Van egy helyzet. Az a helyzet, hogy a jelenlegi kormányzat a jobboldali szavazókat már elég régóta nem tudja képviselni. A Fidesz-KDNP koalíció állítása szerint válságban próbálja a kikötő felé kormányozni az országot - és ehhez képest, mint mondják, gazdaságilag jól is teljesítünk -, és ezért nem lehet rajtuk számon kérni az olyan megszorító intézkedéseket, melyeket Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter csomagjai fémjeleznek. A pedagógusok ne rendeljenek bruttó százötvenezrük mellé konyakot, a közmunkát vállalók örüljenek, hogy egyáltalán kapnak valamicske pénzt.
Rendben van, ez a fajta külső, gazdasági lejtmenet, melyből mi egyszer kimaradunk ("Magyarország szerencsére nem elszenvedője az EU válságának"), máskor ugyanúgy részét képezzük, ez legitim magyarázata lehet az újabb és újabb adóknak, fizetéscsökkenésnek és a többinek. Az is egyértelmű persze, hogy 2014-es megválasztása esetén a jelenlegi hatalom folytatná a válságos idők hullámainak meglovaglását, a nehéz idők rettenthetetlen harcosának szerepében tetszelegve: ez a fajta kormányzásmagyarázat mindig is kedvence volt az éppen regnáló hatalomnak.
Na de itt már sajnos rég nem csak ennyiről van szó: a 2012 második felére konszolidációt ígért kormánypárt ugyanis immár hétről hétre, napról napra hoz magyarázhatatlan döntéseket, kelt felesleges feszültséget és fogad el értelmetlen törvényeket. A legtűrhetetlenebb mégis az: a Fidesz-KDNP feláldozta a moráletikai megfontolásokat úgy a hatalomban maradás, mint a gazdasági előnyszerzés kétes oltárán és elképesztőbbnél elképesztőbb húzásokkal bizonyította: van az a pénz, amiért bármeddig képesek elmenni, akármilyen ordító erkölcstelenséghez képesek felszegett fejjel asszisztálni.
Az idei nyár kijózanító lehetett mindazok számára, akik még bármilyen változásban reménykedtek, illetve akik a Fidesz-KDNP becsületesebb tagjaiban bíztak: az igazságügyi miniszter, Navracsics Tibor feje felett átnyúlva átadtak Azerbajdzsánnak egy börtönbéli gyilkost, mindezt csupán azért, hogy a keleti ország Magyarországon fektessen be, idehozza tőkéjét. Abban reménykedtek, hogy nem fog túl nagy port felkavarni döntésük, de az újdonsült ázsiai partner mégis hozzásegítette őket a nyilvánosság erejéhez: rögvest államfői amnesztiában részesítették Ramil Szafarovot, akit aztán hazájában hősként is ünnepeltek, visszamenőlegesen megkapta apanázsát, királyi jutalom lett osztályrésze. Az örménygyilkos azerivel való ilyetén bánásmód mégsem okozott túl nagy feszültséget a kormány számára: rövid látszatfelháborodás után bejelentették, hogy sokat ígérő üzletet kötnek Azerbajdzsánnal; miként most kínai üzletembereket is hozzá kívánják segíteni a letelepedési engedély és az állampolgárság megszerzéséhez, mindezért hetvenmillió forintot kérve államkötvény-vásárlás formájában.
A botrány után senki nem mondott le, Navracsics Tibor ugyanúgy a helyén maradt, mint a külügyminiszter Martonyi János. A megszerzett pozíciók itt már mindenkinek fontosabbak, mint a becsület visszaszerzése. Változást már felesleges tőlük várnunk.
A teljesen indokolatlan választási regisztráció bevezetésének híre újabb kedélyeket korbácsolt fel: a kormány itt is igyekezett a vízbe veszést elkerülve kormányozni a már rég léket kapott hajót, hiába: nem sikerült egy épkézláb magyarázatot sem találniuk, mi szükség van a választói jog ilyen durva korlátozására. A nemzeti konzultációkkal az állampolgárokat félévente zaklató kormányzat még azt is indokként találta hozni, hogy így az emberek megóvhatóak a pártok kínos zaklatásától választás idején, de odáig sem voltak restek elmenni, hogy egyenesen a lakcímnyilvántartás megsemmisítését vizionálják, csak hogy végre valahogyan kikecmeregjenek az általuk megásott méteres szakadékból. A nyilvántartás eltörlése és az ország kaotikus állapotba sodrása sem lett volna nagy ár azért, hogy a döntő pillanatban némi előnyhöz juttassák magukat a korábban bizonytalan szavazók választásból való kizárásával.
A játékgépeket gyakorlatilag egyik napról a másikra betiltották, mindenféle hamis humánetikai indokokra és semmitmondó nemzetbiztonsági szükségszerűségre hivatkozva: közben szinte egy perc alatt tettek munkanélkülivé minden addig ebből élő magyar állampolgárt. Akik két hónappal ezelőttig biztos munkahellyel rendelkeztek egy-egy játékteremben, mára új állás után kellett nézzenek.
A trafiktörvény elfogadásával a Fidesz-KDNP ismét bizonyította, hogy a gazdasági élet átrendezésének során a társadalom gyermekként való kezelése sem olyan elfogadhatatlan: lehetővé teszik hát jövő júliustól a dohányosok számára, hogy ha cigarettához akarnak jutni, adott esetben fél-egy órát kelljen gyalogolniuk, és oda ráadásul be se vihessék az éppen velük lévő, kiskorú, mondjuk kétéves gyermeküket.
A Fidesz-KDNP napról napra bizonyítja, hogy pillanatnyi érdekeiktől vezérelten már nem tartanak fontosnak semmiféle elvi-eszmei alapot, és hogy semmi sem túl drága számukra, ha egy számukra kedvező lépést igyekszenek keresztülverni a társadalmon. A Fidesz-KDNP már rég nem képviseli a jobboldali szavazókat - jóval inkább azt a nyugdíjas réteget, melynek kék plakátkampányban is üzenget, és akinek ugyanúgy igyekszik a kegyeibe férkőzni, miként egykor azt az MSZP-SZDSZ is tette kormányzása során.
De nem képviseli a "kiábrándult jobboldali szavazókat" Bajnai Gordon sem. Nem vevő a valóban konzervatív(-liberális) réteg az álcivil, egykori MSZP-s vezérkart, volt munkásőröket és leszerepelt szocialista politikusokat átmentő "elitváltásra"; ahogy a millás bohóckodással sem fognak megnyerni maguknak egyetlen valódi jobbos szavazót sem.
Bajnai valójában nem képvisel semmit és senkit, csak mindig jókor van jó helyen: az ország felvirágoztatása viszont eddig sem szerepelt elsődleges céljai között, miként a magyar valóság is csak akkor kezdi el érdekelni, amikor a legnagyobb az esélye a hatalomba való bekerülésre. Valóban nem politikus, hiszen a legkisebb látszatát sem igyekszik kelteni annak, hogy fogékony lenne a köz alakulására, annak formálására: amint bizonyossá válik, hogy ellenzékben lehet csak, visszavonul a pénzvilágba, és csak akkor tér vissza, mikor az ellenzék legnagyobb reménységeként tekint már rá Kuncze Gábor, Gyurcsány Ferenc és Kónya Péter egyaránt.
A jobboldali szavazóknak nagyon régóta nincs pártja Magyarországon. Mire várunk még?! Tényleg azt gondoljuk, hogy bennünket Bajnai Gordonnak, Juhász Péternek vagy bármilyen baloldali szereplőnek kellene megszólítania? Komolyan hagyjuk őket abban a hitben élni, hogy ha lenne pártunk, az szerepet vállalna az ő nevetséges játszmáikban? És tényleg asszisztálunk ahhoz, hogy a rég leszerepelt MSZP-SZDSZ kör térjen vissza, és vegyen rá bizonytalan embereket a melléjük való felsorakozásra: olyanokat, akik igazából egy jobboldali alternatívához vonzódnának?
Elmondhatjuk még százszor, ezerszer kissé cinikus felhanggal, hogy "igen, kell egy jobboldali párt", aztán várhatjuk a csodát, hiába. Jobboldali pártot ugyanis nekünk kellene elsősorban szerveznünk, nem pedig valami jótevő idegennek, sem a baloldali megmondóembereknek.
Vajon csak pillanatnyi érdekeink, biztos megélhetésünk fog minket vezetni a következő hónapokban, években? Hagyjuk elszállni a történelmi pillanatot, hagyjuk, hogy Bajnai és csapata biztonságban kezdjen bele a bizonytalan szavazók és a csalódottak felszipkázásába, vagy élünk a lehetőséggel, és bizonyítjuk, hogy a jobboldali választóknak is lesz hova szavazniuk 2014-ben?
Mi lesz már?!
Mire várunk még?!
2012.11.02. 01:53 | Lakner Dávid | 232 komment
Címkék: választási regisztráció játékgépek Bajnai Gordon Milla trafiktörvény Navracsics Tibor Fidesz-KDNP választási feliratkozás azeri gyilkos Együtt 2014
A bejegyzés trackback címe:
https://teadelutan.blog.hu/api/trackback/id/tr154884832
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Ki szavaz még ezek után a Fideszre? 2012.11.02. 18:24:10
Elég rossz volt a kormány elmúlt kéthetes mérlege, a baltás gyilkos, Orbán IMF-listája és a Varga István-féle női szerepfelfogás borzolta a kedélyeket. Mindhárom ügy elviekben alkalmas volt arra, hogy a Fidesz korábbi támogatóit is elgondolkodtassa a h...
Trackback: Mire várunk még?! 2012.11.02. 15:15:01
A Fidesz-KDNP már rég nem képviseli a jobboldali szavazókat - jóval inkább azt a nyugdíjas réteget, melynek kék plakátkampányban is üzenget. De nem képviseli a „kiábrándult jobboldali szavazókat” Bajnai Gordon sem.
Trackback: Hiszek egy Viktorban... 2012.11.02. 12:37:06
Van ugye politika, és van vallás. A FIDESZ és személy szerint annak vezetője esetében úgy látszik ez a határ kezd teljesen elmosódni. Fontos kijelenteni, hogy tudatosan irányított dologról beszélünk, ezek a dolgok nem csak úgy történnek. Azt szintén ér...
Trackback: Először és utoljára 2012.11.02. 11:57:45
Mielőtt teljesen idiótának néznél megnyugtatlak: nem én vagyok az idióta, hanem azok, akik azt gondolják, hogy háborút csúzlival is meg lehet nyerni. Főleg akkor, ha az ellenfeled nem a Pál utcai fiúk közül szabadult, hanem olyan vércse, akinek...
