Augusztus végén eldől, Jávor Benedek marad-e az LMP frakcióvezetője, avagy úgy ítéli meg, jobb, ha a következő két évet másik politikus irányítása alatt viszi végig az ökopolitikai párt.
Schiffer András ugyan azt nyilatkozta, hogy nyilván nem azért mondott le, hogy fél év után visszatérhessen, de azért érdemes hosszan elgondolkoznia azon, nem az lenne-e a legjobb az LMP-nek is, ha az ő vezetése alatt mennének neki a 2014-es választásoknak, illetve a következő parlamenti ciklusnak.
Schiffer év eleji lemondása egy párton belüli válság jeleit mutatta: a tagok és a szimpatizánsok egyaránt nem tudtak dönteni, miként érdemes folytatni a politizálást: egyedül avagy szövetségben más ellenzéki formációkkal.
Akkor a kongresszus az önálló politizálás szükségessége mellett foglaltak állást, de a schifferi lemondás attól még fenyegetően ott lebegett tovább a párt fölött, mint az MSZP-vel és a bukott baloldallal való összebútorozást lehetővé tevő közvetlen előzmény.
Nos, a mostani tisztújítás kiváló alkalom lenne arra, hogy Schiffer András újra átvegye a frakcióvezetőséget, egyúttal végleg nyilvánvalóvá tegye, hogy semmiképpen nem hajlandóak a Nagy Baloldali Összeborulásban részt venni. Bár ezt Jávor is megerősítette ismét, és leszögezte, hogy csak a 4K!-val, a Millával és a Szolidaritással hajlandóak tárgyalni, de azért a kétely megmaradt: Jávor érzékelhető változást lát az MSZP háza táján, még ha ezt nem is tartja kellő mértékűnek az ellenzéki összefogás megteremtődéséhez.
Az LMP-nek azonban azt kell belátnia, hogy számára az önálló politizálás, a következő választásoknak való önálló nekifutás az egyetlen út. Nyilván még be nem következett folyamatokról nem lehet elmélkedni, de több, mint valószínű, hogy Bajnai Gordon még az idén visszatérhet a pártpolitika ködös útvesztőjébe, és bár ezt először egy pártokon felüli hálózat kiépítésével tenné, a választói támogatás hamar meggyőzően bizonyítaná, hogy Bajnaira itt szükség van.
Mert Bajnai jelenleg a baloldoldalinak és liberálisnak tekintett térfél legmegnyugtatóbb arca. Az ő kormányzása során véghez vitt egy éves válságmenedzselés viszonylag sikeres volt, és bár 2010-nek csak féléves költségvetéssel futott neki, mégis összességében elmondható, hogy pozitív szereplőként jött ki az MSZP nyolc éves kormányzásából, ami a teljes időszakot nézve végül is biztató.
Azt azonban látni kell, hogy a 2009-2010 közti időszak csak egy évig tartott, az effajta kormányzás négy évre elnyújtva ugyanolyan szintű hitelességi erodálódást vonna maga után, mint amilyet az összes kormányzó párt elszenvedett eddig. Ez elmondható annak fényében, hogy a Bajnai-féle szövetség alá valószínűleg beáll majd az MSZP is, amely a 2010-es választások óta gyakorlatilag semmilyen változást nem mutatott, azon túl, hogy a Gyurcsány-párt kivált belőle. Az MSZP megmaradt ugyanazon fárasztó panelek ismételgetésénél, amelyet tovább súlyosbított azzal, hogy semmiféle érdemi javaslattal nem szolgált a jövőbeni jó kormányzást illetően. Az MSZP feltehetőleg ugyanott folytatná, ahol 2010-ben abba hagyta.
Ebből a szempontból fontos, mit lép az LMP: hagyja majd magát megtéveszteni az eddig látványosan be nem sározódott arcok előtérbe kerülésével, avagy továbbra is kitart saját, ökoszociális elemekkel tarkított, a baloldal eddigi hibáit ugyanúgy kiküszöbölni szándékozó programja mellett.
Az LMP-nek semmiképpen nem érdeke, hogy egy esetleg kormányra kerülő baloldali összefogás tagjaként váljon teljesen hiteltelenné, egyúttal nem túl jelentős tényezővé 2018-ra. Vállalniuk kell, hogy egy majdan felbukkanó, lehetséges váltópártként szolgáló baloldali egyesülésnek ők nem lesznek tagjai, és 2014-ben ugyanúgy megmaradnak ellenzékben - ezzel 2018-nak is ugyanakkora hitelességgel nekiindulva, mint 2010-nek. Tovább kell látniuk a következő választásoknál, nem szabad ugyanabba a hibába esniük, mint Dániel Péternek, Kuncze Gábornak és a többieknek: nem szabad azt gondolniuk, hogy az ország jövője szempontjából egyedül üdvözítő út a jelenlegi kormányzó pártszövetség 2014-es leváltása, jöjjön utána bármi is.
1992-t írunk, a kisebb ellenzéki (baloldal-közeli) pártot egyre inkább megközelíti nagyobb társa: szeretne vele együtt a hatalom birtokosává válni, ezzel egyúttal elindítva a kisebb testvért a leépülés felé. Az LMP-nek távolabb kell tekintenie az SZDSZ-nél, be kell látnia, hogy egy baloldali győzelem esetén a kormányzás ugyanakkora elánnal történő kritizálása esetén jelentős szintű népszerűséggyarapodás lehetne osztályrészük.
Persze, lehetséges akár egy újabb Fidesz-győzelem is, a Jobbik lehetőségeiről már nem is beszélve, de az LMP szempontjából ez nem változtat a lényegen: nem legitimálhatják a 2010 előtti időszakot sem, nem mondhatják, hogy majd ők szemmel tartják a főbb súllyal latba esőket, nehogy azok valami nagy pimaszságra vetemedjenek.
Ezzel párhuzamosan az LMP-nek el kell érnie, hogy az ország is akként tekintsen rájuk, mint ők magukra: önálló pólusképző alternatívaként, mely szerint az elmúlt húsz év zsákutcába vezetett, és új megoldások szükségeltetnek az új kor hajnalán. A népszavazást kezdeményező aláírásgyűjtés jó ötlet volt, ahogy Szabó Rebeka - Szél Bernadett vidék felé fordulása is. Schiffer András pedig még mindig ugyanolyan hiteles tud lenni a jobboldal szemében is, mint a baloldali szavazókéban. Az LMP-nek nagyon óvatosnak kell lennie - és akkor akár hosszú távon is sikeresek lehetnek.
AZ LMP egyetlen esélye
2012.08.05. 17:28 | hoLDen | 91 komment
Címkék: belpolitika MSZP Schiffer András LMP Fidesz Lehet Más a Politika Bajnai Gordon
A bejegyzés trackback címe:
https://teadelutan.blog.hu/api/trackback/id/tr134696917
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: LMP - Merre tovább? 2012.08.05. 22:24:02
Ma az "A Kard" nevű konzervatív blog és egy eddig számomra ismeretlen blog, a Teadélután is foglalkozott az LMP-vel, gondoltam reflektálok rájuk, még ha nem is vagyok a párt hivatalos véleményformáló szerve, szóvivő vagy akárki.
Bajnai összefér az LMP...
Trackback: LMP - Kivel mit? 2012.08.05. 22:23:36
Ma az "A Kard" nevű konzervatív blog és egy eddig számomra ismeretlen blog, a Teadélután is foglalkozott az LMP-vel, gondoltam reflektálok rájuk, még ha nem is vagyok a párt hivatalos véleményformáló szerve, szóvivő vagy akárki.
Bajnai összefér az LMP...
Trackback: LMP - Kivel mit? 2012.08.05. 22:23:30
Ma az "A Kard" nevű konzervatív blog és egy eddig számomra ismeretlen blog, a Teadélután is foglalkozott az LMP-vel, gondoltam reflektálok rájuk, még ha nem is vagyok a párt hivatalos véleményformáló szerve, szóvivő vagy akárki.
Bajnai összefér az LMP...
Trackback: LMP - Merre tovább? 2012.08.05. 22:23:06
Ma az "A Kard" nevű konzervatív blog és egy eddig számomra ismeretlen blog, a Teadélután is foglalkozott az LMP-vel, gondoltam reflektálok rájuk, még ha nem is vagyok a párt hivatalos véleményformáló szerve, szóvivő vagy akárki.
Bajnai összefér az LMP...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Fufo 2012.08.05. 18:39:58
Az LMP-nek lehet hogy nem, de az országnak mindenképpen érdeke lenne a nagy baloldali összefogás, enélkül ugyanis nem váltható le 2014-ben a Fidesz, márpedig jó lenne leváltani.
Véleményem szerint ez csak egy ellenzéki (ha úgy tetszik, hát baloldali) koaliciós párt létrejöttével érhető el, Bajnaival, mint miniszterelnök jelölttel. Nem azért, mert Ő a messiás, hanem mert pillenetnyilag az egyetlen itthon és külföldön is elismert olyan politikus, aki még nem sározódott be és aki teljesítményével (ha csak egy évig is) bizonyította, hogy tud tenni valamit az országért.
