Egyelőre ott a kérdőjel a címben, mely jól mutatja, hogy még nem is igazán tudtam tényként elfogadni az Odeon-Lloyd, az egyik legkellemesebb hangulatú, ráadásul legolcsóbb budapesti artmozi bezárását. Nem, főleg mert épp szombatra terveztünk barátnőmmel ellátogatni a Hollán Ernő utcába, hogy megtekintsük a Pride című, szerb-horvát-szlovén-macedón filmdrámát (vagy vígjáték? valahol a kettő határán.)
Nem hibáztathatok senkit, ha még a címét sem hallotta soha ennek a filmnek. Ahogy megannyi más, általam az Odeonban megtekintett alkotásét (Mr Nobody, Call Girl, Nader és Simin, Mary és Max, Michael) sem, és most is inkább készül párjával/barátaival megnézni A Csodálatos Pókembert a WestEnd-ben, vagy a Jégkorszak 4-et a Mammutban. Érteni vélem őket, társadalmi többségük okát - ők nem annyira művészeti alkotásként, mint könnyed szórakozásként tekintenek a filmre, és eszük ágában sincs még szabad idejüket is arra pazarolni, hogy megerőltető szellemi tevékenységet kelljen végezniük. Inkább csak bámulni akarnak maguk elé - "asztaaaa, ez kééész!", de tőlük többet ne akarjon egy mozifilm. Mondom, értem őket, viszont abszolút nem értek velük egyet - szerencsére. Egy filmtől, ahogy egy irodalmi alkotástól is, sokkal többet várok annál, hogy másfél órára kikapcsoljon: vessen fel fontos kérdéseket, nyűgözzön le sokszínű gondolatvilágával, vizuális-metaforizációs megoldásainak segítségével világítson rá valami fontos összefüggésre, addig végig nem gondolt folyamatra. És hasson, hasson, hasson.
Hogy az embereknek erre nincs igényük, azt csak sajnálni tudom. Hogy ők a szlovén diákprosti helyzete helyett inkább az életre kelő és Mark Wahlberg-gel együtt csajozó plüssmacira kíváncsiak, nos, ez önmagáért beszél. Mert bár tény, hogy az állami támogatás idén csappant meg jelentősen, de hát erre érvényes válasz lehet mindegyre, hogy "márpedig ne az én pénzemen kongjanak a művészmozik". És válaszolhatnak Tarr Béláék minderre politikai színezetű akciókkal, fapados Filmszemlével és bűnrossz, a valósággal hadilábon álló Magyarország 2011 című filmmel, a tények akkor is csak tények maradnak. És hiába nagyon hangulatos hely az Odeon, hiába található meg kínálatukban hétről hétre a legújabb filmcsodák színe-java, ha a tömegeket ez egyszerűen nem érdekli.
Nekik a beszélő állatkák és a frusztrált szuperhősök kellenek. Na meg a csajozós plüssmaci.
Búcsú az Odeontól?
2012.07.13. 14:13 | hoLDen | 32 komment
Címkék: film belföld filmszínház artmozi művészmozi Odeon-Lloyd Budpest
A bejegyzés trackback címe:
https://teadelutan.blog.hu/api/trackback/id/tr14652602
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
tmolni 2012.07.13. 16:37:17
nézd meg a művészben ott is játsszák...
rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2012.07.13. 16:49:55
én azt sajnálom, hogy eddig is támogatásból élt az odeon! miért? miféle pálya az, amelyik ennyire lejt? tudom mit írok, pár éve -kapcsolatok nélkül, de referenciával - szerettem volna működtetni az egyik éppen felkínált pesti mozit. nem hogy támogatás nem volt, de még komoly befizetni valót is elvártak a pályázatban! - nem ln nyertem...pedig befizetője lettem volna a városnak, megkapta 1 csókos....tessék olyan csomagot összerakni, hogy beleférjen az "art" mozi! nem sírni kell! ha rajtam múlna az A38 sok-sok milliós támogatását is elvenném, tessék végre a piacon helyt állni, ne más pénzén "művészkedni"! jelzem, szívesen olvasnám válaszodat, tényekkel igazolt válaszodat! üdv, jancsi
Anti Anyag (törölt) 2012.07.13. 16:52:40
Valamikor úgy volt, hogy az ilyeneket a beszélő plüssmacik és Pókember bevételeiből támogatták.
Ma nem tudom hogy van, de nyilván nem így.
Ma meghallom, hogy egy film USA-béli, már nem is érdekel, annyira űbergagyi, de az Iron SKy jól mutatja, hogy Európai összefogással a ZS kategóriát élvező közönséget célozzák meg.
A net viszont amúgy tele van jó filmekkel, OK, az nem program, nincs mozihangulat sem.
Ma nem tudom hogy van, de nyilván nem így.
Ma meghallom, hogy egy film USA-béli, már nem is érdekel, annyira űbergagyi, de az Iron SKy jól mutatja, hogy Európai összefogással a ZS kategóriát élvező közönséget célozzák meg.
A net viszont amúgy tele van jó filmekkel, OK, az nem program, nincs mozihangulat sem.
Mediafika 2012.07.13. 16:56:44
Szombaton még tudtok moziba menni, őszig még működik az Odeon mozi. A téka meg majd máshová költözik.
Online Távmunkás · http://onlinetavmunka.blog.hu 2012.07.13. 16:56:59
A multiplexek filmjei közül egyre nehezebb választani, évente 2-3 jó film jön ki és maximum 7-8 olyan, amire azt mondom, hogy nézhető. A többi gáz.
A korábbi évek államilag támogatott magyar művészfilmei között sajnos sok olyan volt, amit a nézőszám alapján még az alkotók családja se nézett meg. Amíg a magyar művészfilm azt jelenti, hogy mutatják a semmit, a tehetségtelen haverok a szereplők és erre próbálnak minél több támogatást kapni - mert pénzt máshonnan nem tud keresni senki - akkor be kell zárni a magyar művészmozikat.