Trackback: Mandiner blogajánló 2012.11.02. 07:18:01
Ezt a posztot ajánlottuk a Mandiner blogajánlójában.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
politikus-omm 2012.11.02. 16:09:59
@gigacherry: Válaszoljon neked a sobri jóska, ki vagy te hogy kérdéseket teszel fel?
Elhiszem, hogy a mai palettán a fidesz a legkisebb rossz és ahogy elnézem ez 2 év múlva is így lesz.
Elhiszem, hogy a mai palettán a fidesz a legkisebb rossz és ahogy elnézem ez 2 év múlva is így lesz.
KaPé 2012.11.02. 16:14:38
@politikus-omm: erről láthatnánk valami forrást?
Kulmar 2012.11.02. 16:23:02
ezt most értsem úgy, hogy aki baloldalinak képzeli magát , annak lesz hova szavaznia 2014-ben?
2llkedő 2012.11.02. 16:39:59
@Anti Anyag: "Azaz a Fidesz gazdaságpolitikájának eredményei azért valahol csak lejönnek."
Eredményei??????
Eredményei??????
komplikato 2012.11.02. 16:40:22
@politikus-omm: OFF: Az szép. Kezdem érteni miért nőt ki az elmúlt 6-8 hónapban több tucat direkt magyar piacra dolgozó szlovák és egyéb webshop. Meg mitől lett biznisz "átvevő pontot" csinálni a nagyobb városokban.
Azért az emberek még sem olyan hülyék. :) /OFF
Azért az emberek még sem olyan hülyék. :) /OFF
politikus-omm 2012.11.02. 16:48:29
@komplikato: Nekem is van ilyen webshopom, itt a reklám helye:
www.chocomaze.sk
Még nincs magyarországi átvevőpont de csak idő kérdése.
www.chocomaze.sk
Még nincs magyarországi átvevőpont de csak idő kérdése.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 16:57:11
Ebben az országban 22 éve folyamatosan az eltartottak érdekei érvényesülnek az eltartók rovására.
Ha én lennék a miniszterelnök, nem lenne szükség IMF-re.
Én főleg a dolgozó emberek és vállalatok érdekeit képviselném, nem az eltartottakét.
Fizetőssé tenném a felsőoktatást
Fizetőssé tenném az egészségügyet
A 100000 lakosra jutó kórházak számát a nyugati szinthez igazítanám (ha több van, akkor csökkenteném ezek számát)
Bevezetném az ingatlanadót
Megszüntetném a szektorális különadókat
Racionalizálnám a MÁV működését az üresen járó szárnyvonalak bezárásával
Duplájára emelném a BKV jegy- és bérletárait
Megszüntetném a megyéket, helyette régiók lennének
Összevonnám az önkormányzatokat nagyobb egységekbe
Az így fölöslegessé váló munkahelyeket leépíteném
Megszüntetném a sok kis adót, ami megnehezíti a vállalkozások adminisztrációját
A szociális kiadásokat a bevételekhez igazítanám
Bizonyos szint fölött a magas nyugdíjakat nem emelném, illetve ha szükséges, csökkenteném azokat
Cél a hosszú távon is fenntartható deficitmentes vagy plusszos költségvetés
Szavazzatok a pártomra!
Szavaznátok a pártomra?
Ha én lennék a miniszterelnök, nem lenne szükség IMF-re.
Én főleg a dolgozó emberek és vállalatok érdekeit képviselném, nem az eltartottakét.
Fizetőssé tenném a felsőoktatást
Fizetőssé tenném az egészségügyet
A 100000 lakosra jutó kórházak számát a nyugati szinthez igazítanám (ha több van, akkor csökkenteném ezek számát)
Bevezetném az ingatlanadót
Megszüntetném a szektorális különadókat
Racionalizálnám a MÁV működését az üresen járó szárnyvonalak bezárásával
Duplájára emelném a BKV jegy- és bérletárait
Megszüntetném a megyéket, helyette régiók lennének
Összevonnám az önkormányzatokat nagyobb egységekbe
Az így fölöslegessé váló munkahelyeket leépíteném
Megszüntetném a sok kis adót, ami megnehezíti a vállalkozások adminisztrációját
A szociális kiadásokat a bevételekhez igazítanám
Bizonyos szint fölött a magas nyugdíjakat nem emelném, illetve ha szükséges, csökkenteném azokat
Cél a hosszú távon is fenntartható deficitmentes vagy plusszos költségvetés
Szavazzatok a pártomra!
Szavaznátok a pártomra?
légügyi megfigyelő 2012.11.02. 17:00:22
@politikus-omm: Még muhahább: a jelenlegi brancstól gazdaságot aligha várhat bárki. Persze ha az ígéreteket is bekalkulálod, akkor rendben, ők a nyerők. Váljék egészségedre! :)
KG2000 2012.11.02. 17:05:41
@renevol: Mit is nyilatkozott az MSZP romaügyi felelőse:
„Szükséges tudomásul venni, hogy a magyar közvélemény többsége előítéletes a romákkal szemben. Tehát meg kell találni azt az egyensúlyt, amivel meg lehet szólítani a roma választókat, de el lehet kerülni a rasszista MSZP-választók körében is a szavazatvesztést” – ez áll a szocialisták választási koncepciójában, amelyet Teleki László a cigány választók megnyerése érdekében készített.
Szerinted mi az, amit leírtál a nem MSZP-DK-Bajnai-Milla-szimpatizánsokról, ha nem gyűlölködés?
„Szükséges tudomásul venni, hogy a magyar közvélemény többsége előítéletes a romákkal szemben. Tehát meg kell találni azt az egyensúlyt, amivel meg lehet szólítani a roma választókat, de el lehet kerülni a rasszista MSZP-választók körében is a szavazatvesztést” – ez áll a szocialisták választási koncepciójában, amelyet Teleki László a cigány választók megnyerése érdekében készített.
Szerinted mi az, amit leírtál a nem MSZP-DK-Bajnai-Milla-szimpatizánsokról, ha nem gyűlölködés?
2012.11.02. 17:06:49
@renevol:
Egy normális értékrendű magyar embernek nyilvánvaló, hogy nem az a gyűlölködő aki békésen Horthy szobrot avat, hanem az aki megrongálja.
Egy normális értékrendű magyar embernek nyilvánvaló, hogy nem az a gyűlölködő aki békésen Horthy szobrot avat, hanem az aki megrongálja.
politikus-omm 2012.11.02. 17:08:38
@Anyámasszony_sanyija: És soha többé nem lennél politikus többet.
De amit mondasz az hosszú távon nagyot lendítene az országon, egy diktatúra meg is tudná valósítani de a demokráciában ez felejtős. Hülye szegény degenerált mindig sokkal több van mindenhol.
De amit mondasz az hosszú távon nagyot lendítene az országon, egy diktatúra meg is tudná valósítani de a demokráciában ez felejtős. Hülye szegény degenerált mindig sokkal több van mindenhol.
2llkedő 2012.11.02. 17:09:19
@Anyámasszony_sanyija: Kifelejtetted, hogy a Gellért hegyet át kell keresztelni Tajgetoszra.
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.02. 17:13:04
@komplikato: a 220 ezer az egy főre jutó munkabér átlaga... sajnos az nagyon rossz... az egy főre jutó jövedelem pedig csupán 44 ezer... ami a GDP ellenőrző száma...
Sajnos a magyar GDP 80%-a hazugság... e két dolognak az összekeverésével leplezve...
Az hogy a Jobbik nem erősödött látványosan egy dolog, de gyakorlatilag a választásokra ő lesz a legerősebb párt... a területiken nem hiszem hogy az MSZP szerezne, így a 18%-a feleződik
ÉS olyan 35-38 %-ban Fidesz - Jobbik kormányzat lesz, valószínű Morvai lesz a miniszterelnök..
Sajnos a magyar GDP 80%-a hazugság... e két dolognak az összekeverésével leplezve...
Az hogy a Jobbik nem erősödött látványosan egy dolog, de gyakorlatilag a választásokra ő lesz a legerősebb párt... a területiken nem hiszem hogy az MSZP szerezne, így a 18%-a feleződik
ÉS olyan 35-38 %-ban Fidesz - Jobbik kormányzat lesz, valószínű Morvai lesz a miniszterelnök..
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:15:28
@politikus-omm: 4 év elég lenne. Nem akarok megélhetési politikus lenni. Ha tüntetnek az emberek, várni kell. Majd megunják és hazamennek. A reformokat következetesen végig kell vinni.
Csak át kell nézni a szomszédba, Szlovákiába. A Dzurinda kabinet (nem tudom, hogy írják pontosan) hasonló sokkterápiát csinált kb. 10 éve. A lesajnált szomszédok igencsak elhúztak melletünk ennek a programnak köszönhetően.
Csak át kell nézni a szomszédba, Szlovákiába. A Dzurinda kabinet (nem tudom, hogy írják pontosan) hasonló sokkterápiát csinált kb. 10 éve. A lesajnált szomszédok igencsak elhúztak melletünk ennek a programnak köszönhetően.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:19:23
@félázsiai 2llkedő: Feltételezem arra gondolsz, hogy nem akarok segíteni az elesetteken.
A szociális segélyeket munkahelyekre kell cserélni. De munkahelyeket csak úgy lehet teremteni, ha a befektetők számára vonzóvá tesszük az országot.
A szociális segélyeket munkahelyekre kell cserélni. De munkahelyeket csak úgy lehet teremteni, ha a befektetők számára vonzóvá tesszük az országot.
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.02. 17:20:15
@gigacherry: Az IMF egy bank, aki a nemzetgazdaságok stabilitásáért felelős...
Semmiben sem különbözik a többi banktól, csupán nagy pénzeket kezel...
Az IMF-et csak az érdekli, a gazdaság éppen olyan szinten maradjon, hogy még több hitelt keljen felvenni.. ez neki a bussines...
Azt sem értem, miért kell vele egyezkedni, ha a tartozásunkat nem ő kezeli?!
A tanárok 80%-ára nincs szükség, mert aberráltá nevelték a fiatalokat, és a gazdaságot életképtelenné... ez van.. nincs megélhetés, nincs szociális magatartás, nincs gyermek akiket tanítsanak... kb 80 ezer diákkal van kevesebb mint 20 éve... kb 120 ezer tanárra, múzeumigazgatóra, sportlétesítmény munkásra, uszoda alkalmazottra, anyámtyúkjára nincs keret... a következő 5 évben ez a főiskolákon és egyetemeken fog meglátszódni, és ott lesznek ilyen mérvű leépítések...