Ha az LMP legfontosabb szempontja nem az ország érdeke, csak saját önálló párt-létük biztosítása, akkor azt kell mondanom, ez a politika egyáltalán nem más.
Véleményem szerint ez csak egy ellenzéki (ha úgy tetszik, hát baloldali) koaliciós párt létrejöttével érhető el, Bajnaival, mint miniszterelnök jelölttel. Nem azért, mert Ő a messiás, hanem mert pillenetnyilag az egyetlen itthon és külföldön is elismert olyan politikus, aki még nem sározódott be és aki teljesítményével (ha csak egy évig is) bizonyította, hogy tud tenni valamit az országért.
Ha az LMP legfontosabb szempontja nem az ország érdeke, csak saját önálló párt-létük biztosítása, akkor azt kell mondanom, ez a politika egyáltalán nem más.
OkoskaTo:rp 2012.08.05. 18:43:01
Mindebből csak azt felejted el, hogy a Fidesz választójogi törvénye alapján kizárólag EGYETLEN, szövetségben indult demokratikus formációnak van esélye leváltani őket. Két-három, összesen akár 2/3-dot is kapó, de külön induló párt(szövetség)nek nincsen esélye.
Egy forduló (nincsen visszalépés), a győztes mindent visz (sőt még "kompenzációt" is kap), gerrymandering, narancssárga OVB, narancs-határon billegő Ab. Ezek a választási játékszabályok 2014-re.
Egy forduló (nincsen visszalépés), a győztes mindent visz (sőt még "kompenzációt" is kap), gerrymandering, narancssárga OVB, narancs-határon billegő Ab. Ezek a választási játékszabályok 2014-re.
is 2012.08.05. 18:56:25
"[az LMP] számára az önálló politizálás, a következő választásoknak való önálló nekifutás az egyetlen út"
hová? a kibukásba? szedjük össze:
- előzetes regisztráció: nem az LMP-nek a legrosszabb, de a Kubatov-listával összemérhetetlen az LMP mozogósítási ereje. egy lépéssel lemaradva a FIDESZ-MSZP-től
- kopogtatócédula: lesz sok (legalább 50) körzet, ahol össze sem tudják szedni. mert Kelet-Mo-n darabra nincs elég szavazójuk, akihez ki tudnának érni. igaz, nincs megyei lista, tehát lehet rájuk szavzani listán mindenhol, de az egyéni kompenzációs szavazatokat már bukják, és ahol csak listán vannak, ott számolni kell azzal, hoyg a magyar ugyanoda szavaz egyéniben, mint listán, tehát nem jut annyi nekik, mintha lenne jelölt.
- egyéni jelöltet nem nyernek, a nyertesek túlkompenzációja elnyomja az ő kompenzációs szavazataikat
- HTM listás szavazatot nem kapnak
-nyerjen ezek után 6%-ot listán az LMP (40% FIDESZ, 30% MSZP, 20% Jobbik, JESZ és egyebek), ami ér majd 4% listás helyet. a listás helyek száma 93, ennek 4%-a 4 fő. de csak ha meglesz a 6%. ha csak 4,99%, akkor már viszlát.
- de ha bejutnak, akkoris a frakcióalapítást meghúzzák 5 főben, és csókolom, DK2 lesznek. ha meg lesz frakciójuk, akkor Ibolya2-t csinál belőlük a FIDESZ. ha hagytad, hoyg Ibolyát kicsinálják, akkor hagyni fogod ezt is.
hová? a kibukásba? szedjük össze:
- előzetes regisztráció: nem az LMP-nek a legrosszabb, de a Kubatov-listával összemérhetetlen az LMP mozogósítási ereje. egy lépéssel lemaradva a FIDESZ-MSZP-től
- kopogtatócédula: lesz sok (legalább 50) körzet, ahol össze sem tudják szedni. mert Kelet-Mo-n darabra nincs elég szavazójuk, akihez ki tudnának érni. igaz, nincs megyei lista, tehát lehet rájuk szavzani listán mindenhol, de az egyéni kompenzációs szavazatokat már bukják, és ahol csak listán vannak, ott számolni kell azzal, hoyg a magyar ugyanoda szavaz egyéniben, mint listán, tehát nem jut annyi nekik, mintha lenne jelölt.
- egyéni jelöltet nem nyernek, a nyertesek túlkompenzációja elnyomja az ő kompenzációs szavazataikat
- HTM listás szavazatot nem kapnak
-nyerjen ezek után 6%-ot listán az LMP (40% FIDESZ, 30% MSZP, 20% Jobbik, JESZ és egyebek), ami ér majd 4% listás helyet. a listás helyek száma 93, ennek 4%-a 4 fő. de csak ha meglesz a 6%. ha csak 4,99%, akkor már viszlát.
- de ha bejutnak, akkoris a frakcióalapítást meghúzzák 5 főben, és csókolom, DK2 lesznek. ha meg lesz frakciójuk, akkor Ibolya2-t csinál belőlük a FIDESZ. ha hagytad, hoyg Ibolyát kicsinálják, akkor hagyni fogod ezt is.
Member · http://lehetvelem.blog.hu 2012.08.05. 18:57:49
Gazdaságpolitikai tekintetben az LMP és Bajnai ég és föld, én reménykedem benne, hogy a felbukkanó, hitelességüket még nem vesztett erők nem akarnak egy DK-MSZP koalíció sokadik másodhegedűsei lenni, hanem a korábbi korrumpálódott erőkkel szemben lépnek szövetségre.
Kicsit az volt az érzésem a cikk alatt, hogy inkább "LMP és Bajnai" lett volna a helyes cím, mivel egyenlő arányban szerepeltek.
Kicsit az volt az érzésem a cikk alatt, hogy inkább "LMP és Bajnai" lett volna a helyes cím, mivel egyenlő arányban szerepeltek.
is 2012.08.05. 19:00:01
@OkoskaTo:rp: ha nem bojkottálják. mert akkor a nemzetköz is szólni fog, és Fehéroroszország mégsem akar Orbán lenni, akkor ugyanis kiteszik az EU parlamentből, akkor elveszik az összes EU-s pénzt, és azt már Orbán is érti, hoyg az micsoda gáz. szóval még nem fogadnék pénzbe, hogy tényleg ez lesz a választási törvény.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:01:04
@Fufo: LOL
sok sikert elvtársak
am nem Dopeman a messiás, hisz őt választottátok meg demokratikus elnökötöknek, nemigaz?
sok sikert elvtársak
am nem Dopeman a messiás, hisz őt választottátok meg demokratikus elnökötöknek, nemigaz?
is 2012.08.05. 19:09:22
@Member: "Gazdaságpolitikai tekintetben az LMP és Bajnai ég és föld"
ez meg, amit a nagy LMP féltő Bajnai messiást váró pógárok fel sem fognak. ez nem több, mint a FIDESzesek Orbán-imádata, sehol egy gazdaságfilozófia, egy társadalomkép, egy stratégiai kitörési irány, csak az I love LMP+Bajnai, és akkor álljanak össze, mindegy mire. tessék már valami nézetet képviselni, aztán ahhoz pártot keresni, nem elvakult akármilyen hívőnek lenni.
ez meg, amit a nagy LMP féltő Bajnai messiást váró pógárok fel sem fognak. ez nem több, mint a FIDESzesek Orbán-imádata, sehol egy gazdaságfilozófia, egy társadalomkép, egy stratégiai kitörési irány, csak az I love LMP+Bajnai, és akkor álljanak össze, mindegy mire. tessék már valami nézetet képviselni, aztán ahhoz pártot keresni, nem elvakult akármilyen hívőnek lenni.
is 2012.08.05. 19:10:01
@wmiki: köszönjük elvtárs.
sanyix 2012.08.05. 19:13:10
amiben a dk vagy a maszop benne van, abból jó nem sülhet ki. Mellőzni kell az elmúlt 20(60) év összes pártját, és utódpártját, különben csak szarnak pofon az egész.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:13:36
@is: szívesen, én örülök, ha MesePárt hívőként felfogtad azt a 2 mondatot, amit írtam ^^
Pas de probleme 2012.08.05. 19:14:55
Tehat - barmilyen baloldali kormany jonne is, az tuti diszkreditalodik, es annak a vesztese az Lmp lenne?
Ezert az LMP addig ne is menjen a hatalom kozelebe, amig a baloldal vegleg ki nem hal?
Es minek van egy olyan part, amelyik nem akar kormanyozni? Azert szavazzon a 'zember a LmP-re, hogy az urak ott vakarhassak a tokuket a parlamenti padsorokban, es vigyazzanak a jo hirukre?
Ettol mas a politika?
Jesszusuristen, mekkora baromsag, mar ne haragudj...!
Ezert az LMP addig ne is menjen a hatalom kozelebe, amig a baloldal vegleg ki nem hal?