A külföldi művészfilmek közül a jobbakra lenne kereslet, de egyszerűbb neten megnézni (fizetve vagy torrent). Szerintem semmi értelme csak művészfilmek miatt fenntartani mozikat, a multiplexeknek kellene a művészfilmek felé nyitni. 20 teremben csak elfér naponta 3-4 vetítés, nem?
A művészfilmeknek még van egy olyan tulajdonságuk, hogy nem lehet előre látni, tetszik-e vagy sem. Persze vannak olyanok, akinek minden művészfilm tetszik, de nekik nincs ízlésük :) Egy hollywoodi produkciónál általában már előre tudod, hogy mire számíts, így nagy csalódás nem érhet - a bárgyú vígjáték tényleg bárgyú :)
A korábbi évek államilag támogatott magyar művészfilmei között sajnos sok olyan volt, amit a nézőszám alapján még az alkotók családja se nézett meg. Amíg a magyar művészfilm azt jelenti, hogy mutatják a semmit, a tehetségtelen haverok a szereplők és erre próbálnak minél több támogatást kapni - mert pénzt máshonnan nem tud keresni senki - akkor be kell zárni a magyar művészmozikat.
A külföldi művészfilmek közül a jobbakra lenne kereslet, de egyszerűbb neten megnézni (fizetve vagy torrent). Szerintem semmi értelme csak művészfilmek miatt fenntartani mozikat, a multiplexeknek kellene a művészfilmek felé nyitni. 20 teremben csak elfér naponta 3-4 vetítés, nem?
A művészfilmeknek még van egy olyan tulajdonságuk, hogy nem lehet előre látni, tetszik-e vagy sem. Persze vannak olyanok, akinek minden művészfilm tetszik, de nekik nincs ízlésük :) Egy hollywoodi produkciónál általában már előre tudod, hogy mire számíts, így nagy csalódás nem érhet - a bárgyú vígjáték tényleg bárgyú :)
Mediafika 2012.07.13. 16:57:29
Persze mi is sajnáljuk a bezárását...
komisz_kölök 2012.07.13. 17:12:26
@online távmunkás:
teljesen egyetértek.
Plusz ha valaki kiakarja fejezni a lelkében dúló nagy nagy gondolatokat, az vegyen egy kamerát pár százezer forintért, vegye fel, vágja meg a filmet aztán tegye fel a youtube-ra. Ehhez teljesen felesleges milliárdokat elkölteni az adónkból. Ha sok embernek tetszik az ötlet meg a téma, csinálja meg befektetők pénzéből nagyban.
Ja, hogy ez egy megélhetési forma lett. Sorry.
teljesen egyetértek.
Plusz ha valaki kiakarja fejezni a lelkében dúló nagy nagy gondolatokat, az vegyen egy kamerát pár százezer forintért, vegye fel, vágja meg a filmet aztán tegye fel a youtube-ra. Ehhez teljesen felesleges milliárdokat elkölteni az adónkból. Ha sok embernek tetszik az ötlet meg a téma, csinálja meg befektetők pénzéből nagyban.
Ja, hogy ez egy megélhetési forma lett. Sorry.
aztahétmeganyolcszázát 2012.07.13. 17:30:27
"könnyed szórakozásként tekintenek a filmre, és eszük ágában sincs még szabad idejüket is arra pazarolni, hogy megerőltető szellemi tevékenységet kelljen végezniük"
Arra gondoltál-e, hogy sokan megerőltető szellemi tevékenységet végeznek a munkaidejükben is, szabadidőben meg örömmel lazítanak...
"Hogy ők a szlovén diákprosti helyzete helyett inkább az..."
Ízlésekről nem lehet vitázni... Értelmetlen. Amúgy, bevallom, baromira nem érdekel engem sem a szlovák diákprosti. De nem bánom, ha Téged érdekel. A Te dolgod, de ne akard megmondani, hogy másokat minek kellene, hogy érdekeljen. Engem érdekel a csillagászat, mégsem szajkózom tele mások fülét, miért nem érdekli komolyabban őket a csillagászat. Mert mást, más érdekel, mást, más köt le. Ja, amúgy meg Hajrá Jégkorszak! :)
Számomra ez a poszt eléggé lesajnálósra sikeredett, olyan, mintha a t. posztíró feljebb képzelné, különbnek érezné magát a többi embertől. Szerintem ez nagyjából tinikortól, úgy a 25-28 éves korosztályig jellemző magatartás, később elkezdik kinőni az emberek. Később, pláne 30 fölött, már nem illik beleszólni, hogy ki mivel tölti a szabadidejét. A szabadidő magánügy. Bizonyos kor fölött a mérce nem az, hogy ki milyen filmet néz, hanem az illető mit tett le addig az asztalra az élet különböző területein.
Te lesajnálsz, kioktatsz a posztodban, én meg nem tagadom, most cserébe jól beszóltam. Nem érdekelnek azok a filmek amik Téged, de ha nem hiszed, akkor is végzek kőkemény szellemi tevékenységet is az életemben. Ne akard másokra erőltetni a saját ízlésed! Nem vezet sehova-szerintem.
Arra gondoltál-e, hogy sokan megerőltető szellemi tevékenységet végeznek a munkaidejükben is, szabadidőben meg örömmel lazítanak...
"Hogy ők a szlovén diákprosti helyzete helyett inkább az..."