Semmiben sem különbözik a többi banktól, csupán nagy pénzeket kezel...
Az IMF-et csak az érdekli, a gazdaság éppen olyan szinten maradjon, hogy még több hitelt keljen felvenni.. ez neki a bussines...
Azt sem értem, miért kell vele egyezkedni, ha a tartozásunkat nem ő kezeli?!
A tanárok 80%-ára nincs szükség, mert aberráltá nevelték a fiatalokat, és a gazdaságot életképtelenné... ez van.. nincs megélhetés, nincs szociális magatartás, nincs gyermek akiket tanítsanak... kb 80 ezer diákkal van kevesebb mint 20 éve... kb 120 ezer tanárra, múzeumigazgatóra, sportlétesítmény munkásra, uszoda alkalmazottra, anyámtyúkjára nincs keret... a következő 5 évben ez a főiskolákon és egyetemeken fog meglátszódni, és ott lesznek ilyen mérvű leépítések...
2llkedő 2012.11.02. 17:21:12
@Anyámasszony_sanyija: "De munkahelyeket csak úgy lehet teremteni, ha a befektetők számára vonzóvá tesszük az országot."
Aszittem, csak akarni kell.
Aszittem, csak akarni kell.
komplikato 2012.11.02. 17:21:27
@politikus-omm:
OFF: Szép kis oldal, majd megnézem az árakat.
Őket ismered? www.chococard.hu/
Hasonló téma. Meg picit az oldal kivitelezése is. /OFF
OFF: Szép kis oldal, majd megnézem az árakat.
Őket ismered? www.chococard.hu/
Hasonló téma. Meg picit az oldal kivitelezése is. /OFF
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.02. 17:22:20
@Anyámasszony_sanyija:
Nem reform, hanem CSŐD...
Jó lenne ha a nevén neveznék végre az ÁLLAMCSŐDÖT...
Nem reform, hanem CSŐD...
Jó lenne ha a nevén neveznék végre az ÁLLAMCSŐDÖT...
komplikato 2012.11.02. 17:25:48
@Anyámasszony_sanyija: Jó, de ők bele is buktak. Viszont az országnak megérte. Itt ki vállalná be, hogy két ciklusból kimarad, de egyenesbe hozza az országot? Önző dögök ezek, 22 éve csak tologatják a kis galacsint maguk elött.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:26:54
@Con Storm: Az általam felvázolt program esetén nem lenne államcsőd, mert hosszú távon fenntartható kiadáscsökkentésre épül. A fidesz nem mer ilyet csinálni, mert Orbán egyetlen célja a jövőbeli szavazatok maximalizálása. Az Orbáni politika maga a színtiszta populizmus.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:28:00
@komplikato: Én bevállalánám, de rám a kutya sem szavazna :)
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.02. 17:28:16
@Malachi: Tévedsz!
Nem fogják Bajnaiékat tovább erősíteni!
Amit még nem tudtok, az, hogy nem csak a Jobbik lesz jobboldali vetélytárs!
Egy Középoldali párt fog nagy erőkkel megjelenni, az MSZ (Magyarok Szövetsége)... Gyakorlatilag a Kurultaj és a MOGY gyűléseken megjelent 200 ezres tömegek 8-10%os minimum bejutást eredményezhetnek a pártnak! Az MSZP valószínű teljesen szét fog esni, a belső hatalmi civakodások miatt, és a küzdés értelmetlensége miatt!
Nem fogják Bajnaiékat tovább erősíteni!
Amit még nem tudtok, az, hogy nem csak a Jobbik lesz jobboldali vetélytárs!
Egy Középoldali párt fog nagy erőkkel megjelenni, az MSZ (Magyarok Szövetsége)... Gyakorlatilag a Kurultaj és a MOGY gyűléseken megjelent 200 ezres tömegek 8-10%os minimum bejutást eredményezhetnek a pártnak! Az MSZP valószínű teljesen szét fog esni, a belső hatalmi civakodások miatt, és a küzdés értelmetlensége miatt!
Con Storm · http://pszichohistoria.uw.hu/ 2012.11.02. 17:32:26
@Anyámasszony_sanyija:
A kiadáscsökkentés a CSŐD...
Ha be kell zárni egy közintézményt az BECSŐDÖLT... és nem reformot hajtunk végre...
A közszférában a reform az, amikor az emberi szabadságjogok jobban és szélesebb körben érvényesülnek, a protekcionizmus és a vele járó szervezett bűnözés ellehetetlenül... ez a reform...
A fizetésképtelenség, az pedig teljesen más... akkor nem csődről beszélünk, hanem teljes tönkremenetelről...
A kiadáscsökkentés a CSŐD...
Ha be kell zárni egy közintézményt az BECSŐDÖLT... és nem reformot hajtunk végre...
A közszférában a reform az, amikor az emberi szabadságjogok jobban és szélesebb körben érvényesülnek, a protekcionizmus és a vele járó szervezett bűnözés ellehetetlenül... ez a reform...
A fizetésképtelenség, az pedig teljesen más... akkor nem csődről beszélünk, hanem teljes tönkremenetelről...
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:38:50
@Con Storm: A velünk szomszédos Ausztriában kb. feleannyi állami alkalmazott van, mint nálunk. Ebből arra következtetek, hogy vannak még tartalékok a rendszerben, és bizony vannak olyan állami alkalmazottak, akik egész nap csak a hasukat vakarják.
A legfontosabb dolog KELLENE legyen az, hogy nem költünk többet annál, amennyi a bevételünk. Köcsönökből nem szabad segélyeket fizetni. Legalábbis 80% fölötti eladósodottság esetén biztosan nem.
Elég csak elnézni görögországba, láthatjuk mi ennek az útnak a vége. Ők tényleg csődközelben vannak, és a következő 10 évben a kamatokat fogják nyögni. Növekedésre nem számíthatnak.
A legfontosabb dolog KELLENE legyen az, hogy nem költünk többet annál, amennyi a bevételünk. Köcsönökből nem szabad segélyeket fizetni. Legalábbis 80% fölötti eladósodottság esetén biztosan nem.
Elég csak elnézni görögországba, láthatjuk mi ennek az útnak a vége. Ők tényleg csődközelben vannak, és a következő 10 évben a kamatokat fogják nyögni. Növekedésre nem számíthatnak.
kzoltana 2012.11.02. 17:45:37
Agyvégelgyengülés turulbelsőben.
Ahol kiválasztott választók vannak, ott szűkül az elme.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3246_48_es_ebbol_nem_engedek
Ahol kiválasztott választók vannak, ott szűkül az elme.
www.vagy.hu/tartalom/cikk/3246_48_es_ebbol_nem_engedek
komplikato 2012.11.02. 17:47:41
"és bizony vannak olyan állami alkalmazottak, akik egész nap csak a hasukat vakarják."
Nem biztos, ekkora bürokráciával ami nálunk van. Nem olyan régen írt valaki elborzasztó összehasonlítást pl. cégalapítással kapcsolatban, hány papír és engedély kell, mennyi idő, stb. És leírták van ahol ezt 10 perc alatt interneten is lehet. Mostanában volt dolgom közhivatalokkal, 80-as évek szintjén vannak, még saját társ hivatalaik adatbázisával sincsenek összekötve, nemhogy NAV, önkormányzat, rendőrség, stb. Eredmény? 4-5x annyi papírmunka, meg mehetsz vissza 3-4x feleslegesen.
Szóval dolgoznak ők, gyártják a még több felesleges papírt.
Nem biztos, ekkora bürokráciával ami nálunk van. Nem olyan régen írt valaki elborzasztó összehasonlítást pl. cégalapítással kapcsolatban, hány papír és engedély kell, mennyi idő, stb. És leírták van ahol ezt 10 perc alatt interneten is lehet. Mostanában volt dolgom közhivatalokkal, 80-as évek szintjén vannak, még saját társ hivatalaik adatbázisával sincsenek összekötve, nemhogy NAV, önkormányzat, rendőrség, stb. Eredmény? 4-5x annyi papírmunka, meg mehetsz vissza 3-4x feleslegesen.
Szóval dolgoznak ők, gyártják a még több felesleges papírt.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:49:45
A kommunizmus öröksége az, hogy az emberek úgy tekintenek az államra, mint egy pénzes nagybácsira, aki midenkin segít, ha elég hangosan kiabál.
Pedig az állam nem létezik.
Adófizetők vannak, akik eltartják az állami alkalmazottakat, nyugdíjasokat, segélyeseket, stb...
Mivel Mo.-on rossz az adózási fegyelem, az állam minél kissebb, annál jobb. Az emberek hatékonyabban tudják elkölteni a zsebükben hagyott pénzt, amit munka vagy tőkejövedelemből szereztek.
Kisebb állam, vállalkozásbarát környezet, új munkahelyek. Ez a növekedés és a jólét kulcsa.
Minden embernek gondoskodnia kell magáról, és nem az államtól kell várnia a segítséget.
Ez a jobboldali program, nem a nemzetiszalagos turul-kultusz.
Pedig az állam nem létezik.
Adófizetők vannak, akik eltartják az állami alkalmazottakat, nyugdíjasokat, segélyeseket, stb...
Mivel Mo.-on rossz az adózási fegyelem, az állam minél kissebb, annál jobb. Az emberek hatékonyabban tudják elkölteni a zsebükben hagyott pénzt, amit munka vagy tőkejövedelemből szereztek.
Kisebb állam, vállalkozásbarát környezet, új munkahelyek. Ez a növekedés és a jólét kulcsa.
Minden embernek gondoskodnia kell magáról, és nem az államtól kell várnia a segítséget.
Ez a jobboldali program, nem a nemzetiszalagos turul-kultusz.
VonS 2012.11.02. 17:53:33
Így van, az a helyzet, hogy nincs jobb oldali párt.
Gazdaságilag jobb oldali persze, mert a többi csak utána számítana, hogy ki mit gondol egyébként. Itt rohadtul kommunizmus épül visszafelé a Fidesz alatt, bármibe és mindenbe beleszól az állam, függővé tesz mindenkit akit bír, és a megszorításokra csak azért van szükség, hogy továbbra is fenntartsák az álságos, hazug, tolvaj és korrupt rendszert, amit viszont nem ők építettek ki eredetileg...