Es minek van egy olyan part, amelyik nem akar kormanyozni? Azert szavazzon a 'zember a LmP-re, hogy az urak ott vakarhassak a tokuket a parlamenti padsorokban, es vigyazzanak a jo hirukre?
Ettol mas a politika?
Jesszusuristen, mekkora baromsag, mar ne haragudj...!
lavór 2012.08.05. 19:17:50
Az LMP 2 év alatt semmi számottevőt nem mutatott fel. Ez a nevetséges bilincseléses közjáték nem nevezhető komoly politikai szándéknak. Kiesnek a következő választáskor.
Fufo 2012.08.05. 19:18:35
@wmiki: Neked ez a Dopeman a rögeszméd? Mindenhova leírod nagyjából ugyanezt.
Javasolnám, hogy kezeltesd magad, nem jó ha egy rögeszme elhatalmasodik...
Javasolnám, hogy kezeltesd magad, nem jó ha egy rögeszme elhatalmasodik...
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:19:59
@Fufo: :0
miért, nem ti szavaztátok őt meg elnökötöknek?
akiknek nem tetszik a rendszer... úgy tudom, hogy őt választottátok magatoknak, demokratikusan
miért, nem ti szavaztátok őt meg elnökötöknek?
akiknek nem tetszik a rendszer... úgy tudom, hogy őt választottátok magatoknak, demokratikusan
Fufo 2012.08.05. 19:22:42
@wmiki: Nem tudom, ki az a "Ti", de én biztosan nem. Neked viszont ezen kívül más mondanivalód általában nincs.
petyah1379206 (törölt) 2012.08.05. 19:23:41
@Pas de probleme: a fidesznek is bejött: 90-től ellenzék, 94-től megint, és ma már ez a legnagyobb párt..
az mszp még mindig teljesen hiteltelen és a szavazó bázisa is kihaló félben. Az LMP simán becsúszhatna a helyére 18-ra, mint anno a fidesz az mdf-ére...
ha összeáll az mszpvel meg úgy járnak majd mint az SZDSZ 94 után, mikor elvesztette a szavazói nagy részét...
az mszp még mindig teljesen hiteltelen és a szavazó bázisa is kihaló félben. Az LMP simán becsúszhatna a helyére 18-ra, mint anno a fidesz az mdf-ére...
ha összeáll az mszpvel meg úgy járnak majd mint az SZDSZ 94 után, mikor elvesztette a szavazói nagy részét...
lavór 2012.08.05. 19:24:58
@wmiki:
Nem értem, mitől lenne jó?
Na de az LMP sem tett le semmit az asztalra, amitől meggyőződésemmé vált volna, hogy a kezükben jó helyen lenne az ország kormányzása. Ott vannak azt jóvan'. Kb. ennyi az értékük.
Nem értem, mitől lenne jó?
Na de az LMP sem tett le semmit az asztalra, amitől meggyőződésemmé vált volna, hogy a kezükben jó helyen lenne az ország kormányzása. Ott vannak azt jóvan'. Kb. ennyi az értékük.
is 2012.08.05. 19:26:45
@wmiki: nahát Schmittnél még Dopeman is jobb, pedig Schmittet ti választották, demokratikusan... megvan az a közmondás, hogy bagoly mondja... ?
Pas de probleme 2012.08.05. 19:28:02
@petyah1379206: Azzal a kulonbseggel, hogy a fidesz vegig megprobalt kormanyzati alternativat adni. Kuzdott a hatalomert, volt miert rajuk szavazni.
Ha pedig az Lmp meg akarja verni az MSzP-t, verje meg most. Ha a 2010-es helyze. Utan ez nem sikerult, akkor most miert sikerulne? Meghozza a gyozelmet a Telapo?!
Ha pedig az Lmp meg akarja verni az MSzP-t, verje meg most. Ha a 2010-es helyze. Utan ez nem sikerult, akkor most miert sikerulne? Meghozza a gyozelmet a Telapo?!
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:31:42
@lavór: ...ezért is marad a fidesz
lavór 2012.08.05. 19:33:59
@wmiki:
Az is ott van ma a Parlamentben, így nekik sem kell ott lenniük. Kártevőkre nem sok szükség van szerintem, d
Az is ott van ma a Parlamentben, így nekik sem kell ott lenniük. Kártevőkre nem sok szükség van szerintem, d
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:36:54
@lavór: sajnálom, ha tőlem tudod meg, de a jelenlegi demokratikusnak nevezett intézmény rendszerben valamilyen módon, de kiválasztott emberek képviselik a döntéseidet, a hatalmat...
vagyis ha nem mész el/nincs mire szavazni maradnak azok a képviselők, akik voltak, mivel ezzel azt mondod, hogy te elégedett vagy velük
ez egy ilyen világ... :x
vagyis ha nem mész el/nincs mire szavazni maradnak azok a képviselők, akik voltak, mivel ezzel azt mondod, hogy te elégedett vagy velük
ez egy ilyen világ... :x
Scagnetti 2012.08.05. 19:39:04
Az LMP nehéz, de nem reménytelen helyzetben van, ha egyedül indul. Bejuthat az új választási rendszerben is. Ha összeáll a szocikkal, akkor a 2014-es bejutása nincs veszélyben, de maga a párt lenullázódik a szavazók előtt, és 2018-ra teljesen eltűnik. Lehet választani. Szerintem még mindig jobb a nehezebb út, mint a biztos halál.
Scagnetti 2012.08.05. 19:41:17
@Fufo: Az országnak érdeke a Fidesz leváltása, de nem érdeke, az MSZP visszatérése. Így az LMP is nyugodtan megteheti, hogy távol marad mindkettőtől.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:41:31
...de nem hibáztatlak, mert az index olvasók közül sokan hisznek a tökéletes emberekből álló, és csak jó döntéseket hozó csodálatos MesePárt-ban, ami majd megalakul 2014-ben, és nagy fölénnyel megnyeri a választást
erre több bizonyíték van, mint az ősrobbanás, vagy az evolúció elméletre
legutóbb Dopeman-t, a példaképüket választották meg az elnöküknek, úgy tűnik most már más vezetné őket, mert ezek a felsőbbrendű értelmiségiek 1 milliárdan, zokon veszik, ha felhozom ezt az erkölcsös rapper művészt
erre több bizonyíték van, mint az ősrobbanás, vagy az evolúció elméletre
legutóbb Dopeman-t, a példaképüket választották meg az elnöküknek, úgy tűnik most már más vezetné őket, mert ezek a felsőbbrendű értelmiségiek 1 milliárdan, zokon veszik, ha felhozom ezt az erkölcsös rapper művészt
lavór 2012.08.05. 19:41:43
@wmiki:
Én elmentem, el is fogok menni szavazni.
Hogy nincs igazán jó alternatíva arra, kire is voksoljak, az sajnos nem csak az én hibám. Mindenesetre az LMP nem igazán alternatíva sajnos. Mondjuk lenne még 2 évük, hogy tegyenek azért, hogy komolyan lehessen őket venni, de nem látom ennek jeleit.
Ha meg marad a Fidesz, akkor marad. Megérdemli a magyar a sorsát. De az MSZP-vel sincs kint a vízből.
Én elmentem, el is fogok menni szavazni.
Hogy nincs igazán jó alternatíva arra, kire is voksoljak, az sajnos nem csak az én hibám. Mindenesetre az LMP nem igazán alternatíva sajnos. Mondjuk lenne még 2 évük, hogy tegyenek azért, hogy komolyan lehessen őket venni, de nem látom ennek jeleit.
Ha meg marad a Fidesz, akkor marad. Megérdemli a magyar a sorsát. De az MSZP-vel sincs kint a vízből.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:45:21
@lavór: :0
és te, mint (nyilván) nem értelmiségi kire fogsz szavazni?
kiben hiszel, melyik az a remek párt, ami konkrét, megvalósítható programjával elvezet minket a kánaánba?
és te, mint (nyilván) nem értelmiségi kire fogsz szavazni?
kiben hiszel, melyik az a remek párt, ami konkrét, megvalósítható programjával elvezet minket a kánaánba?
Failer 2012.08.05. 19:46:47
Aki lmpre szavaz, nem magyar (bár rossz embereknek mondom, egyikőtök sem az :) )
Fufo 2012.08.05. 19:48:26
@Scagnetti: Szerinted mekkora a valós esélye annak, hogy az LMP egyedül le tudja váltani a Fideszt?
lavór 2012.08.05. 19:49:23
@wmiki:
Ez megint nem érthető: a Fideszesek egytől egyig értelmiségiek, netán az LMP pártolók azok?
Hinni a templomban kell, mint tudjuk.
Kánaán ígérő programja az eddigi parlamenti pártoknak volt, valamennyinek.
Az általad említett "értelmiségnek" nincs annyi esze, hogy kiállítson az ország vezetésére valóban alkalmas embereket, de még egyesszámban sem sikerült.
Ez megint nem érthető: a Fideszesek egytől egyig értelmiségiek, netán az LMP pártolók azok?
Hinni a templomban kell, mint tudjuk.
Kánaán ígérő programja az eddigi parlamenti pártoknak volt, valamennyinek.