Ízlésekről nem lehet vitázni... Értelmetlen. Amúgy, bevallom, baromira nem érdekel engem sem a szlovák diákprosti. De nem bánom, ha Téged érdekel. A Te dolgod, de ne akard megmondani, hogy másokat minek kellene, hogy érdekeljen. Engem érdekel a csillagászat, mégsem szajkózom tele mások fülét, miért nem érdekli komolyabban őket a csillagászat. Mert mást, más érdekel, mást, más köt le. Ja, amúgy meg Hajrá Jégkorszak! :)
Számomra ez a poszt eléggé lesajnálósra sikeredett, olyan, mintha a t. posztíró feljebb képzelné, különbnek érezné magát a többi embertől. Szerintem ez nagyjából tinikortól, úgy a 25-28 éves korosztályig jellemző magatartás, később elkezdik kinőni az emberek. Később, pláne 30 fölött, már nem illik beleszólni, hogy ki mivel tölti a szabadidejét. A szabadidő magánügy. Bizonyos kor fölött a mérce nem az, hogy ki milyen filmet néz, hanem az illető mit tett le addig az asztalra az élet különböző területein.
Te lesajnálsz, kioktatsz a posztodban, én meg nem tagadom, most cserébe jól beszóltam. Nem érdekelnek azok a filmek amik Téged, de ha nem hiszed, akkor is végzek kőkemény szellemi tevékenységet is az életemben. Ne akard másokra erőltetni a saját ízlésed! Nem vezet sehova-szerintem.
z 2012.07.13. 17:45:23
Sok helyen adnak még jó filmeket: Puskin, Toldi, Művész, Cirko-Gejzír.
Én már csak ezekbe járok, már az agyamra megy ez a képregényes baromság meg ezek a szar rajzfilmek.
@aztahétmeganyolcszázát:
Én is végzek elég szellemi tevékenységet, de a baj ott van, hogy ezekre a szarokra, amiket a posztíró említ, kikapcsolódni sem tudok.
Tegnap viszont láttam a Bor, tangó, kapufa c. dán vígjátékot és tudtam rajta röhögni. Az amcsi vígjátékokon meg nem tudok. Pedig a kedvenc rendezőim amerikaiak, egyébként (Kubrick, Scorsese, Jarmusch), meg az amerikai kultúrával sincs bajom, sőt. De hogy valakit ezek kikapcsoljanak, ahhoz nem sok szellemi tevékenység utáni fáradt agy kell, hanem egyszerűen szar ízlés.
Én nem is szólok bele, ki mivel tölti az idejét (szerintem a posztoló se akarta megmondani senkinek), de azért röhögni szabad.
Én már csak ezekbe járok, már az agyamra megy ez a képregényes baromság meg ezek a szar rajzfilmek.
@aztahétmeganyolcszázát:
Én is végzek elég szellemi tevékenységet, de a baj ott van, hogy ezekre a szarokra, amiket a posztíró említ, kikapcsolódni sem tudok.
Tegnap viszont láttam a Bor, tangó, kapufa c. dán vígjátékot és tudtam rajta röhögni. Az amcsi vígjátékokon meg nem tudok. Pedig a kedvenc rendezőim amerikaiak, egyébként (Kubrick, Scorsese, Jarmusch), meg az amerikai kultúrával sincs bajom, sőt. De hogy valakit ezek kikapcsoljanak, ahhoz nem sok szellemi tevékenység utáni fáradt agy kell, hanem egyszerűen szar ízlés.
Én nem is szólok bele, ki mivel tölti az idejét (szerintem a posztoló se akarta megmondani senkinek), de azért röhögni szabad.
aztahétmeganyolcszázát 2012.07.13. 17:46:59
Mielőtt félre érthető lennék, pontosítok. Nem az a bajom, hogy hangot adsz annak, hogy bezár egy általad kedvelt mozi, hanem az a bajom, mindezt hogyan teszed, milyen körítéssel.
dini30 2012.07.13. 17:47:49
Kettős érzásem van... (bocs hosszú komment lesz)
Egyrészt sajnálom az odeont, másrészt a film - és a hozzá kapcsolódó összes részlet, többek között a mozi üzemeltetése - piaci alapú gondolkodást igényelne. És számomra nincs art és közönségfilm. Jó film van és rossz film. A jó megtalálja a maga közönségét, a rossz eltűnik.
Az is számít ráadásul, hogy amíg a pókembernek és a plüssmacinak van reklámja, addig az art filmeknek általában nincs, vagyis nem tudnak róla az emberek, illetve csak egy szűk kör, aki egyébként is érdeklődik.
Az is kérdés számomra, hogy hová tűntek a moziból az emberek az elmúlt 10 évben. Nem feltételezem ugyanis hogy kevesebb embert érdekelnének az art mozik filmjei.
Lehet, hogy máshol nézik meg ezeket? Pl. házi vetítéseket tartanak, mert olcsóbb úgy? Nem tudom.
Én pl. két pici gyerek mellett nehezen szabadulok el moziba, tehát amit lehet itthon nézek meg, pedig sokkal jobban szeretem én is a mozi hangulatát, de mondjuk két-három havonta egyszer sikerül.
Jó lenne, ha az art filmek forgalmazása is felfedezné, hogy 2012 van. Miért nincs pl. egy db magyar film sem az itunes store-ban? Egyáltalán: miért nincsenek ott művészfilmek? Én szoktam onnan filmeket kölcsönözni, de javarészt amerikai filmek vannak ott is.
Változik a világ, ezt elfogadhatjuk vagy megpróbálhatjuk behúzni a kéziféket, de annak tényleg nincs értelme, hogy egy 150 fős teremben ül 4 ember, hiszen lehetetlen kitermelni a rezsit.
Az art filmes világ nyugodtan példát vehetne pl. a Metropolitan operáról, hiszen az talán még inkább rétegműfaj. De vannak on-demand nézhető HD operák és itthon is telt nézőtérrel vetített (!) élő adások, amelyekre nem is olcsók a jegyek.
Szóval a baj nagy, de a síráson kívül az utóbbi években soha nem láttam hogy valaki ötletelt is volna azon, hogy mit lehetne csinálni...