Amíg itt nem lesz jobboldali fordulat gazdaságilag, addig innen csakis menekülni érdemes, mert a szar elönt mindent, ha esetleg van még olyan becsületes, normálisan dolgozó ember, aki úgy érzi hogy még nem temette be a szar ebben az országban
Gazdaságilag jobb oldali persze, mert a többi csak utána számítana, hogy ki mit gondol egyébként. Itt rohadtul kommunizmus épül visszafelé a Fidesz alatt, bármibe és mindenbe beleszól az állam, függővé tesz mindenkit akit bír, és a megszorításokra csak azért van szükség, hogy továbbra is fenntartsák az álságos, hazug, tolvaj és korrupt rendszert, amit viszont nem ők építettek ki eredetileg...
Amíg itt nem lesz jobboldali fordulat gazdaságilag, addig innen csakis menekülni érdemes, mert a szar elönt mindent, ha esetleg van még olyan becsületes, normálisan dolgozó ember, aki úgy érzi hogy még nem temette be a szar ebben az országban
VonS 2012.11.02. 17:55:01
@Anyámasszony_sanyija: Ebben tévedsz, dolgoznak azok, hanem amit csinálnak, az tökéletesen felesleges.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 17:57:44
@komplikato: @VonS:
Ha ez így van, akkor először hatékonnyá kell tenni a munkafolyamatokat, aztán leépíteni.
Ha ez így van, akkor először hatékonnyá kell tenni a munkafolyamatokat, aztán leépíteni.
komplikato 2012.11.02. 18:04:13
@Anyámasszony_sanyija: Hát ez az. Ez az amitől egy német vagy osztrák 7 óra melóval megtermeli azt, amit a magyar 10.5 órában. Hatékonyság.
A Diótörő filmet készítő orosz rendező mondta azt a magyar stábról, hogy ...
A szakmai tudásuk vetekszik az amerikai kollégáikkal, a szervezettségük meg pont olyan ROSSZ mint az oroszoké.
Szóval a hatékonyság sokat számít.
A Diótörő filmet készítő orosz rendező mondta azt a magyar stábról, hogy ...
A szakmai tudásuk vetekszik az amerikai kollégáikkal, a szervezettségük meg pont olyan ROSSZ mint az oroszoké.
Szóval a hatékonyság sokat számít.
2llkedő 2012.11.02. 18:05:19
@Anyámasszony_sanyija: "Minden embernek gondoskodnia kell magáról, és nem az államtól kell várnia a segítséget."
Ennek kellene a célnak lennie, de ez nem megy egyik pillanatról a másikra. Manapság éppen az ellenkezője történik. Lásd manyup lenyúlása, lásd devizahitelesek kisegítése....
Ennek kellene a célnak lennie, de ez nem megy egyik pillanatról a másikra. Manapság éppen az ellenkezője történik. Lásd manyup lenyúlása, lásd devizahitelesek kisegítése....
komplikato 2012.11.02. 18:17:55
@félázsiai 2llkedő: Meg úgy sem megy, hogy a minimálbérek az amúgy sem reális létminimum alatt vannak sokkal. Másfélszer annyiból is bajosan tesz félre valaki hirtelen sürgős műszaki problémára vagy orvosi ellátásra ...
2llkedő 2012.11.02. 18:21:12
@komplikato: A közmunkabér meg a minimálbérnek a fele.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 18:21:45
@komplikato: A minimálbérek emelése munkahelyek bezárásához vezet. Vannak olyan munkahelyek, amik nem tudják kitermelni a mesterségesen feltornászott minimálbért. A minimálbér emelésére a cégek leépítéssel, vagy másik országba költözéssel reagálnak.
Ha valaki elégedetlen a fizetésével, képezze tovább magát. Nyugaton egy munkavállaló az élete során akár 3-szor is szakmát válthat.
Ha valaki elégedetlen a fizetésével, képezze tovább magát. Nyugaton egy munkavállaló az élete során akár 3-szor is szakmát válthat.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 18:27:32
Egy növekvő gazdaságban idővel a bérek ls emelkednek, ezért nem probléma az alacsony minimálbér. Vannak olyan országok, ahol nincs minimálbér, de ettől még az átlagfizetések viszonylag magasak a magyar átlaghoz képest.
politikus-omm 2012.11.02. 18:29:14
@VonS: Azért nincs valódi jobboldali párt mert erre nincs igény. Ha lesz párt is lesz.
VonS 2012.11.02. 18:29:40
@komplikato: azt ne felejtsd el hozzátenni, hogy amennyibe a munkáltatónak kerülsz, annak végül csak 30%-át tudod elkölteni nettóban.
Júliusban 212000 Ft volt az átlag bruttó bér. Ez kézhez 138.428 Ft, de ez a munkáltatónak összesen 272.420 Ft-ba kerül. A nettó béredből le lehet számolni a 27% ÁFÁ-t, marad durván 109.000 belőle költekezni.
És akkor nem tankoltál, nem telefonáltál, nem utaltál pénzt, nem vettél fel pénzt, arról nem is beszélve, hogy nem vettél sem alkoholos italt, sem cigit.
109000/272420= 40% és ebből még minimum 10%-ot elvisz sok különböző adó, illeték, ha akarsz valamit intézni.
És mit kapsz cserébe? Szinte semmit: bármit akarsz intézni, pénzbe kerül. A fizetésed 70%-át egyszerűen ellopják, ellopják mikor milliárdokat költenek milliós közbeszerzésekre, amikor klientúrát tartanak fenn feleslegesen és még ezer meg ezer példát lehetne sorolni.
Egyszerűen botrányos ahogy ez az ország működik, botrányos.
Júliusban 212000 Ft volt az átlag bruttó bér. Ez kézhez 138.428 Ft, de ez a munkáltatónak összesen 272.420 Ft-ba kerül. A nettó béredből le lehet számolni a 27% ÁFÁ-t, marad durván 109.000 belőle költekezni.
És akkor nem tankoltál, nem telefonáltál, nem utaltál pénzt, nem vettél fel pénzt, arról nem is beszélve, hogy nem vettél sem alkoholos italt, sem cigit.
109000/272420= 40% és ebből még minimum 10%-ot elvisz sok különböző adó, illeték, ha akarsz valamit intézni.
És mit kapsz cserébe? Szinte semmit: bármit akarsz intézni, pénzbe kerül. A fizetésed 70%-át egyszerűen ellopják, ellopják mikor milliárdokat költenek milliós közbeszerzésekre, amikor klientúrát tartanak fenn feleslegesen és még ezer meg ezer példát lehetne sorolni.
Egyszerűen botrányos ahogy ez az ország működik, botrányos.
VonS 2012.11.02. 18:34:52
@politikus-omm: Ez nem ennyire egyszerű...
Én is beszélek nyelveket és kezd nagyon elegem lenni. Egyszer szépen betelik a pohár, és nem pártot fogok alapítani, hogy másoknak is jó lehessen, hanem szépen elköltözök a picsába egy olyan országba, ahol vagy van önrendelkezési joga az embernek (lásd nem veszik el a fizetése 70%-át a semmire, pl USA), vagy kap a sok adó és járulék fejében valamit, tehát van valós és működő jóléti állam (ilyen pl Dánia).
És ezt hányan megtették már, akiknek lett volna igényük és tudásuk is, de a szélmalomharc helyett a saját boldogulást választották.
Én is beszélek nyelveket és kezd nagyon elegem lenni. Egyszer szépen betelik a pohár, és nem pártot fogok alapítani, hogy másoknak is jó lehessen, hanem szépen elköltözök a picsába egy olyan országba, ahol vagy van önrendelkezési joga az embernek (lásd nem veszik el a fizetése 70%-át a semmire, pl USA), vagy kap a sok adó és járulék fejében valamit, tehát van valós és működő jóléti állam (ilyen pl Dánia).
És ezt hányan megtették már, akiknek lett volna igényük és tudásuk is, de a szélmalomharc helyett a saját boldogulást választották.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 18:42:04
Nekem az volt a bajom a Millás tüntetéssel, hogy a legtöbb szónok a szegényekkel és elnyomottakkal kampányolt. A mostani helyzetben viszont nincs arra kert, hogy a nekik járó juttatásokat tovább emeljék. Egyszerüen nem jut rá pénz. A Fidesz ellen szegényekkel kampányolni morbid dolog.
A szegények sorsa akkor tud jobbra fordulni, ha elmennek dolgozni. Persze ehhez kedvező gazdasági környezetet kell teremteni. Ennek hatására a vállalkozók új munkahelyeket hoznak létre.
A szegények sorsa akkor tud jobbra fordulni, ha elmennek dolgozni. Persze ehhez kedvező gazdasági környezetet kell teremteni. Ennek hatására a vállalkozók új munkahelyeket hoznak létre.
politikus-omm 2012.11.02. 18:42:20
@VonS: Mehetsz az USAba, Európában az adóhelyzet ilyesmi mint itthon. Aki fiatal aktív annak megéri, egyébként rengeteg dolog van itthon 'ingyen' amiért kint fizetsz.
VonS 2012.11.02. 18:45:43
@politikus-omm: Ha csak a mondandóm felét olvasod el, akkor nem fogunk beszélgetni :)
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 18:45:59
@politikus-omm: Itt is fizetsz értük, ha akarsz, ha nem. Ennél jobb az, ha eldönthetem, hogy akarom-e azt a dolgot egyáltalán. Ha nem akarom, nem fizetek. Ez lenne az ideális, az USA-ban ez van. És nem lehet azt mondani, hogy az USA-ban éheznek a szegények. Elmennek dolgozni, mert munkahelyek vannak.
politikus-omm 2012.11.02. 18:50:36
@Anyámasszony_sanyija: Vannak, ha elköltözöl 1000 km-rel odébb. A magyar 50 km-t nem megy egy állásért.
A hiba a fejekben van.
A hiba a fejekben van.
kaskala 2012.11.02. 18:51:27
Ezt a szemrongáló fekete fehér irást lehetetlen elolvasni.
KaPé 2012.11.02. 18:52:08
@politikus-omm: lehet, hogy más matematikát használunk, de az 52-ről 58%-ra növekedés nálam messze van az 500%-tól...
A második linked meg csak az internet használókról beszél, nem a teljes lakosságról. És ott is csak 58%-ról ír, tehát az 58% 58%-a vásárol neten, az ~egynegyed. Ráadásul évi 60ezer forintot költenek így, ami a teljes kiadásukhoz képest elenyésző összeg.
A második linked meg csak az internet használókról beszél, nem a teljes lakosságról. És ott is csak 58%-ról ír, tehát az 58% 58%-a vásárol neten, az ~egynegyed. Ráadásul évi 60ezer forintot költenek így, ami a teljes kiadásukhoz képest elenyésző összeg.
politikus-omm 2012.11.02. 18:54:01
@KaPé: Oké, neked van igazad.