Az általad említett "értelmiségnek" nincs annyi esze, hogy kiállítson az ország vezetésére valóban alkalmas embereket, de még egyesszámban sem sikerült.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:50:22
@Fufo: ugyanakkora, mint hogy bárki mással összefogva, vagy mint amennyi az ősrobbanásnak vagy az evolúciónak: 0
hacsak nem akar a jobbikkal koalícióra lépni... végülis... egy szdsz-esnek mind1, csak a hatalom a lényeg
hacsak nem akar a jobbikkal koalícióra lépni... végülis... egy szdsz-esnek mind1, csak a hatalom a lényeg
Scagnetti 2012.08.05. 19:50:52
@Fufo: Nagyjából semmi. De nem is ezt mondtam, hanem azt, hogy az MSZP-vel sem megyünk semmire.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:51:11
@lavór: szóval akkor kire is szavazol, mit is mondtál?
lavór 2012.08.05. 19:52:37
@wmiki:
Honnan tudnám még, 2 év van hátra. Addig remélem történik valami jó is ebben az országban, Bár az értelmiségiektől semmi jót nem várhatunk.
Honnan tudnám még, 2 év van hátra. Addig remélem történik valami jó is ebben az országban, Bár az értelmiségiektől semmi jót nem várhatunk.
Amidazophen 2012.08.05. 19:55:51
Az LMP-t mindaddig nem lehet komoly politikai tényyezőnek tekinteni, amig meg nem szabadulnak Vágótól és Schiffertől. E két ember gyakori (és legtöbbször értelmetlen) megnyilatkozásai a médiában sokszor teremtettek már kinos helyzetet a párt vezetőségén belül. Ha ezt a józanabbak nem látják be, akkor a párt továbbra is a politikai mikiegér szerepét tölti be a parlamentben és a közéletben.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 19:57:34
@lavór: ...de azt, hogy 2 éven belül előlép egy csodálatos párt, ami tökéletes emberekből áll, azt igen... :x
Scagnetti 2012.08.05. 20:03:49
@Fufo: Szerintem most csak a túlélés. Az semmiképp, hogy az egyik vagy a másik oldalra odaálljanak, és bukott pártokat emeljenek újra trónra. Ha már az a nevük, hogy Lehet Más a Politika, akkor maradjanak is meg ennél!
(Mondjuk valószínűleg nem is rajtuk fog múlni a végeredmény, szóval a mostani hiszti is túlzásnak tűnik.)
(Mondjuk valószínűleg nem is rajtuk fog múlni a végeredmény, szóval a mostani hiszti is túlzásnak tűnik.)
lavór 2012.08.05. 20:03:53
@wmiki:
A lehetőség megvan rá, hogy az áldott értelmiség akarja-e, az más kérdés.
De nagyjából látható az elmúlt 22 év alatt, nem igazán érdekli őket.
Jó nekik a mutyizgatás, sógor-koma kapcsolati rendszer. Hűbéresként kiszolgálják a mindenkori hatalmat, hátha bekerülnek valami jó kis pályázatba, zsíros állásba.
A lehetőség megvan rá, hogy az áldott értelmiség akarja-e, az más kérdés.
De nagyjából látható az elmúlt 22 év alatt, nem igazán érdekli őket.
Jó nekik a mutyizgatás, sógor-koma kapcsolati rendszer. Hűbéresként kiszolgálják a mindenkori hatalmat, hátha bekerülnek valami jó kis pályázatba, zsíros állásba.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 20:08:00
@lavór: igen, az emberek már csak ilyenek
de a jelenleg ténylegesen létező, és választhatók közül messze a fidesz a legjobb...
ezért is maradnak ők 2014-ben is...
... hacsak addig össze nem omlik a világgazdaság, meg a "demokrácia"
de a jelenleg ténylegesen létező, és választhatók közül messze a fidesz a legjobb...
ezért is maradnak ők 2014-ben is...
... hacsak addig össze nem omlik a világgazdaság, meg a "demokrácia"
lavór 2012.08.05. 20:10:03
@wmiki:
".. hacsak addig össze nem omlik a világgazdaság, meg a "demokrácia"
Válasz erre
"
Nem sok híja van.
".. hacsak addig össze nem omlik a világgazdaság, meg a "demokrácia"
Válasz erre
"
Nem sok híja van.
Fufo 2012.08.05. 20:11:15
@Scagnetti: Nem látom a politikájukon, hogy más lenne, mint a többieké, de az a kisebbik baj. A nagyobb az, hogy ha nem fog össze az ellenzék, akkor a Fidesz marad és kétlem, hogy az az országnak jó lenne.
(Persze tudom, hogy nem lesz semmiféle összefogás, hiszen minden párt elsődleges célja a saját pecsenyéjének sütögetése.)
(Persze tudom, hogy nem lesz semmiféle összefogás, hiszen minden párt elsődleges célja a saját pecsenyéjének sütögetése.)
Scagnetti 2012.08.05. 20:17:27
@Fufo: És mit érünk az ellenzéki összefogással? Azzal gyakorlatilag visszahozzuk az MSZP-t.
Hű de jó lenne! Ezért tényleg megéri egy pártnak kinyírni magát.
Hű de jó lenne! Ezért tényleg megéri egy pártnak kinyírni magát.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 20:17:41
@wmiki:
"de a jelenleg ténylegesen létező, és választhatók közül messze a fidesz a legjobb..."
Erre a következtetésre tudományos alapon jutottál, vagy megmondták a paranormális hangok?
"de a jelenleg ténylegesen létező, és választhatók közül messze a fidesz a legjobb..."
Erre a következtetésre tudományos alapon jutottál, vagy megmondták a paranormális hangok?
Zerwikaptur - Hármat egy csapásra! 2012.08.05. 20:21:32
Bajnai teljesítménye az addigi szocialista kormányzással összevetve valóban kifejezetten pozitív, azonban abból még nem láthatjuk, hogy milyen lenne, ha kormányra kerülne egy koalíció élén.
Az akkori kormányzását lényegében a kényszer szülte, egyszerűen nem akadt ember rajta kívül, aki elvállalta volna a dolgot. Ő is csak úgy tudott viszonylag rendesen kormányozni, hogy az mszp beállt mögé, mert még egy évig a magukénak akarták tudni a pénzszivattyút. Ilyen rendkívüli helyzet már aligha lesz több.
Bajnai jó szakember, de az eddig látottak alapján valószínűleg nem pártpolitikus. Ez pedig nagy hátrány, különösen, ha koalíciós kormányt kell vezetnie (LMP, milla, 4K, szolidaritás esetleg még az mszp is, meg még ki tudja hányan).
Senkinek se legyenek kétségei, menni fog a háttérben a mutyi, torzsalkodni fognak az egyes pártok káderei, marakodni fognak a koncon, pozíción. A magyar- és a világgazdaság pedig azóta jelentősen stabilizálódott, tehát nem is lesz akkora külső kényszer az összefogásra, mint 2009-10-ben.
További problémát fog jelenteni, hogy egy ellenzéki győzelem esetén sem lesz meg a kétharmad, hacsak a Jobbik nem csatlakozik, amire elég kicsi az esély. Magyarán az új kormánynak a Fidesz által alkotmányosan bebetonozott rendszerrel is kezdenie kell valamit.
Bajnainak ki kell majd építenie egy támogatói hátteret a pártokon belül, ami kormányzás közben nagyon nehéz lesz, és ha nem sikerül, úgy járhat mint Meggyesi. Késpengén fog egyensúlyozni az egész kormányzás, és valszeg elsősorban a pártok erős emberein fog múlni, hogy kitart-e a ciklus végéig.
Az akkori kormányzását lényegében a kényszer szülte, egyszerűen nem akadt ember rajta kívül, aki elvállalta volna a dolgot. Ő is csak úgy tudott viszonylag rendesen kormányozni, hogy az mszp beállt mögé, mert még egy évig a magukénak akarták tudni a pénzszivattyút. Ilyen rendkívüli helyzet már aligha lesz több.
Bajnai jó szakember, de az eddig látottak alapján valószínűleg nem pártpolitikus. Ez pedig nagy hátrány, különösen, ha koalíciós kormányt kell vezetnie (LMP, milla, 4K, szolidaritás esetleg még az mszp is, meg még ki tudja hányan).
Senkinek se legyenek kétségei, menni fog a háttérben a mutyi, torzsalkodni fognak az egyes pártok káderei, marakodni fognak a koncon, pozíción. A magyar- és a világgazdaság pedig azóta jelentősen stabilizálódott, tehát nem is lesz akkora külső kényszer az összefogásra, mint 2009-10-ben.
További problémát fog jelenteni, hogy egy ellenzéki győzelem esetén sem lesz meg a kétharmad, hacsak a Jobbik nem csatlakozik, amire elég kicsi az esély. Magyarán az új kormánynak a Fidesz által alkotmányosan bebetonozott rendszerrel is kezdenie kell valamit.