Egyrészt sajnálom az odeont, másrészt a film - és a hozzá kapcsolódó összes részlet, többek között a mozi üzemeltetése - piaci alapú gondolkodást igényelne. És számomra nincs art és közönségfilm. Jó film van és rossz film. A jó megtalálja a maga közönségét, a rossz eltűnik.
Az is számít ráadásul, hogy amíg a pókembernek és a plüssmacinak van reklámja, addig az art filmeknek általában nincs, vagyis nem tudnak róla az emberek, illetve csak egy szűk kör, aki egyébként is érdeklődik.
Az is kérdés számomra, hogy hová tűntek a moziból az emberek az elmúlt 10 évben. Nem feltételezem ugyanis hogy kevesebb embert érdekelnének az art mozik filmjei.
Lehet, hogy máshol nézik meg ezeket? Pl. házi vetítéseket tartanak, mert olcsóbb úgy? Nem tudom.
Én pl. két pici gyerek mellett nehezen szabadulok el moziba, tehát amit lehet itthon nézek meg, pedig sokkal jobban szeretem én is a mozi hangulatát, de mondjuk két-három havonta egyszer sikerül.
Jó lenne, ha az art filmek forgalmazása is felfedezné, hogy 2012 van. Miért nincs pl. egy db magyar film sem az itunes store-ban? Egyáltalán: miért nincsenek ott művészfilmek? Én szoktam onnan filmeket kölcsönözni, de javarészt amerikai filmek vannak ott is.
Változik a világ, ezt elfogadhatjuk vagy megpróbálhatjuk behúzni a kéziféket, de annak tényleg nincs értelme, hogy egy 150 fős teremben ül 4 ember, hiszen lehetetlen kitermelni a rezsit.
Az art filmes világ nyugodtan példát vehetne pl. a Metropolitan operáról, hiszen az talán még inkább rétegműfaj. De vannak on-demand nézhető HD operák és itthon is telt nézőtérrel vetített (!) élő adások, amelyekre nem is olcsók a jegyek.
Szóval a baj nagy, de a síráson kívül az utóbbi években soha nem láttam hogy valaki ötletelt is volna azon, hogy mit lehetne csinálni...
aztahétmeganyolcszázát 2012.07.13. 18:14:11
@z:
"szar ízlés."
Ízlés? Szubjektív :) Ízlésekről szerintem az ég adta világon semmi értelme vitázni.
Tnik, kamaszok, és fiatal felnőttek előszeretettel próbálják saját elméleteiket másokra erőltetni. Érettebb fejjel, elvárásokat magammal szemben támasztok, másokkal meg kölcsönös tisztelet lesz, és eszem ágában sincs minősítenem, valakit az által, hogy milyen filmeket néz. X kor fölött, baromira elege van az embernek abból (nekem is), ha mások abba is bele akarnak szólni, hogy a szabadidőmben milyen filmet kellene néznem, nem öröm, ha még ízlésemet is átszabná valaki. Ne! :) Ez a bajom a poszttal, akad pár szerencsétlenül megfogalmazott mondat.... Erre a reakcióm annyi: el a kezekkel a szabadidőmtől, és el kezekkel az ízlésemtől. És kikérem magamnak, hogy nem végeznék erőteljes szellemi tevékenységet :)
Az, hogy ki milyen filmeket néz a moziban, és ebbe beleszólni, pont annyira értelmetlen, mint valakit azért ekézni, hogy miért igen, vagy miért nem minimál stílusú a lakásának berendezése. Vagy számonkérni, hogy miért fehér, vagy kék a nappalijában a fal, mikor a szürke, vagy a narancs, vagy a zöld a másiknak jobban tetszik. A lényeg, az egyénnek mi tetszik. Ha engem a Jégkorszak szórakoztat, akkor azt fogom megnézni a moziban. Az meg egyáltalán nem zavar, ha más mást néz.
Az meg evidens, hogy az a mozi fog fennmaradni, amely üzemeltetése megtérül.
"szar ízlés."
Ízlés? Szubjektív :) Ízlésekről szerintem az ég adta világon semmi értelme vitázni.
Tnik, kamaszok, és fiatal felnőttek előszeretettel próbálják saját elméleteiket másokra erőltetni. Érettebb fejjel, elvárásokat magammal szemben támasztok, másokkal meg kölcsönös tisztelet lesz, és eszem ágában sincs minősítenem, valakit az által, hogy milyen filmeket néz. X kor fölött, baromira elege van az embernek abból (nekem is), ha mások abba is bele akarnak szólni, hogy a szabadidőmben milyen filmet kellene néznem, nem öröm, ha még ízlésemet is átszabná valaki. Ne! :) Ez a bajom a poszttal, akad pár szerencsétlenül megfogalmazott mondat.... Erre a reakcióm annyi: el a kezekkel a szabadidőmtől, és el kezekkel az ízlésemtől. És kikérem magamnak, hogy nem végeznék erőteljes szellemi tevékenységet :)
Az, hogy ki milyen filmeket néz a moziban, és ebbe beleszólni, pont annyira értelmetlen, mint valakit azért ekézni, hogy miért igen, vagy miért nem minimál stílusú a lakásának berendezése. Vagy számonkérni, hogy miért fehér, vagy kék a nappalijában a fal, mikor a szürke, vagy a narancs, vagy a zöld a másiknak jobban tetszik. A lényeg, az egyénnek mi tetszik. Ha engem a Jégkorszak szórakoztat, akkor azt fogom megnézni a moziban. Az meg egyáltalán nem zavar, ha más mást néz.
Az meg evidens, hogy az a mozi fog fennmaradni, amely üzemeltetése megtérül.