Magustanonc 2012.11.02. 18:56:12
@Stefánia kisasszony ✠ peenemündei tündérke ✠: Azt elárulod, édeske, hogy a többi európai országban miért tudnak normális gazdaságpolitikát folytatni, ahol nem kell kétnaponta átírni a költségvetés sarokszámait?
2llkedő 2012.11.02. 19:02:02
@politikus-omm: "A magyar 50 km-t nem megy egy állásért."
Ha a fél fizetésed utazásra költöd, akkor van értelme?
Ha a fél fizetésed utazásra költöd, akkor van értelme?
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 19:03:02
@félázsiai 2llkedő: Nincs. El kell költözni.
2llkedő 2012.11.02. 19:05:27
@Anyámasszony_sanyija: Mégis hogyan képzeled?
Eladod fillérekért a házad (mert ugye ahol laksz, ott valszeg alacsonyak az ingatlan árak), oszt miből veszel másikat az új helyen?
Eladod fillérekért a házad (mert ugye ahol laksz, ott valszeg alacsonyak az ingatlan árak), oszt miből veszel másikat az új helyen?
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.02. 19:06:47
@politikus-omm: de megy
1. ha megfizetik
2. ha lennének a lakás bérlésre normális lehetőségek
3. ha nem lenne ennyire nehéz megszerezni egy lakást a fizetésből
1. ha megfizetik
2. ha lennének a lakás bérlésre normális lehetőségek
3. ha nem lenne ennyire nehéz megszerezni egy lakást a fizetésből
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.02. 19:10:49
@politikus-omm: én leszarom, nekem van, volt, lesz normális melóm, nem rinyálok
De pl Németországban azért mobilisak az emberek, mert van rá lehetőségük. Meg úgy alakult hogy ott a lakásbérlés az elterjedt.
De pl Németországban azért mobilisak az emberek, mert van rá lehetőségük. Meg úgy alakult hogy ott a lakásbérlés az elterjedt.
politikus-omm 2012.11.02. 19:17:51
@enpera: Miért Mo-n nincs lakásbérlés?
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 19:19:23
@félázsiai 2llkedő: Nem állítom, hogy könnyű döntés, de a döntést meg kell hozni.
Vagy ott marad az illető munkalehetőség nélkül, és óbégat, követeli a többi adófizetőtől, hogy tartsák el őt.
Vagy elköltözik oda, ahol jobbak a lehetőségek.
Az USA-ban egészen nagy területek néptelenedtek el idővel. Nyilván rossz volt azoknak, akiknek költözniük kellett, de túlléptek a dolgon.
Amúgy a Fidesz támogatja a munkahely miatti költözést. Ezzel egyet is értek, csak azzal nem, hogy nem teremtik meg ennek a programnak a fedezetét. Lehet ilyen programot csinálni, de akkor tessék a másik oldalon kiadást csökkenteni. A matematikát még OV sem írhatja felül, bármennyire akarja is.
Vagy ott marad az illető munkalehetőség nélkül, és óbégat, követeli a többi adófizetőtől, hogy tartsák el őt.
Vagy elköltözik oda, ahol jobbak a lehetőségek.
Az USA-ban egészen nagy területek néptelenedtek el idővel. Nyilván rossz volt azoknak, akiknek költözniük kellett, de túlléptek a dolgon.
Amúgy a Fidesz támogatja a munkahely miatti költözést. Ezzel egyet is értek, csak azzal nem, hogy nem teremtik meg ennek a programnak a fedezetét. Lehet ilyen programot csinálni, de akkor tessék a másik oldalon kiadást csökkenteni. A matematikát még OV sem írhatja felül, bármennyire akarja is.
dennisthemenace 2012.11.02. 19:50:21
@imperial: Ez igaz. Aki annak a szarhazinak szobrot allit, az nem gyulolkodo, csak segghulye.
dennisthemenace 2012.11.02. 19:52:50
@félázsiai 2llkedő: Rengeteg pozitiv eredmenye lett; megnott a banbetetek szama Burgenlandban es Szlovakiaban, peldaul...
dennisthemenace 2012.11.02. 20:01:00
@alfacharlybravo: Van. Es miniszterelnokunk is van, nem egy kokero bohoc tolti be a szerepet.
kigyurt álat 2012.11.02. 20:01:19
Butaság a poszt, egy új jobboldali párt nem oldana meg semmit, csak megosztaná a szavazókat és a balosok nyernék a következő választást. Ennek semmi értelme.
Inkább a Fideszt kellene rábírni, hogy legyen egy kicsit radikálisabb bizonyos kérdésekben, és ne legyen szolidáris minden hülyével. A legfontosabb, hogy gyorsabban csökkentsék az állami újraelosztást (ilyet a baloldal sose tenne), aztán küldjenek el még pártízezer dolgozót (?) az államigazgatásból, csökkentsék a nyugdíjakat és aki nem dolgozik, azt ne etessék, hanem hagyják nyugodtan éhenhalni (ezt komolyan mondtam, mert nem az állam feladata a szolidaritás, hanem civil alapítványoké, amit az támogat, aki akar - itt lenne szerepe a Szolidaritás mozgalomnak, nem a parlamentben).
Az azeriek, választási regisztráció, trafiktörvény, játékgépek miatt hisztizni meg csak felesleges hangulatkeltés, rövid és hosszú távon ezek teljesen lényegtelen dolgok társadalmi szempontból.
Csak kevés fontos dolog van, de messze a legfontosabb az állam újraelosztás csökkentése.
Inkább a Fideszt kellene rábírni, hogy legyen egy kicsit radikálisabb bizonyos kérdésekben, és ne legyen szolidáris minden hülyével. A legfontosabb, hogy gyorsabban csökkentsék az állami újraelosztást (ilyet a baloldal sose tenne), aztán küldjenek el még pártízezer dolgozót (?) az államigazgatásból, csökkentsék a nyugdíjakat és aki nem dolgozik, azt ne etessék, hanem hagyják nyugodtan éhenhalni (ezt komolyan mondtam, mert nem az állam feladata a szolidaritás, hanem civil alapítványoké, amit az támogat, aki akar - itt lenne szerepe a Szolidaritás mozgalomnak, nem a parlamentben).
Az azeriek, választási regisztráció, trafiktörvény, játékgépek miatt hisztizni meg csak felesleges hangulatkeltés, rövid és hosszú távon ezek teljesen lényegtelen dolgok társadalmi szempontból.
Csak kevés fontos dolog van, de messze a legfontosabb az állam újraelosztás csökkentése.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 20:09:42
@kigyurt álat: Amíg OV maga a PÁRT egy személyben, nem lesz változás. Őt ugyanis nem érdekli az ország sorsa, csak és kizárólag az, hogy Ő legyen hatalmon. Mindent ő akar irányítani, ezért vannak az államosítások. A Kádár-rendszerrel egyedül az a baja, hogy nem ő volt hatalmon. Amúgy eléggé hasonlít a késői Kádár-rendszerre a jelenlegi Orbán-rendszer.
A hatalmát szavazat maximalizálással tudja biztosítani. Ehhez kellenek a nyugdíjasok, a munkanélküliek, stb... A legtöbb embert populista lózungokkal lehet megszólítani. Azzal az ígérettel nyert, hogy nem lesznek megszorítások. Ehhez tartja magát.
A hatalmát szavazat maximalizálással tudja biztosítani. Ehhez kellenek a nyugdíjasok, a munkanélküliek, stb... A legtöbb embert populista lózungokkal lehet megszólítani. Azzal az ígérettel nyert, hogy nem lesznek megszorítások. Ehhez tartja magát.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.11.02. 20:16:24
@politikus-omm: van, de fos
bármikor kirakhatnak pl, nincs jogod semmihez
bármikor kirakhatnak pl, nincs jogod semmihez
kigyurt álat 2012.11.02. 20:16:49
@Anyámasszony_sanyija: ez alapvetően hülyeség, az ilyesmi csak a fejedben létezik. Ha körülnézel, láthatod, hogy ezt már túlhaladtuk. Például melyik munkanélküli szeret közmunkára járni ahelyett, hogy csak otthon várná a segélyt? Ebben nincs semmi populizmus, nem hiszem, hogy nekik Orbán a kedvencük lenne.
kigyurt álat 2012.11.02. 20:18:52
@KG2000: +1
A poszt szerzője feltehetően olyan Dávid Ibolyásan-Bokros Lajososan "jobboldali".
A poszt szerzője feltehetően olyan Dávid Ibolyásan-Bokros Lajososan "jobboldali".
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.02. 20:20:49
@politikus-omm: figy, elmegy az egyszeri melós a nagyfaluba, bérel másodmagával ötvenezerért egy lakást, vesz bérletet, kifizeti a rezsit, és keres mondjuk zsebbe 130-at.
Az asszony i talál magának valamit, keres ő is 130-at.
Neki is bérlet, meg a két gyereknek.
260 bevételből 50 az albi, 20 a bérlet, 30 a rezsi.
Marad 160, amiből lufaszt lehet, nem megélni, de ha jól összehúzzák magukat, akkor félre lehet tenni mondjuk 20000-et havonta.
És akkor a kenyeret teflonkéssel kenték, mert úgy nem kell rá zsír.
Ha valamelyik munkahelye beszarik, akkor hetente felélik kicsit több, mint egy hónap megtakarítását, és nincs tovább.
Ez a rendszer garantálja a lecsúszást és a nyomort, de legalább idegenben.
Ezért nem költözik a magyar sehova.
A gond egyébként a fejekben van.
Az, hogy azt hiszik, _bárki_ dolgozni fog ezer eurós fizetés alatt.
Az asszony i talál magának valamit, keres ő is 130-at.
Neki is bérlet, meg a két gyereknek.
260 bevételből 50 az albi, 20 a bérlet, 30 a rezsi.
Marad 160, amiből lufaszt lehet, nem megélni, de ha jól összehúzzák magukat, akkor félre lehet tenni mondjuk 20000-et havonta.
És akkor a kenyeret teflonkéssel kenték, mert úgy nem kell rá zsír.
Ha valamelyik munkahelye beszarik, akkor hetente felélik kicsit több, mint egy hónap megtakarítását, és nincs tovább.
Ez a rendszer garantálja a lecsúszást és a nyomort, de legalább idegenben.
Ezért nem költözik a magyar sehova.
A gond egyébként a fejekben van.
Az, hogy azt hiszik, _bárki_ dolgozni fog ezer eurós fizetés alatt.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 20:22:01
@kigyurt álat: Ha körülnézek, azt látom, hogy OV 200 milliót költ az adöfizetők pénzéből arra, hogy újsághírdetésben közölje: nem engedünk az IMF-nek, nem lesz nyugdíjcsökkentés és nem lesz ingatlanadó. Bár az IMF nem mondott ilyet, szerintem többek között pont ezekre vola szükség.
kisQtya 2012.11.02. 20:22:55
Jó post. Nekem is nagyon elegem van már a komplett politikai elitből.