Bajnainak ki kell majd építenie egy támogatói hátteret a pártokon belül, ami kormányzás közben nagyon nehéz lesz, és ha nem sikerül, úgy járhat mint Meggyesi. Késpengén fog egyensúlyozni az egész kormányzás, és valszeg elsősorban a pártok erős emberein fog múlni, hogy kitart-e a ciklus végéig.
dr. Bubó 2012.08.05. 20:22:12
lmp önállóan? hihihii.:)))))
honnan lesz kopogtatólya ?
csak nem a fides től megint?
kiráji ellenzék ? :))) bruhhahaha...
honnan lesz kopogtatólya ?
csak nem a fides től megint?
kiráji ellenzék ? :))) bruhhahaha...
No_Fidesz_No_Problem 2012.08.05. 20:26:22
Az LMP egy viccpárt.
Az egyetlen esélyük az lenne a fennmaradásra, ha kivágnák maguk közül a túlkoros, gyűlölködő, komplexusos Schiffert, és képesek lennének az összes többi baloldali szereplővel stratégiát egyeztetni, és kompromisszumokat kötni.
Az egyetlen esélyük az lenne a fennmaradásra, ha kivágnák maguk közül a túlkoros, gyűlölködő, komplexusos Schiffert, és képesek lennének az összes többi baloldali szereplővel stratégiát egyeztetni, és kompromisszumokat kötni.
Scagnetti 2012.08.05. 20:30:53
@Fufo: Tökéletesen alkalmatlanok voltak a kormányzásra. Ezen nem változtat az, hogy a Fidesz is alkalmatlan.
Scagnetti 2012.08.05. 20:32:48
@No_Fidesz_No_Problem: Azok a baloldali szereplők az összes választó 15%-át ha érdeklik. Ezekhez kellene dörgölőznie az LMP-nek? És vajon miért?
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 20:35:04
@neoteny: :x
ha szerinted nem így van, más párt a jelenlegi választható legjobb, amire majd értelmiségiek milliárdjai fognak szavazni, akkor mond csak el
ne terelj, érvelj
ha szerinted nem így van, más párt a jelenlegi választható legjobb, amire majd értelmiségiek milliárdjai fognak szavazni, akkor mond csak el
ne terelj, érvelj
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 20:37:13
@wmiki:
Először is: "mondd".
Másodszor: a kérdésem az volt, hogy milyen metodologikát alkalmazva érted el a következtetésedet?
Először is: "mondd".
Másodszor: a kérdésem az volt, hogy milyen metodologikát alkalmazva érted el a következtetésedet?
No_Fidesz_No_Problem 2012.08.05. 20:40:30
@Scagnetti:
Láttad Schiffer pénteki előadását K. O. műsorában?
Úgy rúgta ki maga alól a széket, és szaladt ki a stúdióból, mint akit leforráztak, azért, mert K.O. nem hagyta őt parttalanul sukorózni.
Ha az LMP nem mutat hajlandóságot az együttműködésre akár a bal, akár a jobboldallal, azt kell, hogy gondoljuk róluk, hogy az egyetlen céljuk, hogy újabb négy évre melegedőnek használják a parlamentet, és ellegyenek benne, mint a jóllakott napközisek.
Hát ezért :)
Láttad Schiffer pénteki előadását K. O. műsorában?
Úgy rúgta ki maga alól a széket, és szaladt ki a stúdióból, mint akit leforráztak, azért, mert K.O. nem hagyta őt parttalanul sukorózni.
Ha az LMP nem mutat hajlandóságot az együttműködésre akár a bal, akár a jobboldallal, azt kell, hogy gondoljuk róluk, hogy az egyetlen céljuk, hogy újabb négy évre melegedőnek használják a parlamentet, és ellegyenek benne, mint a jóllakott napközisek.
Hát ezért :)
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 20:42:54
@neoteny: mivel a választók 2/3-ada rájuk szavazott, ezért is nyilvánvaló, hogy jelenleg a fidesz a legjobb
de nyugodtan nézz utána, különböző mérhető paraméterek alapján is, úgy is az fog kijönni
sok sikert!
de nyugodtan nézz utána, különböző mérhető paraméterek alapján is, úgy is az fog kijönni
sok sikert!
Scagnetti 2012.08.05. 20:46:21
@No_Fidesz_No_Problem: Ezekkel már nem szabad együttműködni. Nem szabad legitimálni egyik leszerepelt pártot sem, mert akkor csak az a szar folytatódik, ami eddig is volt.
Nem mondom, hogy az LMP hozza el a megváltást, mert ehhez azért ők is nagyon kevesek. De az irány ez kell legyen! Nem kell többé sem MSZP sem Fidesz!
Az LMP melegedése önmagában nem probléma. Nem kell feltétlenül az első helyen végezni. (A Fidesz is jól elvolt 8 évig ellenzékben, és nem halt bele.) A baj az, hogy a bejutás óta nem képesek továbblépni.
Nem mondom, hogy az LMP hozza el a megváltást, mert ehhez azért ők is nagyon kevesek. De az irány ez kell legyen! Nem kell többé sem MSZP sem Fidesz!
Az LMP melegedése önmagában nem probléma. Nem kell feltétlenül az első helyen végezni. (A Fidesz is jól elvolt 8 évig ellenzékben, és nem halt bele.) A baj az, hogy a bejutás óta nem képesek továbblépni.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 20:46:53
@wmiki:
A választásra elmentek 52,73%-a szavazott rájuk, ami mintegy 14%-al kevesebb mint a 2/3.
De még mindig nem válaszoltad meg a kérdést: tudomány vagy kinyilatkoztatás a meglátásaid alapja?
A választásra elmentek 52,73%-a szavazott rájuk, ami mintegy 14%-al kevesebb mint a 2/3.
De még mindig nem válaszoltad meg a kérdést: tudomány vagy kinyilatkoztatás a meglátásaid alapja?
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 20:52:45
@neoteny: :0
szerinted a tudomány nem kinyilatkoztatásokra alapul?
te valami idealizált álomvilágban élsz, ahol Dopeman-nek/ellenzéknek megvalósítható programja van?
HA NEM kinyilatkoztatásokra épül a tudomány, akkor miért erőlteti a bizonyíték nélküli ősrobbanás, vagy evolúció elméletet?
szerinted a tudomány nem kinyilatkoztatásokra alapul?
te valami idealizált álomvilágban élsz, ahol Dopeman-nek/ellenzéknek megvalósítható programja van?
HA NEM kinyilatkoztatásokra épül a tudomány, akkor miért erőlteti a bizonyíték nélküli ősrobbanás, vagy evolúció elméletet?
☉ ☾ 2012.08.05. 20:53:14
wmiki , most komolyan, te egy beteg ember vagy, és ezt magad is jól tudod, és mi is tudjuk, szóval firkálj csak, ez neked egy nintendo, egy lelki csúszda, egyfajta homokozó, csak azt ne hidd, hogy valaki egy pillanatra is hisz neked. Annyira hülye ember nincs, mint emilyennek mutatod magad.
Kellemes szájrángást.
Kellemes szájrángást.
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 20:57:42
@☉ ☾: persze, tudom, és semmelweis ignác is beteg volt, őt be is zárattátok :x
Ronald 2012.08.05. 20:59:03
@lavór: miért? Másik párt igen? És egyáltalán lehet itt bármit tenni? Egyszer néztem parlamenti közvetítést. Karácsony Gábor 3-szor kérdezett konkrét dolgokat az oligarchákról, mire a válasz- terelés., meg hogy "nem ez a fontos"...fideszék soha semmire nem adnak egy egyenes választ. Így nehéz politizálni.
ipartelep · http://ipartelep.blog.hu 2012.08.05. 21:00:25
Itt előttem (főleg az elején) már néhány jó hozzászólás rámutatott a helyzet fonákságára, de azért nem árt elmondani jó szájbarágósan a fő sarokpontokat.
1. "Nem túl jó", ha egy pártnak az a jó, ami az országnak rossz. Hogy mi a jó az országnak, az egyértelmű: A Fidesz nevű maffiapárt olyan mértékű seggberúgása, hogy hiperbolikus pályán hagyják el a Naprendszert. Aki ezt is vitatja, azzal... na hagyjuk. Na most az LMP-nek ez a fontosabb, vagy az, hogy önálló mikropártként (kb. arra lenne reális esélyük) továbbra is elüldögéljen vagy 10 tagjuk a Parlamentben? Ha ez utóbbi, akkor az LMP nem komolyan vehető párt, nem szabad rájuk szavazni.
2. Most valóban úgy tűnik, hogy a maffiapárt teljes ellenzéki (mínusz Jobbikos nácik) összefogás nélkül nem váltható le. És ez valószínűleg már így is marad. Ezt nem felismerni, nem tenni az ügy érdekében, bűn is, hiba is egy ellenzéki párttól.
3. Ezt az országot természetesen semmilyen politikai erő, elit nem tudja kivezetni abból a gebaszból, amiben vagyunk. (Hogy miért, annak ismertetésére itt kevés a tér, és nem téma.) De ez nem jelenti azt, hogy akkor már egyenesen fejbe is kell lőni magunkat, úgyis minden elveszett. Ha rossznál van még rosszabb (és van), akkor legalább, mentve a menthetőt, meg kell próbálni a kevésbé rosszat elérni.
Ja egy záró megjegyzés, a "blogmottóhoz": Aki nem szégyell olyan szöveget komolyan odatenni, hogy "Szabadság, _egyenlőtlenség_, testvériség!" attól nem is várható, helyes helyzetértékelés.
1. "Nem túl jó", ha egy pártnak az a jó, ami az országnak rossz. Hogy mi a jó az országnak, az egyértelmű: A Fidesz nevű maffiapárt olyan mértékű seggberúgása, hogy hiperbolikus pályán hagyják el a Naprendszert. Aki ezt is vitatja, azzal... na hagyjuk. Na most az LMP-nek ez a fontosabb, vagy az, hogy önálló mikropártként (kb. arra lenne reális esélyük) továbbra is elüldögéljen vagy 10 tagjuk a Parlamentben? Ha ez utóbbi, akkor az LMP nem komolyan vehető párt, nem szabad rájuk szavazni.
2. Most valóban úgy tűnik, hogy a maffiapárt teljes ellenzéki (mínusz Jobbikos nácik) összefogás nélkül nem váltható le. És ez valószínűleg már így is marad. Ezt nem felismerni, nem tenni az ügy érdekében, bűn is, hiba is egy ellenzéki párttól.
3. Ezt az országot természetesen semmilyen politikai erő, elit nem tudja kivezetni abból a gebaszból, amiben vagyunk. (Hogy miért, annak ismertetésére itt kevés a tér, és nem téma.) De ez nem jelenti azt, hogy akkor már egyenesen fejbe is kell lőni magunkat, úgyis minden elveszett. Ha rossznál van még rosszabb (és van), akkor legalább, mentve a menthetőt, meg kell próbálni a kevésbé rosszat elérni.
Ja egy záró megjegyzés, a "blogmottóhoz": Aki nem szégyell olyan szöveget komolyan odatenni, hogy "Szabadság, _egyenlőtlenség_, testvériség!" attól nem is várható, helyes helyzetértékelés.
☉ ☾ 2012.08.05. 21:01:52
@wmiki: Gyerünk miki, lendülj bele, ez sötét félelemmel vegyes óvatoskodás csupán, elő a pszichózisoddal, a fogalmi gondolkodásból leromlott tudománykritikával és a betegségedre jellemző fellengzős bűzzel.
Ismerünk, nem kell félni, hogy megalázod magad. Az már megvolt. Most mutass mást.
Ismerünk, nem kell félni, hogy megalázod magad. Az már megvolt. Most mutass mást.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 21:03:23
@wmiki:
"HA NEM kinyilatkoztatásokra épül a tudomány, akkor miért erőlteti a bizonyíték nélküli ősrobbanás, vagy evolúció elméletet?"
Azért mert semmilyen tudományos elméletet nem lehet bizonyítani, csak azt lehet megmutatni hogy vannak olyan jelenségek amikre nem ad magyarázatot (falsifikáció).
Mindaddig amíg nincs jobb magyarázatunk a Világegyetem keletkezésére mint az ősrobbanás, illetve nincs jobb magyarázatunk az élővilágban található -- változatos -- fajok eredetére mint a darwini evolúció, elfogadjuk ezeket az elméleteket helyesnek -- legalább is azok, akik hajlandóak követni a tudományos metodologikát.
Akik pedig hiten -- értsd kinyilatkoztatáson -- alapuló magyarázatokat fogadnak el, azoknak semmi közük a tudományhoz, ennek megfelelően csak frusztráltságuknak adnak hangot amikor megpróbálják a tudományt a saját hitvilágukhoz hasonlóvá tenni.
"HA NEM kinyilatkoztatásokra épül a tudomány, akkor miért erőlteti a bizonyíték nélküli ősrobbanás, vagy evolúció elméletet?"
Azért mert semmilyen tudományos elméletet nem lehet bizonyítani, csak azt lehet megmutatni hogy vannak olyan jelenségek amikre nem ad magyarázatot (falsifikáció).
Mindaddig amíg nincs jobb magyarázatunk a Világegyetem keletkezésére mint az ősrobbanás, illetve nincs jobb magyarázatunk az élővilágban található -- változatos -- fajok eredetére mint a darwini evolúció, elfogadjuk ezeket az elméleteket helyesnek -- legalább is azok, akik hajlandóak követni a tudományos metodologikát.
Akik pedig hiten -- értsd kinyilatkoztatáson -- alapuló magyarázatokat fogadnak el, azoknak semmi közük a tudományhoz, ennek megfelelően csak frusztráltságuknak adnak hangot amikor megpróbálják a tudományt a saját hitvilágukhoz hasonlóvá tenni.
lavór 2012.08.05. 21:06:00
@Ronald:
Írtam itt valahol: egyik sem. A parlamenti közvetítéseket hagyjuk, Pistike, Lacika, Jolánka veszekedése az oviban. Azt nem értették meg a frissen Parlamentbe bekerülő pártok, hogy hiába a 2/3-ad a Fidesz részéről,
a lehetőséget kapták meg arra, hogy az alacsony százalékukat növelhessék a következő választásokra. A Jobbik, LMP ehelyett mit csinált, bohóckodtak. Most még nem lenne késő lépniük, mivel a Fidesz támogatása jelen pillanatban erősen csökkent. Itt lenne számukra a lehetőség. Bár állítólag wmiki szerint értelmiségiekből áll, úgyhogy reménytelen kérdés.:
Írtam itt valahol: egyik sem. A parlamenti közvetítéseket hagyjuk, Pistike, Lacika, Jolánka veszekedése az oviban. Azt nem értették meg a frissen Parlamentbe bekerülő pártok, hogy hiába a 2/3-ad a Fidesz részéről,
a lehetőséget kapták meg arra, hogy az alacsony százalékukat növelhessék a következő választásokra. A Jobbik, LMP ehelyett mit csinált, bohóckodtak. Most még nem lenne késő lépniük, mivel a Fidesz támogatása jelen pillanatban erősen csökkent. Itt lenne számukra a lehetőség. Bár állítólag wmiki szerint értelmiségiekből áll, úgyhogy reménytelen kérdés.:
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 21:09:15
@neoteny: értem, tehát szerinted is, a tudomány kinyilatkoztatásokra alapul
ezért nem értettem a kérdésedet, de mind1 is a téma szempontjából
a lényeg, hogy a fidesznek nincs választható alternatívája... mármint itt, a valóságban... képzeletben persze van, sok magát felsőbbrendűnek képzelő értelmiségi/ateista/liberális hisz is benne
ezért nem értettem a kérdésedet, de mind1 is a téma szempontjából
a lényeg, hogy a fidesznek nincs választható alternatívája... mármint itt, a valóságban... képzeletben persze van, sok magát felsőbbrendűnek képzelő értelmiségi/ateista/liberális hisz is benne
☉ ☾ 2012.08.05. 21:10:40
Wmiki odamegy egy szép lányhoz és így szól hozzá:
- Apukám fidesztag, és azt mondta, hogy ha tetszel nekem, kérjelek meg, hogy járjunk.
- Elment az eszed, korcs hülyegyerek...
- Dehogy ment, számolj utána, ha te nem is akarod, a mienk a 2/3-ad.
- Apukám fidesztag, és azt mondta, hogy ha tetszel nekem, kérjelek meg, hogy járjunk.
- Elment az eszed, korcs hülyegyerek...
- Dehogy ment, számolj utána, ha te nem is akarod, a mienk a 2/3-ad.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 21:20:29
@wmiki:
"értem, tehát szerinted is, a tudomány kinyilatkoztatásokra alapul"
Szó sincs ilyesmiről: a tudomány adatgyűjtésre, ezek elemzésére és olyan elméletek felállítására alapul, amelyek plauzibilis magyarázatot adnak a megtapasztalt jelenségekre.
"a fidesznek nincs választható alternatívája"
Már 2010-ben is volt: minden 100, a Fideszre leadott szavazat mellett másik 90-et _nem_ a Fideszre adtak le.
2014 még két évnyire van; majd kiderül, hogy akkor milyen pártok kerülnek jelöltetésre a választásokon és milyen eredményt érnek el.
Nem lehetséges hogy te érzed magad alacsonyabbrendűnek, és ezért ragadsz meg minden alkalmat hogy másokról azt állítsd, hogy ők felsőbbrendűeknek képzelik magukat?
"értem, tehát szerinted is, a tudomány kinyilatkoztatásokra alapul"
Szó sincs ilyesmiről: a tudomány adatgyűjtésre, ezek elemzésére és olyan elméletek felállítására alapul, amelyek plauzibilis magyarázatot adnak a megtapasztalt jelenségekre.
"a fidesznek nincs választható alternatívája"
Már 2010-ben is volt: minden 100, a Fideszre leadott szavazat mellett másik 90-et _nem_ a Fideszre adtak le.
2014 még két évnyire van; majd kiderül, hogy akkor milyen pártok kerülnek jelöltetésre a választásokon és milyen eredményt érnek el.
Nem lehetséges hogy te érzed magad alacsonyabbrendűnek, és ezért ragadsz meg minden alkalmat hogy másokról azt állítsd, hogy ők felsőbbrendűeknek képzelik magukat?
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2012.08.05. 21:29:32
@neoteny: :x ezt te írtad:
"semmilyen tudományos elméletet nem lehet bizonyítani"
ergo a tudomány kinyilatkoztatásokra épül, amik nem bizonyítottak
ne terelj, érvelj
(az hogy mi lehetséges, és mi nem, azzal nem kívánok foglalkozni, vannak kitalált történetekkel foglalkozó index címlapos blogok, a kitalált MesePárt, vagy ott az evolúció elmélet, de engem csak a valóság érdekel)
"semmilyen tudományos elméletet nem lehet bizonyítani"
ergo a tudomány kinyilatkoztatásokra épül, amik nem bizonyítottak
ne terelj, érvelj
(az hogy mi lehetséges, és mi nem, azzal nem kívánok foglalkozni, vannak kitalált történetekkel foglalkozó index címlapos blogok, a kitalált MesePárt, vagy ott az evolúció elmélet, de engem csak a valóság érdekel)
☉ ☾ 2012.08.05. 21:36:47
@wmiki: ugyan miki, ha téged bármi is érdekelne, legalább a kisegítő iskolások szintjén tájékozott lennél, de sajnos nem vagy az.
Te még az elmebetegeket is kompromittálod, ócska átlátszó trükkjeiddel.
Te még az elmebetegeket is kompromittálod, ócska átlátszó trükkjeiddel.
Fufo 2012.08.05. 21:39:19
@ipartelep: Úgy tűnok az LMP egyetlen célja az önálló parlamenti biodíszletként való puszta létezés. Semmi más. Hogy az országnak mi lenne jó, nem számít, csak az, hogy ők "önállóak, függetlenek" legyenek.
Szép cél, gratulálok!
Szép cél, gratulálok!
Scagnetti 2012.08.05. 21:40:59
@Fufo: Ha összeállnak a szocikkal, akkor vége a pártnak. Szerinted ezt be kellene vállalniuk?
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 21:45:13
@wmiki:
"ergo a tudomány kinyilatkoztatásokra épül, amik nem bizonyítottak"
Szó sincs ilyesmiről: a tudomány egy módszer arra, hogy tudást szerezzünk a világról. A tudás pedig definíció szerint nem hit: hiszen ellenőrizhető, míg a kinyilatkoztatás nem az.
Semmilyen elmélet nem bizonyítható minden kétséget kizáróan, hiszen az elvi lehetősége fennáll, hogy valamikor a jövőben következetesen (értsd megismételhetően) demonstrálásra kerül olyan jelenség, amire az elmélet nem ad magyarázatot. De addig amíg ez a demonstráció nem kerül megtételre, az elméletet helyesnek fogadjuk el.
A klasszikus példa a newtoni fizika: egészen a múlt század elejéig helyesnek (egyesek talán "bizonyítottnak" is) fogadtuk azt el, hiszen az általa felállított szabályok érvényesek voltak (csaknem) minden jelenségre. Aztán kiderült, hogy relativisztikus sebességek esetén nem érvényesek (ugyanis az idő és a tömeg nem konstans relativisztikus sebességek esetén, a newtoni fizika feltételezéseivel ellentétben), tehát azóta tudjuk hogy a newtoni fizika nem írja le a _teljes_ valóságot. Persze ez semmit nem von le Newton munkásságából, illetve a tudományos eredményeinek hasznosságából.
"ergo a tudomány kinyilatkoztatásokra épül, amik nem bizonyítottak"
Szó sincs ilyesmiről: a tudomány egy módszer arra, hogy tudást szerezzünk a világról. A tudás pedig definíció szerint nem hit: hiszen ellenőrizhető, míg a kinyilatkoztatás nem az.
Semmilyen elmélet nem bizonyítható minden kétséget kizáróan, hiszen az elvi lehetősége fennáll, hogy valamikor a jövőben következetesen (értsd megismételhetően) demonstrálásra kerül olyan jelenség, amire az elmélet nem ad magyarázatot. De addig amíg ez a demonstráció nem kerül megtételre, az elméletet helyesnek fogadjuk el.
A klasszikus példa a newtoni fizika: egészen a múlt század elejéig helyesnek (egyesek talán "bizonyítottnak" is) fogadtuk azt el, hiszen az általa felállított szabályok érvényesek voltak (csaknem) minden jelenségre. Aztán kiderült, hogy relativisztikus sebességek esetén nem érvényesek (ugyanis az idő és a tömeg nem konstans relativisztikus sebességek esetén, a newtoni fizika feltételezéseivel ellentétben), tehát azóta tudjuk hogy a newtoni fizika nem írja le a _teljes_ valóságot. Persze ez semmit nem von le Newton munkásságából, illetve a tudományos eredményeinek hasznosságából.
Fufo 2012.08.05. 21:46:57
@Scagnetti: Igen. Annyira, hogy az összes ellenzéki pártnak (a Jobbikot kivéve) egy közös koaliciós pártpt kellene létrehozni, hogy a választáson (ami egyfordulós lesz) egy Fidesz - egy ellenzéki álljon szemben egymással.
Minden más esetben (hacsak csoda nem történik és meg nem jelenik valami teljesen új minden ellenzéki számára vállalható párt, ami azért nem túl valószínű) marad a Fidesz.
Minden más esetben (hacsak csoda nem történik és meg nem jelenik valami teljesen új minden ellenzéki számára vállalható párt, ami azért nem túl valószínű) marad a Fidesz.
Scagnetti 2012.08.05. 21:56:04
@Fufo: Szerintem meg nem. Több oka is van:
1. Az MSZP nem érdemli meg, hogy újabb lehetőséget kapjon. Nem hiszem, hogy egy pártnak, amely még nem mocskolódott be általuk, fel kellene áldoznia magát értük.
2. Egyelőre ott tartunk, hogy az a bizonyos ballib koalíció max. 40-45% körül futna be, így az áldozat még hiábavaló is lenne.
3. Ha valami csoda következtében mégis nyerne, akkor is kétséges, mi lenne egy olyan koalícióban, ahol az antiglobalistáktól a volt szadeszesekig mind össze van zárva. Már az MSZP-SZDSZ sem működött, pedig azok csak kétfelé húztak.
1. Az MSZP nem érdemli meg, hogy újabb lehetőséget kapjon. Nem hiszem, hogy egy pártnak, amely még nem mocskolódott be általuk, fel kellene áldoznia magát értük.
2. Egyelőre ott tartunk, hogy az a bizonyos ballib koalíció max. 40-45% körül futna be, így az áldozat még hiábavaló is lenne.
3. Ha valami csoda következtében mégis nyerne, akkor is kétséges, mi lenne egy olyan koalícióban, ahol az antiglobalistáktól a volt szadeszesekig mind össze van zárva. Már az MSZP-SZDSZ sem működött, pedig azok csak kétfelé húztak.
high up! 2012.08.05. 21:59:04
Tök mindegy, hogy mit csinálnak ezek az óvodások, úgyse lesz attól több eszük, hogy egyedül indulnak vagy más párttal. Nincsen ugyanis a lomposoknál egyetlen ember sem, akiről a szavazó elhinné, hogy akármihez is értene. Az embereket a gazdaság, a pénzügy meg a munkahelyek érdeklik, ezekben a témákban a lomposok mióta megalakultak nem mondtak még semmit.
Persze ücsörgetős akcózásban nagyon jók. Csak a probléma az, hogy amikor ránéz a szavazó ezekre a csövesekre, akkor megrémül, hogy ezekből lesz miniszterelnök meg miniszter?
Persze ücsörgetős akcózásban nagyon jók. Csak a probléma az, hogy amikor ránéz a szavazó ezekre a csövesekre, akkor megrémül, hogy ezekből lesz miniszterelnök meg miniszter?
Fufo 2012.08.05. 21:59:43
@Scagnetti: Akkor az LMP marad tiszta és dicső, az ország meg legfeljebb tönkremegy. Szuper lesz!
Scagnetti 2012.08.05. 22:02:03
@Fufo: Az tönkremegy a szocikkal is. Ebből a szempontból sajnos tökmindegy, hova áll az LMP.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 22:04:19
@Scagnetti:
A 3. pontodhoz:
Egykamarás parlamentáris rendszerben a kisebbségi ill. koalíciós kormányzat biztosítani tudja azokat az "ellenőrzéseket és ellensúlyokat" amelyek nincsenek explicit módon az alkotmányban ill. nem adottak a kétkamarás rendszer által.
Nem az a legnagyobb probléma a pillanatnyilag regnáló párttal, hogy 2/3-os többsége révén gyakorlatilag nincs semmi olyan poltikai erő vagy pozíció ami hatalmát korlátozni tudná?
A 3. pontodhoz:
Egykamarás parlamentáris rendszerben a kisebbségi ill. koalíciós kormányzat biztosítani tudja azokat az "ellenőrzéseket és ellensúlyokat" amelyek nincsenek explicit módon az alkotmányban ill. nem adottak a kétkamarás rendszer által.
Nem az a legnagyobb probléma a pillanatnyilag regnáló párttal, hogy 2/3-os többsége révén gyakorlatilag nincs semmi olyan poltikai erő vagy pozíció ami hatalmát korlátozni tudná?
Scagnetti 2012.08.05. 22:05:33
@neoteny: De ezekkel ez az egyik nagy probléma. Csak egy tehetetlen kormány sem lenne jobb semmivel.
tikitaki 2012.08.05. 22:10:24
hoLDen kispajtás, az ország neked nem számít? Csak az számít neked, hogy mi lesz a Schifferrel és az LMP-vel? Úgy tűnik fogalmad sincs, mi a különbség a demokrácia és a diktatúra között. Gyanús nekem hogy csak egy fideszes bértollnok vagy, de ha mégse, akkor rövidesen meg fogod tudni mi a különbség, ha tényleg úgy fog viselkedni az LMP, ahogy te azt kívánatosnak gondolod. Persze akkor még mindig ott lesz a lehetőséged, hogy fideszes bértollnokként folytasd a pályádat.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 22:17:19
@Scagnetti:
Ez nagy mértékben függ attól hogy hogyan kerül definiálásra a "tehetetlenség". Ha azt jelenti, hogy a kormányzat nem képes _bármilyen_ célkitűzését keresztülvinni a törvényhozásban, akkor hasznos. Ha azt jelenti hogy _semmilyen_ célkitűzését sem képes keresztülvinni, akkor nyilvánvalóan haszontalan. De ahogy Bismarck megjegyezte, "a politika a lehetőségek művészete": ha egy kisebbségi/koalíciós kormányzat képes megvalósítani azokat a célkitűzéseit amikhez tud parlamenti többséget összekalapálni, akkor érvényesült a többségi elv is, de a pluralitás is olyan mértékben, hogy szükség volt különböző irányzatok -- legalább ideiglenes -- összeegyeztetésére.
A szempontom az, hogy tiszta többségi hatalom bármelyik párt kezében veszélyes eszköz: nyilvánvalóan mindenki úgy gondolja, hogy az általa támogatott párt mindig "helyesen" használná a hatalmát, de a gyakorlat nem igazán ezt mutatja. A hatalom megosztása igen jó stratégia a köz számára, mégha az néha látszólagos "tehetetlenséghez" is vezet.
Ez nagy mértékben függ attól hogy hogyan kerül definiálásra a "tehetetlenség". Ha azt jelenti, hogy a kormányzat nem képes _bármilyen_ célkitűzését keresztülvinni a törvényhozásban, akkor hasznos. Ha azt jelenti hogy _semmilyen_ célkitűzését sem képes keresztülvinni, akkor nyilvánvalóan haszontalan. De ahogy Bismarck megjegyezte, "a politika a lehetőségek művészete": ha egy kisebbségi/koalíciós kormányzat képes megvalósítani azokat a célkitűzéseit amikhez tud parlamenti többséget összekalapálni, akkor érvényesült a többségi elv is, de a pluralitás is olyan mértékben, hogy szükség volt különböző irányzatok -- legalább ideiglenes -- összeegyeztetésére.
A szempontom az, hogy tiszta többségi hatalom bármelyik párt kezében veszélyes eszköz: nyilvánvalóan mindenki úgy gondolja, hogy az általa támogatott párt mindig "helyesen" használná a hatalmát, de a gyakorlat nem igazán ezt mutatja. A hatalom megosztása igen jó stratégia a köz számára, mégha az néha látszólagos "tehetetlenséghez" is vezet.
Scagnetti 2012.08.05. 22:22:33
@neoteny: Szerintem a 2006 utáni szoclib kormány a tehetetlenség iskolapéldája volt. Nagyjából ez várható a következő (még kevertebb) szoclib kormánytól is.
neoteny · http://word.blog.hu 2012.08.05. 22:55:28
@Scagnetti:
A kérdés az, hogy a kormányzat koalíciós jellege miatt volt "tehetetlen", vagy annak pártpolitikai okai voltak.
Pl. az őszödi beszéd legnagyobb problémája az volt, hogy GyF egyáltalán szükségesnek tartotta azt elmondani. Az a pártvezető akinek "titkos beszédben" kell megrónia a saját pártjának képviselőit már el is veszítette a vezetői pozícióját. Ha harcban áll a saját pártjának képviselőivel, az a legtisztább bizonyítéka annak hogy nem vezetői készségei-képességei miatt van a pozíciójában, hanem pontosan gyengesége okán lett oda helyezve. Azért, hogy a párt "erős emberei" csinálhassák a saját machinációikat. de a "vezető" ne rendelkezzen tényleges hatalommal azok megszüntetésére ill. a párt összefogására -- ami a különböző belső érdekcsoportok céljai ellenében hatna.
Tehát nem biztos az hogy a koalíció tehetetlensége pusztán a koalíció meglétéből ill. szükségességéből fakadt; egy tehetséges, a pártját valóban vezető politikus képes lehetett volna jobban kormányozni koalíciós kormányzat esetén is. Mint ahogy a többségi kormányzat puszta ténye nem biztosította volna a jobb kormányzatot -- a párton belüli megosztottság miatt.
A kérdés az, hogy a kormányzat koalíciós jellege miatt volt "tehetetlen", vagy annak pártpolitikai okai voltak.
Pl. az őszödi beszéd legnagyobb problémája az volt, hogy GyF egyáltalán szükségesnek tartotta azt elmondani. Az a pártvezető akinek "titkos beszédben" kell megrónia a saját pártjának képviselőit már el is veszítette a vezetői pozícióját. Ha harcban áll a saját pártjának képviselőivel, az a legtisztább bizonyítéka annak hogy nem vezetői készségei-képességei miatt van a pozíciójában, hanem pontosan gyengesége okán lett oda helyezve. Azért, hogy a párt "erős emberei" csinálhassák a saját machinációikat. de a "vezető" ne rendelkezzen tényleges hatalommal azok megszüntetésére ill. a párt összefogására -- ami a különböző belső érdekcsoportok céljai ellenében hatna.
Tehát nem biztos az hogy a koalíció tehetetlensége pusztán a koalíció meglétéből ill. szükségességéből fakadt; egy tehetséges, a pártját valóban vezető politikus képes lehetett volna jobban kormányozni koalíciós kormányzat esetén is. Mint ahogy a többségi kormányzat puszta ténye nem biztosította volna a jobb kormányzatot -- a párton belüli megosztottság miatt.
Blogger Géza 2012.08.05. 23:23:48
Szabó Rebeka a vidék felé fordult? Azannya, hát ez az évszázad híre.
Amúgy az LMP szerintem két ilyen erős jobboldali párt mellett jobbról nem sok szavazót tud begyűjteni (pláne, hogy inkább baloldali párt), ezért az egykori MSZP és SZDSZ szavazók összegereblyézése lehet a célja.
Amúgy az LMP szerintem két ilyen erős jobboldali párt mellett jobbról nem sok szavazót tud begyűjteni (pláne, hogy inkább baloldali párt), ezért az egykori MSZP és SZDSZ szavazók összegereblyézése lehet a célja.
trey82 2012.08.05. 23:39:15
az ertekes munkaero nyugatra tavozik, a maradek kontraszelektalt + nyugdijas + cigany
teljesen mind1 meik part nyer, ez a jovo
teljesen mind1 meik part nyer, ez a jovo
Scagnetti 2012.08.06. 09:23:45
@neoteny: A Karizmatikus Vezető gyenge lenne? Szerintem tényleg, de ezzel azért biztos kihúztad a gyufát néhány szoclibnél, akik istenként imádják. :)
Még a saját pártján belül sem tudott rendet tartani, egy koalícióban még úgy sem.
De az alapvető probléma az, hogy az MSZP és az SZDSZ (mostani nevén DK) politikája kb. ég és föld. Az egyik a kommunista nosztalgiából él, a gondoskodó állammal eteti a híveit, a másik meg kőkemény kapitalista. Ezeket nem lehet összehozni. Igazán sosem működött ez a koalíció, '94-ben is csak azért, mert akkor a szocik többségben voltak, amit akartak, meg tudtak szavazni.
Még a saját pártján belül sem tudott rendet tartani, egy koalícióban még úgy sem.
De az alapvető probléma az, hogy az MSZP és az SZDSZ (mostani nevén DK) politikája kb. ég és föld. Az egyik a kommunista nosztalgiából él, a gondoskodó állammal eteti a híveit, a másik meg kőkemény kapitalista. Ezeket nem lehet összehozni. Igazán sosem működött ez a koalíció, '94-ben is csak azért, mert akkor a szocik többségben voltak, amit akartak, meg tudtak szavazni.