Attila1234 2012.07.13. 19:48:11
A post szerzője lefutotta a kötelező kört azzal, hogy kesergett egy sort azon a sok hülye emberen, akik nem olyan filmekért mennek moziba, mint ő. Az viszont nem tűnt fel neki, hogy már jó ideje abszolút megfizethető áron lehet venni HD TV-t, és már mindenkinél van internet. Minek menne az ember egy lepattant art moziba nyomorogni, ha otthon lazán és ingyen megnézhet bármilyen filmet? A művészfilmeket otthon is ugyanúgy lehet élvezni, mint moziban, mert a látvány közel se annyira fontos.
mrskowalski · http://youarenotinkansasanymore.blog.hu 2012.07.13. 20:48:25
Szia! Az hogy bezár egy mozi, sajnos nincs összefüggésben azzal, hogy szerinted mindenki ostoba és ízléstelen, de legalábbis szellemi nívótlanságot mutat. Sajnálom, h ezt belekeverted, mert így a cikked többi része, amiben az odeont és a művészfilmeket méltatod, üzenete sem jön át, és pont azoknál érsz el fordított hatást, akiket egyébként rá szeretnél venni, hogy az ízlésedet kövessék.
mrskowalski · http://youarenotinkansasanymore.blog.hu 2012.07.13. 20:51:48
@mrskowalski: pontosítok: Az hogy bezár egy mozi, sajnos nincs összefüggésben azzal, hogy szerinted mindenki ostoba és ízléstelen, de legalábbis szellemi nívótlanságot mutat, aki a Pókembert vagy Jégkorszakot szereti.
Aadaam 2012.07.13. 22:56:17
Nezik az emberek a muveszfilmet, csak nem az Odeonban, hanem otthon.
A muveszfilmeknek ma egy rendes webpage kene, meg egy link a letoltesre, aztan mindenki megnezi a HDTV-n.
Mozizni a bummbumm hanghatasert, meg az egy-fokkal-jobb-mint-otthon 3D-ert mennek.
Az Odeonbol lehet kavezot nyitni, sokmindent lehet csinalni, ha egyszer nem kell egy heti 60 oraban mukodo kozossegi hely ehhez a formahoz mert nincs akkora kozosseg, ami ezt eltartsa azzal, hogy ott nezi meg es nem otthon, akkor ez van.
Erted, a baratnod, az nem kozosseg (az, de gondolom amugy is egyutt mulatjatok az idot). A kozosseg az kozos erdek[lodes]u emberek halmaza, amelyek kozos kommunikacios csatornakat hasznalnak, magyarul pl. talalkoznak az Odeonban egy filmnezesre.
Volt ilyen, vagy mindenki csak a csajaval ment? Arra ott a multiplex, ott a HDTV.
De ez nem azt jelenti, hogy nem nezik meg.
A muveszfilmeknek ma egy rendes webpage kene, meg egy link a letoltesre, aztan mindenki megnezi a HDTV-n.
Mozizni a bummbumm hanghatasert, meg az egy-fokkal-jobb-mint-otthon 3D-ert mennek.
Az Odeonbol lehet kavezot nyitni, sokmindent lehet csinalni, ha egyszer nem kell egy heti 60 oraban mukodo kozossegi hely ehhez a formahoz mert nincs akkora kozosseg, ami ezt eltartsa azzal, hogy ott nezi meg es nem otthon, akkor ez van.
Erted, a baratnod, az nem kozosseg (az, de gondolom amugy is egyutt mulatjatok az idot). A kozosseg az kozos erdek[lodes]u emberek halmaza, amelyek kozos kommunikacios csatornakat hasznalnak, magyarul pl. talalkoznak az Odeonban egy filmnezesre.
Volt ilyen, vagy mindenki csak a csajaval ment? Arra ott a multiplex, ott a HDTV.
De ez nem azt jelenti, hogy nem nezik meg.
Subba Sógor 2012.07.13. 23:07:05
@aztahétmeganyolcszázát: Legalább azt olvasd el, amit idézel. Szlovén! nem szlovák...bazzz....
Subba Sógor 2012.07.13. 23:10:03
Mondjuk ha egy 4 éves gyereket kell moziba vinni, akkor nem valószínű, hogy a szlovén prostit nézetném vele, hanem inkább egy 3D motkányt.
erid 2012.07.14. 07:49:41
A XXI. század az audiovizulási analfabétizmus kezdete.
Már csak egy Szent Ágostont vizionálok, aki - mint elődje a sötét középkorban - az emberiség egyetemes ( filmes) kultúrájának maradékát valahogyan átmenti.
Jaj neked Fellini, Tarkovszkij, Antonioni, Menzel, Bergman. És jaj nekünk, az egyszerű fogyasztógépekké degradált szerencsétleneknek.
(Attila1234:
méghogy nem fontos a művészfilmeknél a látvány...idióta...)
Már csak egy Szent Ágostont vizionálok, aki - mint elődje a sötét középkorban - az emberiség egyetemes ( filmes) kultúrájának maradékát valahogyan átmenti.
Jaj neked Fellini, Tarkovszkij, Antonioni, Menzel, Bergman. És jaj nekünk, az egyszerű fogyasztógépekké degradált szerencsétleneknek.
(Attila1234:
méghogy nem fontos a művészfilmeknél a látvány...idióta...)
fidesz = házmesterek pártja 2012.07.14. 08:17:03
Egyik oldalról sajnálom, mert újabb bizonyíték rá, hogy nincs igény a kultúrára. (B. verzió: valakinek az épületre fáj a foga és útjában van a mozi, ezért némi elvtársi segédlettel bezáratja).
Másik oldal: életemben nem jártam abban a moziban. Máshova is csak nagyon ritkán.
Amcsi filmekkel teli a tököm, de a tévében nem nagyon van más. Ha van, sokszor az is olyan, ami nem tud lekötni. Belőlem is kihalt (sosem volt :-) ) a nagyon művészi filmek iránti igény.
Másik oldal: életemben nem jártam abban a moziban. Máshova is csak nagyon ritkán.