Abból is elegem van, hogy sem a jobboldali, sem a baloldali, sem a liberális gondolkodású szavazópolgároknak nincs képviseletük.
Itt kizárólag megélhetési politizálás folyik. Egyik kutya, másik eb.
Abból is halálosan elegem van már, hogy immár több, mint húsz éve a mindenkori kormánypárt lop, csal, hazudik, a mindenkori ellenzék pedig permanensen kormányt akar buktatni.
Az ország meg megy a gajdeszba, függetlenül attól, hogy éppen kire szavazunk.
Abból is elegem van, hogy sem a jobboldali, sem a baloldali, sem a liberális gondolkodású szavazópolgároknak nincs képviseletük.
Itt kizárólag megélhetési politizálás folyik. Egyik kutya, másik eb.
Abból is halálosan elegem van már, hogy immár több, mint húsz éve a mindenkori kormánypárt lop, csal, hazudik, a mindenkori ellenzék pedig permanensen kormányt akar buktatni.
Az ország meg megy a gajdeszba, függetlenül attól, hogy éppen kire szavazunk.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 20:25:23
@kigyurt álat: Ők képviselték az igazi jobboldalt.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 20:27:31
@kisQtya: Bajnai azzal kampányol, hogy ezen változtatnim akar. Szerintem simán csatlakozhatna az Együtt 2014-hez egy új, fiatalokból álló progresszív, pragmatikus jobboldali párt.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.02. 20:27:59
@kigyurt álat: Azokat az embereket azért kell etetni, akiknek nincs munkájuk, mert nem lehet "hagyni őket éhen veszni".
Azok ugyanis nem szép csendben lefeküdnének, és éhen halnának, hanem elmennének előtte hozzád, meg hozzám, meg annak, akinek van valamije, és megpróbálnák elvenni tőled meg tőled.
Annyi rendőrt tartani, amennyi meg tud védeni tőlük, drágább lenne, mint etetni őket.
Egyszerűen nem racionális döntés az, hogy nem osztunk vissza alamizsnát azoknak, akikre nincs szükségünk.
A probléma gyökere a következő: túl alacsony a minimálbér, így hiába dolgoznak nálunk európai árakon a cégek, a melósoknak ebből szinte semmi nem jut, és a technológiai hatékonyság generálta munkanélküliség a bérek irracionálisan alacsony voltát generálta a munka minőségének emelése helyett.
EZT kell megoldani, és megoldódik szinte minden.
Azok ugyanis nem szép csendben lefeküdnének, és éhen halnának, hanem elmennének előtte hozzád, meg hozzám, meg annak, akinek van valamije, és megpróbálnák elvenni tőled meg tőled.
Annyi rendőrt tartani, amennyi meg tud védeni tőlük, drágább lenne, mint etetni őket.
Egyszerűen nem racionális döntés az, hogy nem osztunk vissza alamizsnát azoknak, akikre nincs szükségünk.
A probléma gyökere a következő: túl alacsony a minimálbér, így hiába dolgoznak nálunk európai árakon a cégek, a melósoknak ebből szinte semmi nem jut, és a technológiai hatékonyság generálta munkanélküliség a bérek irracionálisan alacsony voltát generálta a munka minőségének emelése helyett.
EZT kell megoldani, és megoldódik szinte minden.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 20:30:26
@kolbászoszsömle: Ha megemeled a minimálbért, sok ember az utcára kerül.
Nagyobb fizetést továbbképzéssel kell elérni.
Nagyobb fizetést továbbképzéssel kell elérni.
CyberChild 2012.11.02. 20:41:02
@kigyurt álat: Vicces lenne, ha elvesztenéd a munkaképességed mondjuk betegség miatt, oszt mennél Kónya Péterhez segélyért, aki meg szemét ballib lévén, hagyná, hogy éhen halj.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 20:46:43
@CyberChild: Úgy tudom a munkaképesség elvesztése esetén most is fizet az állam járadékot. Persze szigorították az ellenőrzést, hogy tényleg csak az kapjon, aki valóban rászorul. Ezt helyeslem, korábban nagyon sok volt a potyautas, aki visszaélt a rendszerrel.
KaPé 2012.11.02. 20:50:46
@kolbászoszsömle: nekem ez vonzóbbnak tűnik, mint segélyen tengődni.
CyberChild 2012.11.02. 20:56:28
Konzervatív-liberális teadélután.
Egy hozzászólásban egy kőjobber elmagyarázta, hogy konzervatív liberális márpedig nincs. Liberális az csak buzi, zsidó, drogos baloldali lehet, esetleg cigány. Szóval az összes féreg. Lám mégis létezik ! Nos, kedves konzervatív-liberális honfitársaim ! Ha pásztor nélküli a nyáj, tessék megszerveződni, lehet pártot alapítani (még) ! Gyerünk ! A demokráciában az 'egy a tábor egy a zászló' nem tiltja pártok együttműködését. De ne KDNP módra tegyétek ! Persze baj, ha osztódtok, de álljatok a talpatokra ! Ha nem tetszik az Orbán rendszer, ha nem akartok balra szavazni, akkor nincs más! Ami a magyar politikában, meg közéletben rossz történik, az a Ti felelősségetek is: nem lehet 'mag hó alatt'-ot játszani büntetlenül. Na még Babitsot ide: vétkesek közt cinkos, aki néma. És Ti némák vagytok.
Egy hozzászólásban egy kőjobber elmagyarázta, hogy konzervatív liberális márpedig nincs. Liberális az csak buzi, zsidó, drogos baloldali lehet, esetleg cigány. Szóval az összes féreg. Lám mégis létezik ! Nos, kedves konzervatív-liberális honfitársaim ! Ha pásztor nélküli a nyáj, tessék megszerveződni, lehet pártot alapítani (még) ! Gyerünk ! A demokráciában az 'egy a tábor egy a zászló' nem tiltja pártok együttműködését. De ne KDNP módra tegyétek ! Persze baj, ha osztódtok, de álljatok a talpatokra ! Ha nem tetszik az Orbán rendszer, ha nem akartok balra szavazni, akkor nincs más! Ami a magyar politikában, meg közéletben rossz történik, az a Ti felelősségetek is: nem lehet 'mag hó alatt'-ot játszani büntetlenül. Na még Babitsot ide: vétkesek közt cinkos, aki néma. És Ti némák vagytok.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.02. 20:59:39
@Anyámasszony_sanyija:
Azt a munkát, ami nem termel annyi értéket, hogy abból tisztességesen megéljen az azt elvégző, akkor azt a munkát nem kell elvégezni!
Ez az alacsony minimálbér az oka a szegénységnek, a kiszolgáltatottságnak.
Ha Ausztriában, az ottani minimálbérrel megéri kaszálni, kaszáltatni az út szélét, megéri almát termeszteni, napszámosokat fogadni, ha az ottani minimálbérrel annyi bőrfeldolgozót lehet üzemeltetni, hogy habzik tőle Rába, akkor itt is megérné, csak mivel itt nem KELL odaadni ezt a pénzt a melósnak, nem is adják oda.
Világbajnok áron építünk metrót, autópályát, újítunk fel hidat, vasutat, szóval pénz az lenne.
Csak nem adják oda.
Azt a munkát, ami nem termel annyi értéket, hogy abból tisztességesen megéljen az azt elvégző, akkor azt a munkát nem kell elvégezni!
Ez az alacsony minimálbér az oka a szegénységnek, a kiszolgáltatottságnak.
Ha Ausztriában, az ottani minimálbérrel megéri kaszálni, kaszáltatni az út szélét, megéri almát termeszteni, napszámosokat fogadni, ha az ottani minimálbérrel annyi bőrfeldolgozót lehet üzemeltetni, hogy habzik tőle Rába, akkor itt is megérné, csak mivel itt nem KELL odaadni ezt a pénzt a melósnak, nem is adják oda.
Világbajnok áron építünk metrót, autópályát, újítunk fel hidat, vasutat, szóval pénz az lenne.
Csak nem adják oda.
Anyámasszony_sanyija 2012.11.02. 21:04:14
@kolbászoszsömle:
Erre megint csak azt tudom mondani, hogy a jó pap holtig tanul. Képezni kell magunkat. Amúgy nincs ám nagyon sok minimálbéres állás Mo.-on. Általában többet keres a melós a minimálbérnél, csak éppen minimálbérre van bejelentve.
Erre megint csak azt tudom mondani, hogy a jó pap holtig tanul. Képezni kell magunkat. Amúgy nincs ám nagyon sok minimálbéres állás Mo.-on. Általában többet keres a melós a minimálbérnél, csak éppen minimálbérre van bejelentve.
CyberChild 2012.11.02. 21:04:55
@Anyámasszony_sanyija:Remélem, fizetni is fog. Csak kigyúrt álat olyan kategorikusan kijelentette, hogy aki nem dolgozik, az haljon éhen, nem részletezve a nem dolgozás okát. Aggódom érte..-))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.02. 21:06:55
@KaPé: Neked lehet, de ha tényleg így érzed, ne kezdj vállalkozásba, mert a gyerekeid is a te adósságodat fogják nyögni!
A fenti szitu egy olyan helyzet, aminek a legpozitívabb kicsengése az, hogy napról-napra, hónapról-hónapra tengődsz egy idegen helyen.
A negatív meg az, hogy kibasznak az albérletből, és ott állsz egy városban a családoddal.
Ehhez elég az, ha évente egy hónapig nincs munkája az egyik keresőnek.
És teflonkéssel kente a kenyeret, miközben dolgozik.
A fenti szitu egy olyan helyzet, aminek a legpozitívabb kicsengése az, hogy napról-napra, hónapról-hónapra tengődsz egy idegen helyen.
A negatív meg az, hogy kibasznak az albérletből, és ott állsz egy városban a családoddal.
Ehhez elég az, ha évente egy hónapig nincs munkája az egyik keresőnek.
És teflonkéssel kente a kenyeret, miközben dolgozik.
CyberChild 2012.11.02. 21:16:27
@Anyámasszony_sanyija: A minimálbéres bejelentés meg a majdani nyugdíjának ellopása, az éhhalálhoz sem elegendő minimálnyugdíjat eredményezve. Az ellátatlan idősek tömege kb. 10 éven belül megjelenik, agyonnyomva a táesadalmat. Persze a kormány előretekintő volt: ma már alapköteleségünk szüleink eltartása.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.02. 21:20:35
@Anyámasszony_sanyija: A százharminc nem minimálbér.