Amcsi filmekkel teli a tököm, de a tévében nem nagyon van más. Ha van, sokszor az is olyan, ami nem tud lekötni. Belőlem is kihalt (sosem volt :-) ) a nagyon művészi filmek iránti igény.
etruszk 2012.07.14. 08:32:09
@erid: Maslow piramis.
Ha az egyszeri hipermarketes árufeltöltő felveszi a legjobb ruháját és elmegy szórakozni, akkor nem érdekli mások nyomora; legyen az egy diákprosti vagy a szomszéd. Még akkor sem, ha az ábrázolás hiteles és elgondolkodtató.
Csak úgy mondom.
Ha az egyszeri hipermarketes árufeltöltő felveszi a legjobb ruháját és elmegy szórakozni, akkor nem érdekli mások nyomora; legyen az egy diákprosti vagy a szomszéd. Még akkor sem, ha az ábrázolás hiteles és elgondolkodtató.
Csak úgy mondom.
timpanto 2012.07.14. 08:40:41
A kedves posztoló kicsit tényleg mellé lőtt. Én kb. 25-30 évvel ezelőtt sírtam, hogy milyen igénytelenek az emberek és mennyi szemetet néznek meg. Akkor voltam tini. Aztán beültem a Csillagok háborújára, meg a Végső visszaszámlálásra. Is. Meg valami mazohizmus féléből megnéztem Jancsó összes filmjét. Meg végig ültem a leghosszabb rendezői változatot a Psyché-ből. Azt is szerettem. Tabán, Európa, Horizont és még sorolhatnám. Régen is réteg filmek voltak ezek és most is. Csak most már nuku támogatás és üzletileg meg nem működik. Akkor sem működött volna. Ültem én úgy teremben, hogy 2-3-an lézengtünk. Szóval nem változott semmi az elmúlt 30 évben. Megint kevesebb lesz egy hellyel, pedig még a videotékába tagságim is volt, amikor már felnőtt fejjel volt videom. Azon el lehetne gondolkodni, hogy a 6 milliós Berlinben hogy csinálják, hogy működnek kis mozik is (vetítenek szuperprodukciókat is), és nem csak multiplexek vannak. A magyar művészfilm világ meg 30 évvel ezelőtt is és most is csak állami támogatásból él, mert ehetetlen szart és szemetet gyártottak, gyártanak (tisztelet a kivételnek). Negyven felett, nagycsaládosként, amikor kb. 1/2 évente eljutunk moziba, akkor Motkány. Este, amikor már alszik a család, beteszem a The Wall-t DVD-n,na nem a gyári lemezt, hanem amit abból csináltam, mert azon van magyar felirat.
Kapucsnyik (törölt) 2012.07.14. 09:09:48
Bár nagyon kényelmes otthon megnézni egy filmet a TV-n, art-moziba járás lényege pont az, hogy az igénytelen tömegben (és nem kérek elnézést eme jelzőért, mert a multiplexek elszaporodása és art-mozik kihalása az élő bizonyíték) megtalálni azon hasonszőrűeket akik ugyanezen filmeket szeretik, és valószínűleg az élet egyéb területein is hasonló az ízlésük. Új kapcsolatok alakulhatnak ki akár a jegypénztárban várakozva.
Ha mindent a 4 fal között fogyasztunk, rohamosan befrusztrálódunk mint a japánok akik nem rendelkeznek élettérrel ezért inkubálódnak gyermeki szinten.
Én nem szeretném pszichoterapeutára költeni a pénzem, kellemesebb helyette szocializálódni, persze ez nem mindenkinek igénye.
Mindentől függetlenül, igen, elérhetővé kell tenni a minőségi filmeket online is. Igen, nem érdemes támogatni az 5évente 1db nézhető filmet felmutató magyar filmgyártást, de ha teljesen megvonja az állam a támogatást és végleg Andy Vajna féle macifilm-gyártók irányítják, nem is fog többé jó film születni (ne legyen igazam…) miként a magyar foci is csapnivaló/pénzpazarlás = pénzmosás.
Helyette valóban maradnak a skandináv filmek (a kedvenceim), mert Almodóvar már nem tud érdemben alkotni / kiégett, Fellini és más nagyok már halottak, potenciális utódaik pedig felfedezetlenül fognak meghalni, lévén az államnak nem érdeke ha a tömeg okos/igényes/művelt, mert akkor a tömeg (vagy egy szűk szegmense) észreveszi azon taktikákat amivel a politikusok és érdekeltségi köreik:
a) lopják az adófizető tömeg pénzét
b) mindent megtesznek, hogy a jövő generáció szellemi szintje a TESCO-s csirkecomb színvonalára süllyedjen,
aki számára alapértelmezett, hogy filmet otthon nézünk a HD TV-n - 'instant', mindenféle rákészülődés, előjáték, szocializáció nélkül.
Bocsánat, javítok: virtuális szocializációval - mint pl. az a topic. Csakhamar valóban Neo-nak fogjuk érezni magunkat ha ebbe az irányba tendálunk.
Ha mindent a 4 fal között fogyasztunk, rohamosan befrusztrálódunk mint a japánok akik nem rendelkeznek élettérrel ezért inkubálódnak gyermeki szinten.
Én nem szeretném pszichoterapeutára költeni a pénzem, kellemesebb helyette szocializálódni, persze ez nem mindenkinek igénye.
Mindentől függetlenül, igen, elérhetővé kell tenni a minőségi filmeket online is. Igen, nem érdemes támogatni az 5évente 1db nézhető filmet felmutató magyar filmgyártást, de ha teljesen megvonja az állam a támogatást és végleg Andy Vajna féle macifilm-gyártók irányítják, nem is fog többé jó film születni (ne legyen igazam…) miként a magyar foci is csapnivaló/pénzpazarlás = pénzmosás.
Helyette valóban maradnak a skandináv filmek (a kedvenceim), mert Almodóvar már nem tud érdemben alkotni / kiégett, Fellini és más nagyok már halottak, potenciális utódaik pedig felfedezetlenül fognak meghalni, lévén az államnak nem érdeke ha a tömeg okos/igényes/művelt, mert akkor a tömeg (vagy egy szűk szegmense) észreveszi azon taktikákat amivel a politikusok és érdekeltségi köreik:
a) lopják az adófizető tömeg pénzét
b) mindent megtesznek, hogy a jövő generáció szellemi szintje a TESCO-s csirkecomb színvonalára süllyedjen,
aki számára alapértelmezett, hogy filmet otthon nézünk a HD TV-n - 'instant', mindenféle rákészülődés, előjáték, szocializáció nélkül.
Bocsánat, javítok: virtuális szocializációval - mint pl. az a topic. Csakhamar valóban Neo-nak fogjuk érezni magunkat ha ebbe az irányba tendálunk.
pizzaboy 2012.07.14. 09:30:01
Engem az tesz átlagossá, hogy különlegesnek hiszem magam.
etruszk 2012.07.14. 09:39:51
@Kapucsnyik: hát akkor rajta, hozz létre egy olyan helyet ahol a _nem_igénytelenek_ találkozhatnak és a jegypénztárnál ismerkedhetnek.. Ezután már csak fenn kell tartani.
etruszk 2012.07.14. 09:40:20
@pizzaboy: engem is :)
rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2012.07.14. 10:33:23
szerintem szopjatok le!
Kapucsnyik (törölt) 2012.07.14. 11:50:26
valószínűleg kell némi értelem megkülönböztetni tudni az értékelhető tartalom iránti igényt és ezen embereket, szemben a különlegesnek hiszem magam érzéstől amit itt jópáran belevetítenek (az eredeti cikkbe is)
"a _nem_igénytelenek_ találkozhatnak és a jegypénztárnál ismerkedhetnek.." fenntartása nagyon jól működött amíg alacsonyabb volt a korrupciós szint az állami szférában. Mióta elkanászodtak a politikusok kb. azt a pénzmennyiséget most saját zsebre teszik közvetett úton, pl. a multiplexeket magukba foglaló plázák megépítése során engedélyek megadása, stb. által.
Összeségében az igénytelenség támogatása (ami most történik...) szerintem többe kerül, mert gyermekeink legfeljebb a klasszikusok fogyasztása által kaphatnak majd szellemi tápot, lévén új minőségi produktum nehezebben jön létre.
Persze, hogy gyermekeinknek egyáltalán lehetősége legyen felfedezni ezen nagyságokat talán más attitűd kellene mint a 'megnézem majd a HD TV előtt' a nappalim 4fala között, vagy elolvasom majd az iPademen e-book formájában illatos/tapintható könyv helyett.
És nem tudom elfogadni a legyen minden rentábilis megközelítést. A feleséged sem nyújtja be a számlát amikor szétrakja a lábát és a gyerekeden sem hajtod be felnevelésének költségeit. Persze lehet, hogy bizonyos családokban ez így van...minden térüljön meg az utolsó centig...
Művészfilmet viszont akkor sem vagyok hajlandó egy hangárban nézni - pláza -, mivel ez már építészetileg is az igénytelenség megtestesítője. Szívesebben ülök be egy ütött-kopott, dohos moziba.
"a _nem_igénytelenek_ találkozhatnak és a jegypénztárnál ismerkedhetnek.." fenntartása nagyon jól működött amíg alacsonyabb volt a korrupciós szint az állami szférában. Mióta elkanászodtak a politikusok kb. azt a pénzmennyiséget most saját zsebre teszik közvetett úton, pl. a multiplexeket magukba foglaló plázák megépítése során engedélyek megadása, stb. által.
Összeségében az igénytelenség támogatása (ami most történik...) szerintem többe kerül, mert gyermekeink legfeljebb a klasszikusok fogyasztása által kaphatnak majd szellemi tápot, lévén új minőségi produktum nehezebben jön létre.
Persze, hogy gyermekeinknek egyáltalán lehetősége legyen felfedezni ezen nagyságokat talán más attitűd kellene mint a 'megnézem majd a HD TV előtt' a nappalim 4fala között, vagy elolvasom majd az iPademen e-book formájában illatos/tapintható könyv helyett.
És nem tudom elfogadni a legyen minden rentábilis megközelítést. A feleséged sem nyújtja be a számlát amikor szétrakja a lábát és a gyerekeden sem hajtod be felnevelésének költségeit. Persze lehet, hogy bizonyos családokban ez így van...minden térüljön meg az utolsó centig...
Művészfilmet viszont akkor sem vagyok hajlandó egy hangárban nézni - pláza -, mivel ez már építészetileg is az igénytelenség megtestesítője. Szívesebben ülök be egy ütött-kopott, dohos moziba.
hoLDen 2012.07.14. 13:40:49
Egyfelől tényleg másfajta közeg, és sokkal élményszerűbb tud lenni egy film megtekintése a moziban, mintsem otthon, a négy fal között.
Másrészt összefügg az emberek kulturális igénytelensége a filmművészet leértékelődésével - és ilyenkor nem az a baj, ha az embert szórakoztatja mondjuk a motkány, vagy hogy megnézi a Vissza a jövőbe trilógiát. Az a baj, ha emellett nem fordít kis időt az értékek megismerésére is, és ezzel degradálódik a valódi művészet elismertsége. Azzal, hogy bezárják az Odeont, kevesebb tér jut megint ezeknek a filmeknek, még kisebb lesz a bevétel, és megint csak csökkenteni kell majd a kereten.
Nagyon is konkrét példa: az általam felsorolt filmeknek egyike sem (!) jelent meg DVD-n, pedig a többségüket már másfél éve bemutatták. Egy Mr Nobody nem jelenik meg érdeklődés híján, pedig utóbbi évek legjobb, legelgondolkodtatóbb filmjéről van szó.
Értem én,hogy le lehet tölteni, de azért ne adjuk már ennyire alább - a Slovenka (Call Girl) esetében például nincs letölthető magyar felirat, így angolul nem tudó barátaimnak már nem is tudom megmutatni.
Ezek a filmek nem ezt érdemelnék. Egy Oscar-díjas Nader és Simin-nek is több járna.
De az emberek többsége ehelyett az igénytelenséget, a Másnaposokat és a Watchmen-t díjazzák. Nem gyerekes lázongás: tényleg nem ezek azok, amelyek az emberek elismerését megérdemelnék. Lehet, hogy az évek múlásával titeket már ez nem foglalkoztat, de szerintem fontos, hogy az emberek felismerjék az értéket. Az érdektelenséget nem tartom pozitívumnak, erénynek.
És ilyen szinten az ízlés tényleg szubjektív - de nem relatív. Objektíve ki lehet jelenteni, hogy a Tök állat rossz, a Nem félünk a farkastól pedig zseniális.
Másrészt összefügg az emberek kulturális igénytelensége a filmművészet leértékelődésével - és ilyenkor nem az a baj, ha az embert szórakoztatja mondjuk a motkány, vagy hogy megnézi a Vissza a jövőbe trilógiát. Az a baj, ha emellett nem fordít kis időt az értékek megismerésére is, és ezzel degradálódik a valódi művészet elismertsége. Azzal, hogy bezárják az Odeont, kevesebb tér jut megint ezeknek a filmeknek, még kisebb lesz a bevétel, és megint csak csökkenteni kell majd a kereten.
Nagyon is konkrét példa: az általam felsorolt filmeknek egyike sem (!) jelent meg DVD-n, pedig a többségüket már másfél éve bemutatták. Egy Mr Nobody nem jelenik meg érdeklődés híján, pedig utóbbi évek legjobb, legelgondolkodtatóbb filmjéről van szó.
Értem én,hogy le lehet tölteni, de azért ne adjuk már ennyire alább - a Slovenka (Call Girl) esetében például nincs letölthető magyar felirat, így angolul nem tudó barátaimnak már nem is tudom megmutatni.
Ezek a filmek nem ezt érdemelnék. Egy Oscar-díjas Nader és Simin-nek is több járna.
De az emberek többsége ehelyett az igénytelenséget, a Másnaposokat és a Watchmen-t díjazzák. Nem gyerekes lázongás: tényleg nem ezek azok, amelyek az emberek elismerését megérdemelnék. Lehet, hogy az évek múlásával titeket már ez nem foglalkoztat, de szerintem fontos, hogy az emberek felismerjék az értéket. Az érdektelenséget nem tartom pozitívumnak, erénynek.
És ilyen szinten az ízlés tényleg szubjektív - de nem relatív. Objektíve ki lehet jelenteni, hogy a Tök állat rossz, a Nem félünk a farkastól pedig zseniális.
Takács Bálint 2012.07.14. 19:27:01
@hoLDen: Te tényleg iszonyatosan el lehetsz szállva magadtól, ha ennyire nem fogtad fel, hogy a postra reagálók többségének, mi is a problémája a postoddal és még inkább égeted magad egy kicsit.
A Mr. Nobody SZERINTED az utóbbi évek legelgondolkodtatóbb filmje. Mások szerint pedig nem. Megint mások szerint, túlságosan sok eredetiség sincs benne, úgy van összelopkodva innen-onnan. De ezek is csak VÉLEMÉNYEK, melyekkel nem kötelező egyetérteni.
Megjegyzem, ha láttad a Watchmen-t és nem sikerült benne felfedezned az igencsak komoly mondanivalót, akkor gyakorlatilag teljesen felesleges moziba járnod.
A Mr. Nobody SZERINTED az utóbbi évek legelgondolkodtatóbb filmje. Mások szerint pedig nem. Megint mások szerint, túlságosan sok eredetiség sincs benne, úgy van összelopkodva innen-onnan. De ezek is csak VÉLEMÉNYEK, melyekkel nem kötelező egyetérteni.
Megjegyzem, ha láttad a Watchmen-t és nem sikerült benne felfedezned az igencsak komoly mondanivalót, akkor gyakorlatilag teljesen felesleges moziba járnod.
rumpuncstv · http://rumpuncs.tv 2012.07.14. 19:31:40
@Kapucsnyik: büdös a lábad meg a szád, idáig érződik szappan-fogkrém, nem nagy dolog!
Takács Bálint 2012.07.15. 10:36:59
A post és az itt dünnyögő sznobok, gyakorlatilag azt kifogásolják, hogy nem mások finanszírozzák az ő szórakozásukat, mindezt persze annak a nevében, hogy ők "igényesen" szórakoznak, míg azok a mások, akiktől elvárják, hogy eltartsák az ő kedvenc mozijukat mennyivel alacsonyabb rendűek.
Az eszébe sem jut a post szerzőjének, hogy pl. egy olyan szociális munkás, aki a munkaidejében valóban gyerekprostikkal foglalkozik és nem csak rózsadombi roma jogvédőként osztja az észt lehet, hogy kikapcsolódásképp, szívesebben röhög egy drogozós, kurvázós plüssmackón, mint egy olyan "művészfilmet" nézzen a témáról, melynek egyébként a valósághoz semmi köze.
Az eszébe sem jut a post szerzőjének, hogy pl. egy olyan szociális munkás, aki a munkaidejében valóban gyerekprostikkal foglalkozik és nem csak rózsadombi roma jogvédőként osztja az észt lehet, hogy kikapcsolódásképp, szívesebben röhög egy drogozós, kurvázós plüssmackón, mint egy olyan "művészfilmet" nézzen a témáról, melynek egyébként a valósághoz semmi köze.