A minimálbér a bérverseny korlátozása, ami hatással van a teljes bértáblára.
Az optimális minimálbér szerintem olyan 650 Euró körül kéne legyen.
Annyiból meg lehet élni, és annyiért relatíve érdemes is dolgozni.
Most az a baj, hogy a bér és a segély között bizonyos szint alatt nincs gyakorlati különbség.
Egyszerűen, ha nem tudsz megélni a fizetésedből, akkor mindegy, hogy mennyit kapsz, a lecsúszás be fog következni.
Tehát, azért dolgozol, hogy lassabban csússz le.
Azért meg dolgozzon az, akinek két anyja van, inkább egy GERONIMO kiáltás, és legalább kicsit legyen jó.
A képzés, továbbképzés persze lehetőség BÁRKINEK, viszont a BÁRKI és a MINDENKI között van némi különbség.
Füvet kell kaszálni.
Ha meg kell, akkor meg kell fizetni azt az embert, aki megcsinálja.
Vagy, ha nem kell kaszálni, akkor úgy is jó, nekem legalábbis.
Az viszont nem módi, hogy nem fizetünk annyit egy embernek, hogy abból meg tudjon élni!
Ha nem telik rá, ne is dolgoztassuk!
Tudod, ez társadalmi szinten is úgy megy, mint otthon! Ha nem engedhetem meg magamnak a plazmatévét, nem veszek plazmatévét.
Ha nem engedhetem meg magamnak, hogy angolpázsit legyen az árokparton, akkor nem lesz angolpázsit az árokparton.
A minimálbér a bérverseny korlátozása, ami hatással van a teljes bértáblára.
Az optimális minimálbér szerintem olyan 650 Euró körül kéne legyen.
Annyiból meg lehet élni, és annyiért relatíve érdemes is dolgozni.
Most az a baj, hogy a bér és a segély között bizonyos szint alatt nincs gyakorlati különbség.
Egyszerűen, ha nem tudsz megélni a fizetésedből, akkor mindegy, hogy mennyit kapsz, a lecsúszás be fog következni.
Tehát, azért dolgozol, hogy lassabban csússz le.
Azért meg dolgozzon az, akinek két anyja van, inkább egy GERONIMO kiáltás, és legalább kicsit legyen jó.
A képzés, továbbképzés persze lehetőség BÁRKINEK, viszont a BÁRKI és a MINDENKI között van némi különbség.
Füvet kell kaszálni.
Ha meg kell, akkor meg kell fizetni azt az embert, aki megcsinálja.
Vagy, ha nem kell kaszálni, akkor úgy is jó, nekem legalábbis.
Az viszont nem módi, hogy nem fizetünk annyit egy embernek, hogy abból meg tudjon élni!
Ha nem telik rá, ne is dolgoztassuk!
Tudod, ez társadalmi szinten is úgy megy, mint otthon! Ha nem engedhetem meg magamnak a plazmatévét, nem veszek plazmatévét.
Ha nem engedhetem meg magamnak, hogy angolpázsit legyen az árokparton, akkor nem lesz angolpázsit az árokparton.
politikus-omm 2012.11.02. 21:35:28
@enpera: Bármikor kirakhatnak?
Bérleti szerződésről hallottál már? Felmondási időről? Amit a két fél állapít meg? Tehát lehet akár 5 év is?
Asszem jobb ha mész neked a magyar élet túl bonyolult....:))
Bérleti szerződésről hallottál már? Felmondási időről? Amit a két fél állapít meg? Tehát lehet akár 5 év is?
Asszem jobb ha mész neked a magyar élet túl bonyolult....:))
tesz-vesz · http://kkbk.blog.hu 2012.11.02. 21:55:54
nem jobboldali, hanem nemzeti, beszéljünk világosan
kigyurt álat 2012.11.03. 05:46:50
@Anyámasszony_sanyija: vitatkozhatunk, hogy milyen politika számít jobboldalinak. Szerintem az, ami a dolgozó és vállalkozó embereket hozza egyre kedvezőbb helyzetbe az adórendszerrel, viszont kevésbé támogatja a semmittevőket (a.k.a. "szegények"), és a túl erős gazdasági szereplőket (főleg pénzügy szektor) rövid pórázon tartja a szabályozással, hogy ne tudjanak túl sok nyereséget kivonni a gazdaságból.
Bokros nem jobboldali volt, hanem neoliberális: zsigereld ki a dolgozó középosztályt, abból ossz segélyt a "szegényeknek" (ingyenélők), és hagyd, hogy kozben a pénzügyi és kereskedelmi szektorok irreális nyereséget szerezzenek maguknak, ami aztán szerintük lecsorog a gazdaság többi szereplőjéhez (valójában nem csorog le, hanem Ciprusra meg Indonéziába megy). Röviden ennyit jelent a neoliberalizmus.
Bokros nem jobboldali volt, hanem neoliberális: zsigereld ki a dolgozó középosztályt, abból ossz segélyt a "szegényeknek" (ingyenélők), és hagyd, hogy kozben a pénzügyi és kereskedelmi szektorok irreális nyereséget szerezzenek maguknak, ami aztán szerintük lecsorog a gazdaság többi szereplőjéhez (valójában nem csorog le, hanem Ciprusra meg Indonéziába megy). Röviden ennyit jelent a neoliberalizmus.
kigyurt álat 2012.11.03. 06:03:38
@CyberChild: Úgy látom nem értetted meg, hogy épp arról beszéltem, hogy ilyen helyzetekben lehetne szerepe a Kónya Péter-féle baloldali civil szervezeteknek meg alapítványoknak. Önkéntes alapon lehet bárki szolidáris akárkivel, persze akkor csak a valódi nehéz helyzetben levőket támogatnák, nem minden hülyét, mint az állam. Csak a szolidaritást nem kéne kötelezővé tenni (=magas adók).
Amúgy aki dolgozik és adót fizet, a jövedelmét meg elkölti, az most legalább 60..65%-ban szolidáris a társadalommal, mert a megkeresett és elköltött jövedelemnek ennyi az adótartalma. Ezt épphogy a felére kellene csökkenteni, hogy normálisan működjenek a dolgok, kevesebb szolidaritás kell. Aztán a magasabb nettó jövedelmét mindenki arra költhetné, amire akarja: például segítheti a nyugdíjas szüleit, vagy etetheti a cigánygyerekeket.
Egy jobboldali liberális rendszerben ezt mindenki maga eldönthetné, ez a szabadság, nem az, amiről a poszt szól, és ez vezetne normális társadalmi szelekcióhoz (mert van ilyen).
Amúgy aki dolgozik és adót fizet, a jövedelmét meg elkölti, az most legalább 60..65%-ban szolidáris a társadalommal, mert a megkeresett és elköltött jövedelemnek ennyi az adótartalma. Ezt épphogy a felére kellene csökkenteni, hogy normálisan működjenek a dolgok, kevesebb szolidaritás kell. Aztán a magasabb nettó jövedelmét mindenki arra költhetné, amire akarja: például segítheti a nyugdíjas szüleit, vagy etetheti a cigánygyerekeket.
Egy jobboldali liberális rendszerben ezt mindenki maga eldönthetné, ez a szabadság, nem az, amiről a poszt szól, és ez vezetne normális társadalmi szelekcióhoz (mert van ilyen).
2llkedő 2012.11.03. 07:18:34
@Anyámasszony_sanyija: "Nem állítom, hogy könnyű döntés, de a döntést meg kell hozni.
Vagy ott marad az illető munkalehetőség nélkül, és óbégat, követeli a többi adófizetőtől, hogy tartsák el őt.
Vagy elköltözik oda, ahol jobbak a lehetőségek. "
Nyalván nem ismered a helyzetet. Ha mondjuk szabolcsban, vagy bordodban laknál, nem így gondolkodnál. Nekem van egy ingatlanom ilyen helyen. Nem sikerül egy milkáért eladnom. És ha sikerülne is, mit kezdhetnék vele mondjuk az ország nyugati felén, ahol vagy kapok munkát, vagy nem.
A rendszarváltozgatásunkkor elkövetett egyik legnagyobb hiba a bérlakás állomány felszámolása volt. (szerintem)
Vagy ott marad az illető munkalehetőség nélkül, és óbégat, követeli a többi adófizetőtől, hogy tartsák el őt.
Vagy elköltözik oda, ahol jobbak a lehetőségek. "
Nyalván nem ismered a helyzetet. Ha mondjuk szabolcsban, vagy bordodban laknál, nem így gondolkodnál. Nekem van egy ingatlanom ilyen helyen. Nem sikerül egy milkáért eladnom. És ha sikerülne is, mit kezdhetnék vele mondjuk az ország nyugati felén, ahol vagy kapok munkát, vagy nem.
A rendszarváltozgatásunkkor elkövetett egyik legnagyobb hiba a bérlakás állomány felszámolása volt. (szerintem)
KaPé 2012.11.03. 07:21:30
@kolbászoszsömle: nem azt mondtam, hogy ez jó, hanem hogy jobb, mint segélyből tengődni.
Akik meg a minimálbér emelést szorgalmazzák: már most is sok helyen a magas minimálbér miatt jelentik be az embereket 4 órára (miközben dolgoznak 12-t). Az egész kkv szektor szemléletváltására lenne szükség. Jelenleg egy vállalkozásnak egy célja van: a tulaj minél hamarabb megvehesse a harmadik bmw-t. Ennyi, amint ez teljesült (a dolgozók teljes kiszipolyozásával, az adófizetés minél jobb elkerülésével), a cég mehet is a levesbe, alapítunk másikat. Nem tudom, mi kellene ahhoz, hogy ez a szemlélet megváltozzon.
A lényeg, hogy a mostani rendszerre rátenni egy minimálbéremelést felesleges, a dolgozók elenyésző része keresne többet, viszont megugrana a 6 meg 4 órás munkahelyek száma.
Akik meg a minimálbér emelést szorgalmazzák: már most is sok helyen a magas minimálbér miatt jelentik be az embereket 4 órára (miközben dolgoznak 12-t). Az egész kkv szektor szemléletváltására lenne szükség. Jelenleg egy vállalkozásnak egy célja van: a tulaj minél hamarabb megvehesse a harmadik bmw-t. Ennyi, amint ez teljesült (a dolgozók teljes kiszipolyozásával, az adófizetés minél jobb elkerülésével), a cég mehet is a levesbe, alapítunk másikat. Nem tudom, mi kellene ahhoz, hogy ez a szemlélet megváltozzon.
A lényeg, hogy a mostani rendszerre rátenni egy minimálbéremelést felesleges, a dolgozók elenyésző része keresne többet, viszont megugrana a 6 meg 4 órás munkahelyek száma.
gigacherry 2012.11.03. 14:51:41
@politikus-omm:
"Válaszoljon neked a sobri jóska, ki vagy te hogy kérdéseket teszel fel?"
Egy érdeklődő vagyok, aki szeretné megismerni a fideszrejongók gondolkodását. Szeretné megtudni, mi az, ami miatt annyira hisznek a pártjukban, ami miatt mindent elnéznek neki.
"Elhiszem, hogy a mai palettán a fidesz a legkisebb rossz és ahogy elnézem ez 2 év múlva is így lesz. "
Az is mindegy, hogy mit csinálnak az elkövetkező két évben gondolom. Köszönöm, nincs több kérdésem (a válasz hiánya is válasz).
"Válaszoljon neked a sobri jóska, ki vagy te hogy kérdéseket teszel fel?"
Egy érdeklődő vagyok, aki szeretné megismerni a fideszrejongók gondolkodását. Szeretné megtudni, mi az, ami miatt annyira hisznek a pártjukban, ami miatt mindent elnéznek neki.
"Elhiszem, hogy a mai palettán a fidesz a legkisebb rossz és ahogy elnézem ez 2 év múlva is így lesz. "
Az is mindegy, hogy mit csinálnak az elkövetkező két évben gondolom. Köszönöm, nincs több kérdésem (a válasz hiánya is válasz).
gigacherry 2012.11.03. 14:53:15
@gigacherry:
"Ha nem engedünk az IMF-nek, akkor miért vannak mégis megszorító csomagok, ha pedig engedünk, akkor minek a kampány? "
Erre a kérdésemre tegnap óta nulla, azaz nulla választ kaptam a kormánypártiaktól. Ki gondolta volna :-)
"Ha nem engedünk az IMF-nek, akkor miért vannak mégis megszorító csomagok, ha pedig engedünk, akkor minek a kampány? "
Erre a kérdésemre tegnap óta nulla, azaz nulla választ kaptam a kormánypártiaktól. Ki gondolta volna :-)
Kivlov 2012.11.03. 16:38:25
@renevol:
Hol kis tétel a nyugik + a c-k, te marha?
múltkor kiszámoltam átlagos létszámokkal, hogy csak a BKV-n 5-6 mrd lehetne évente a plusz bevétel, ha a nyugik nem ingyen furikáznának! és úgy számoltam , h pénzért csak minden 2. utazna.
A segélyekről nem is beszélve. Vidéken 2000es faluban legyen csak 100 segélyes C. Legyen havi 50E az apanázsuk (mindegy milyen áljogcímeken). Az mennyi? 5 misi havonta barátom. 60M egy évben. a semmire. és ez csak 200 ember. van belőlük több100ezer. kapísi???
Hol kis tétel a nyugik + a c-k, te marha?
múltkor kiszámoltam átlagos létszámokkal, hogy csak a BKV-n 5-6 mrd lehetne évente a plusz bevétel, ha a nyugik nem ingyen furikáznának! és úgy számoltam , h pénzért csak minden 2. utazna.
A segélyekről nem is beszélve. Vidéken 2000es faluban legyen csak 100 segélyes C. Legyen havi 50E az apanázsuk (mindegy milyen áljogcímeken). Az mennyi? 5 misi havonta barátom. 60M egy évben. a semmire. és ez csak 200 ember. van belőlük több100ezer. kapísi???
2llkedő 2012.11.03. 17:27:25
@Kivlov: "múltkor kiszámoltam átlagos létszámokkal, hogy csak a BKV-n 5-6 mrd lehetne évente a plusz bevétel, ha a nyugik nem ingyen furikáznának! és úgy számoltam , h pénzért csak minden 2. utazna."
És azt számoltad, hogy ha nem utaznak, akkor mennyi a bevétel?
"Az mennyi? 5 misi havonta barátom. 60M egy évben. a semmire. és ez csak 200 ember. van belőlük több100ezer. kapísi???"
Ha a cégek tábláján az szerepelne, hogy felveszünk x esztergályost, y munkaügyest, z tervezőt, stb, mint a cucurizmusban, akkor igazad is lenne. Csakhogy nincs munkahely!!!!! És nem azért nem dolgoznak, mert nem akarnak, hanem azért, mert nincs mit.
A C-k pedig kétszeresen hátrányosak ebben a helyzetben.
És azt számoltad, hogy ha nem utaznak, akkor mennyi a bevétel?
"Az mennyi? 5 misi havonta barátom. 60M egy évben. a semmire. és ez csak 200 ember. van belőlük több100ezer. kapísi???"
Ha a cégek tábláján az szerepelne, hogy felveszünk x esztergályost, y munkaügyest, z tervezőt, stb, mint a cucurizmusban, akkor igazad is lenne. Csakhogy nincs munkahely!!!!! És nem azért nem dolgoznak, mert nem akarnak, hanem azért, mert nincs mit.
A C-k pedig kétszeresen hátrányosak ebben a helyzetben.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.03. 18:31:35
@KaPé: Az első kérdés, a "minek"...
Minek gürcölni, ha annak biztosan nem lesz látszatja?
A jelen körülmények között egyszerűen nem éri meg minimálbérért dolgozni, és akkor sem érné meg, ha egyáltalán nem lenne segély, mivel gyakorlatilag nem lehet megélni a minimálbérből.
A "minimálbér emelése majd ügyeskedéshez vezet" érvről meg az jut az eszembe, hogy amikor ezt mondják a fű legalizálásáért érvelők, akkor jönnek az elvek.
Itt is kell legyenek elvek: olyan keveset nem szabad fizetni az embernek, amennyiből az nem tud megélni.
Az alacsony minimálbér mellesleg több embert tart a nyomorban, mint a fű meg az alkohol összesen.
Minek gürcölni, ha annak biztosan nem lesz látszatja?
A jelen körülmények között egyszerűen nem éri meg minimálbérért dolgozni, és akkor sem érné meg, ha egyáltalán nem lenne segély, mivel gyakorlatilag nem lehet megélni a minimálbérből.
A "minimálbér emelése majd ügyeskedéshez vezet" érvről meg az jut az eszembe, hogy amikor ezt mondják a fű legalizálásáért érvelők, akkor jönnek az elvek.
Itt is kell legyenek elvek: olyan keveset nem szabad fizetni az embernek, amennyiből az nem tud megélni.
Az alacsony minimálbér mellesleg több embert tart a nyomorban, mint a fű meg az alkohol összesen.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2012.11.03. 18:42:57
@kigyurt álat: Be kell látni, hogy az országban lévő munkaképes emberek kb harmadára _semmi_ szükség, mert nincs nekik feladat!
Ezek a munkaképes emberek, plusz a porontyaik, annyian vannak, hogy azokat erőszakkal nem lehet kordában tartani.
Ha éhesek, fáznak, ha az alapvető vágyaik nincsenek kielégítve, akkor ezek az emberek, mivel nem tudnak mást csinálni, bűnözni fognak.
A segély olcsóbb, mint mindenkinek fizetni egy verőlegényt, ha ki akar menni az utcára, vagy el akar menni kirándulni.
Ezek a munkaképes emberek, plusz a porontyaik, annyian vannak, hogy azokat erőszakkal nem lehet kordában tartani.
Ha éhesek, fáznak, ha az alapvető vágyaik nincsenek kielégítve, akkor ezek az emberek, mivel nem tudnak mást csinálni, bűnözni fognak.
A segély olcsóbb, mint mindenkinek fizetni egy verőlegényt, ha ki akar menni az utcára, vagy el akar menni kirándulni.
tarackos 2012.11.04. 22:52:28
"A jobboldali szavazóknak nagyon régóta nincs pártja Magyarországon."
A klasszikust idézve:
"Ez igy, ebben a formában nem igaz."
A jobboldali szavazóknak mindig is volt pártja. Most is van. A mára szélre sodródott fidesz és a széljobb jobbik.
Nem a jobboldali szavazóknak nincs pártja hanem a középnek. Beleértve a jobbközeket is!
A középnek teljesen mindegy, hogy Bajnai vagy Orbán mert nem a részletkérdéseken akad fenn. Hanem pl. ezen:
"pillanatnyi érdekeiktől vezérelten már nem tartanak fontosnak semmiféle elvi-eszmei alapot, és hogy semmi sem túl drága számukra, ha egy számukra kedvező lépést igyekszenek keresztülverni a társadalmon"
Kevesen vagyunk. Te is gyanús vagy de amúgy jó fej!
A klasszikust idézve:
"Ez igy, ebben a formában nem igaz."
A jobboldali szavazóknak mindig is volt pártja. Most is van. A mára szélre sodródott fidesz és a széljobb jobbik.
Nem a jobboldali szavazóknak nincs pártja hanem a középnek. Beleértve a jobbközeket is!
A középnek teljesen mindegy, hogy Bajnai vagy Orbán mert nem a részletkérdéseken akad fenn. Hanem pl. ezen:
"pillanatnyi érdekeiktől vezérelten már nem tartanak fontosnak semmiféle elvi-eszmei alapot, és hogy semmi sem túl drága számukra, ha egy számukra kedvező lépést igyekszenek keresztülverni a társadalmon"
Kevesen vagyunk. Te is gyanús vagy de amúgy jó fej!
Kivlov 2012.11.05. 08:46:14
@félázsiai 2llkedő:
Ha nem utaznak? Az még jobb, akkor lehet csökkenteni a kapacitásokat.
Nincs mit? és? nincs cucializmus, te magad írod. mi közöm nekem ahhoz, nincs mit. Ilyen alapon az összes munkanélklinek vagy dolgozni nem akarónak adhatna az állam havi 100at a többiek befizetéséből és Kánanán lenne itt. nem???
Ha nem utaznak? Az még jobb, akkor lehet csökkenteni a kapacitásokat.
Nincs mit? és? nincs cucializmus, te magad írod. mi közöm nekem ahhoz, nincs mit. Ilyen alapon az összes munkanélklinek vagy dolgozni nem akarónak adhatna az állam havi 100at a többiek befizetéséből és Kánanán lenne itt. nem???
mizrolist 2012.11.05. 14:40:30
@tarackos: ez nem pontos. A Fidesz gazdaságpolitikájának kb. semmi köze sincs ahhoz, amit jobboldalinak szoktak tartani a közgazdaságtanban és értelmes országokban. Az más kérdés, hogy ők és a rájuk szavazók minek nevezik magukat.
Az utolsó 100 komment: