Tisztában vannak-e azzal a görögök, jelen helyzetben milyen rendkívül súlyos következményei lehetnek tetteiknek?
Hogy a politikusaik nincsenek, arról mér rég meggyőződhetett Európa és az Unió nagyobbik része. A gazdasági körülményekre fittyet hányó nepotizmus és ebből fakadó dilettantizmus jellemezte az utóbbi években a hellén kormányzást, aminek a gazdaság és a társadalom erodálódása lett a következmény, illetve Lukasz Papademosz képében egy uniós biztos (Európai Központi Bank volt igazgatója) került a miniszterelnöki posztra.
Mindhiába: a most májusban tartott választás eredménytelennek bizonyult, és a győztes párt, a konzervatív Új Demokrácia nem volt képes koalíciót alkotni az ő unióbarát politikáját (ti. a pénzügyi mentőcsomag elfogadása) egyáltalán nem akceptáló szocialista Paszokkal - új választást kellett tehát kiírni. Ez fog megtörténni most vasárnap, és szinte garantálható, hogy a múltkorihoz hasonló arányok fognak megismétlődni: győz az Új Demokrácia, vagy akár a radikálbalos Sziriza, és megint nem akar majd senki együttműködni senkivel, ami gyakorlatilag egyet jelent a görög államcsőddel, az eurozóna elhagyásával, és akár a közös valuta és az EU szétesésével is.
Jó kis felelősség, nem igaz? Amiről - a korábbi kérdésre visszatérve - tényleg nem annyira szerencsétlen görögök tehetnek, mintsem korrupt, a költségvetési adatokat meghamisító, elképesztő hiányt és adósságot felhalmozó politikusaik, akik még most, a szakadék szélén táncolva is azzal vannak elfoglalva, hogy az egységkormány "tipikus szocialista megoldás, tüzet akarnak a vízzel keresztezni" (Sziriza-álláspont), illetve hát itt vannak ezek a médiakedvenc neonáci arany hajnalosok, akiknek izomagyú képviselői számára az jelenti a legésszerűbb válságkezelést, hogy egy televíziós adásban össze-vissza pofozzák a radikálbalos képviselőasszonyt, illetve felállíttatják az újságírókat, mikor vezérük, az elmebeteg Dr. Moreau-utánzat érkezik a terembe.
Közben a patikákból már gyakorlatilag lehetetlen orvosi vényre gyógyszert szerezni (ki kell fizetni mindenképpen a beszerzési árat, ha van egyáltalán raktáron a szükséges szerből), a munkanélküliség húsz százalékra duzzadt, és a legújabb hírek szerint átlag napi egymilliárd eurót vonnak ki betétesek a bankokból.
Mi történik, ha most sem tud egy épkézláb kormány felállni? Megint ki kell írni egy új választást, aminek esetén szinte száz százalék az államcsőd, hiszen bérekre, nyugdíjakra, gyógyszerekre július közepéig maradt pénze az államnak. Fejük felett görög vélekedések szerint Damoklész kardjaként lebeg az uniós mentőcsomag, melyet az Új Demokrácián kívül szinte egy nagyobb párt sem szándékozik elfogadni, és még talán ők is újratárgyalnának belőle egy-két pontot. Ugyan a francia államfő, Francois Hollande nemrég úgy nyilatkozott, hogy ez nem is olyan elképzelhetetlen, de az EU jelenlegi motorját alkotó németeknek és az IMF-vezető Christine Lagarde-nak erről egészen más elképzelései vannak: a segélycsomagot úgy kell elfogadni, ahogy van, és a görögök amúgy is fogják be a pofájukat, hiszen még adózni sem képesek most, mikor a haláltáncot járja államuk.
Ezen is jól látszik, hogy bár az állampolgárokat szolidaritásra és kitartásra szólítják fel több helyről is, az uniós vezetők sem túlságosan megértőek már a hellénekkel, és a megannyi válságstratégia ellenére ők sem tudják, mi fog történni a vasárnapi választások után. Márpedig az eurozónára is behatással lehet a görög csőd: az egész övezetben korlátozhatják a pénzfelvételt, visszatérhetnek a schengeni előtti állapotok, és akár a teljes euroövezet szétesésével is járhat, ha a görögök visszatérnek a megoldást szintén nemigen jelentő drachmához.
Itt tartunk most. Holnap választanak a görögök. Tőlük kaptuk mindannyian a demokráciát. Most ők is fogják elvenni tőlünk.
Grexit
2012.06.16. 15:05 | hoLDen | 49 komment
Címkék: választás külföld euró drachma Európai Unió Görögország Arany Hajnal lukasz papademosz Új Demokrácia Paszok Sziriza
A bejegyzés trackback címe:
https://teadelutan.blog.hu/api/trackback/id/tr594592185
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Matolcsy Csodaországban: A magyar tündérmese egy éven belül sikeres lesz 2012.06.16. 17:58:07
“The Hungarian fairy tale or the Hungarian example will be a successful one in a year’s time.” – olvasható a Matolcsy-interjú CNN által közzétett angol nyelvű leiratában. Érdemes végigolvasni lentebb az anyagot, mert tele van sú...
Trackback: 9. Most akkor jön az armageddon? 2012.06.16. 17:57:12
Már csak néhány nap van hátra a görög (mindent eldöntő?) választásokig, mellyel kapcsolatban borzasztóbbnál borzasztóbb forgatókönyvek forognak a médiában. Blogunk természetesen egymaga túl kevés ahhoz, hogy a címben szereplő kérdésre egyértelmű és "me...
Trackback: A Nézőpont Intézet sokkal népszerűbbnek láttatja a Fideszt, mint más közvéleménykutató cégek 2012.06.16. 17:56:41
A Nézőpont Intézet szerint a teljes felnőtt lakosság 28%-a, míg a Medián szerint csak 22, az Ipsos szerint 17, a Tárki szerint pedig csak 16% szavazna a Fideszre, ha most lennének a választások. Ugyancsak a Nézőpont Intézet látja az MSZP-t a legkevésbé...
Trackback: 9. Most akkor jön az armageddon? 2012.06.16. 17:55:33
Már csak néhány nap van hátra a görög (mindent eldöntő?) választásokig, mellyel kapcsolatban borzasztóbbnál borzasztóbb forgatókönyvek forognak a médiában. Blogunk természetesen egymaga túl kevés ahhoz, hogy a címben szereplő kérdésre egyértelmű és "me...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
B. Bíró 2012.06.16. 17:40:06
Bocs, hogy nem a főtémához szólok, de annyira idegesít ez a toposz, hogy a "demokráciát a görögöktől kaptuk." A pár évtizedig néhány görög városállamban fennálló demokráciának semmi köze a mostanihoz. Érdekes, hogy a Római Köztársaságot soha nem hozza fel senki előzményként, pedig jóval hosszabb ideig, a mai demokráciához sokkal közelebb álló rendszer volt - nem véletlenül használjuk mondjuk a mai napig a szenátus szót.
verbatim23 2012.06.16. 17:48:59
"akceptáló"... Az "elfogadó" már nem trendi?
Pángalaktikus-gégepukkasztó 2012.06.16. 17:53:04
1. A felelősség nem csak politikusaiké, hanem bizony a választóké is, mint ahogy nálunk is: a segghülye nép beszavazza a legnagyobb kamuzós arcokat. Meg is érdemlik,meg is érdemeljük.
2. Demokrácia, és hogy tőlük kaptuk: egyrészt nem ők voltak az elsők ahol a köznép hatalmat gyakorolt, másrészt a demokrácia maga egy álszent fogalom, soha nem volt népuralom egy demokráciában sem. Ez van. Ráadásul már az első görög demokrácia is csúnya minta lett, győzött a tudatlanság, az aljasság és a korrupció. Azóta sincs másképp, nem túl nagy ajándék. A demokrácia sem több utópiánál mint ahogy a kommunizmus sem.
3. Hogy ők vennék el? Ez elég bárgyú és demagóg gondolat lett. Persze, kellettek hozzá ők is, de volt ott segítő kéz, mint ahogy a magyar gazdaság sem csak a dilettáns, hazaáruló vezetőink keze által került jelenlegi helyére. Ők csak asszisztáltak az őket felzabáló hatalmak asztalán. A görögöket lehet szidni, de a válságért nem ők a felelősek!
2. Demokrácia, és hogy tőlük kaptuk: egyrészt nem ők voltak az elsők ahol a köznép hatalmat gyakorolt, másrészt a demokrácia maga egy álszent fogalom, soha nem volt népuralom egy demokráciában sem. Ez van. Ráadásul már az első görög demokrácia is csúnya minta lett, győzött a tudatlanság, az aljasság és a korrupció. Azóta sincs másképp, nem túl nagy ajándék. A demokrácia sem több utópiánál mint ahogy a kommunizmus sem.
3. Hogy ők vennék el? Ez elég bárgyú és demagóg gondolat lett. Persze, kellettek hozzá ők is, de volt ott segítő kéz, mint ahogy a magyar gazdaság sem csak a dilettáns, hazaáruló vezetőink keze által került jelenlegi helyére. Ők csak asszisztáltak az őket felzabáló hatalmak asztalán. A görögöket lehet szidni, de a válságért nem ők a felelősek!
2012.06.16. 17:53:53
ráadásul ezeknek a görögöknek azokhoz már semmi köze, a mostaniak nagyobbrészt szláv eredetűek :-)
tundrazuzmo (törölt) 2012.06.16. 18:13:43
Az, hogy a görögök most haláltáncot táncikálhatnak, az egyértelműen az EU hibája.
Az EU, és azon belül a legszentebb júrózóna hitette el ezekkel a beteg helótákkal, hogy mindent lehet, majd úgyis kihúznak a kakiból. Ezt most szépen beszéljék meg egymás között. Kancellárné se pofázzon, hanem gondolkodjon el erősen, hogy mikor, ki, és mit mondott a helótáknak, amitől elhitték, hogy övék a világ. Aztán sürgősen kérjenek bocsánatot.
Az EU, és azon belül a legszentebb júrózóna hitette el ezekkel a beteg helótákkal, hogy mindent lehet, majd úgyis kihúznak a kakiból. Ezt most szépen beszéljék meg egymás között. Kancellárné se pofázzon, hanem gondolkodjon el erősen, hogy mikor, ki, és mit mondott a helótáknak, amitől elhitték, hogy övék a világ. Aztán sürgősen kérjenek bocsánatot.
maxihydroclorosporin 2012.06.16. 18:24:26
A demokrácia népuralomként való értelmezése utópia. Soha nem volt az,de nem is ez a lényege. Minden társadalmat egy szűk réteg vezet, a demokrácia azért több/jobb, mint a többi,mert 1. a vezetőket erőszak nélkül leválthatják és 2. mindenkinek van esélye bekerülni abba a körbe, nem az dönt,hogy ki hová született (számít persze.de nem csak).
De a témához. 2 hete jöttünk haza Görögországból,úgy búcsúztak el tőlünk,hogy mondjuk meg,nincs semmi baj,válság mindenhol van...szerintem tényleg nem értik. :/
De a témához. 2 hete jöttünk haza Görögországból,úgy búcsúztak el tőlünk,hogy mondjuk meg,nincs semmi baj,válság mindenhol van...szerintem tényleg nem értik. :/
prometheus_X 2012.06.16. 18:26:49
@Pángalaktikus-gégepukkasztó: Heves bólogatás mellett csak csodálkozni tudok, hogy valaki ugyanazon a véleményen van, mint én.
Egy különbség mégis látszik kibontakozni: a görögök nem fognak szarozni - ha fel kell gyújtani fél Athént, azért, hogy a politikusaikat kicsinálják, akkor bizony fel fogják gyújtani. Mi itt még nem tartunk, mi 10 év múlva is csak éhes kutyus tekintettel fogunk szomorkodni, hogy "ejj, már megint hazudtak, hüpp-hüpp".
Egy különbség mégis látszik kibontakozni: a görögök nem fognak szarozni - ha fel kell gyújtani fél Athént, azért, hogy a politikusaikat kicsinálják, akkor bizony fel fogják gyújtani. Mi itt még nem tartunk, mi 10 év múlva is csak éhes kutyus tekintettel fogunk szomorkodni, hogy "ejj, már megint hazudtak, hüpp-hüpp".
smartdrive 2012.06.16. 19:16:41
na és mi lenne, ha Irán a régi idők emlékére atomcsapást mérne rájuk? két probléma oldódna meg egycsapásra
cellimega 2012.06.16. 19:33:03
többekhez csatlakozva: a mai demokráciának nincs görög gyökere, ha jól tudom. Van egy kevés római talán (Szent Benedek itáliai kolostorban élt, és valódi egyenlőséget valósított meg származástól függetlenül), de főként középkori (parlament) és kálvini, valamint felvilágosult (angol, amerikai, francia) gyökerei vannak szerintem.
Azt sem értem, miért vezetne ez az EU széteséséhez. A görögök (+bolgárok, románok) kivételével a többi ország a nyugati civilizáció része, ami elég nagy különbség, gondoljunk mondjuk Szlovákiára és Ukrajnára.
Azt sem értem, miért vezetne ez az EU széteséséhez. A görögök (+bolgárok, románok) kivételével a többi ország a nyugati civilizáció része, ami elég nagy különbség, gondoljunk mondjuk Szlovákiára és Ukrajnára.
Nazarin 2012.06.16. 20:07:49
Nem értem, mi ez a nagy jajgatás: ha kivágják őket az eurozónából, hát kivágják. Ha államcsőd lesz, szintén. Ha rajtam múlt volna, már rég hagytam volna őket: maguknak keresték a bajt, oldják meg.
zolij 2012.06.16. 20:09:48
@Nazarin: az a baj, hogy a külföldi bankoknak sok befektetése van a görögöknél és az ottani bedőlés könnyen magával ránthatja az amúgy sem túl erős nyugati bankszektort. Bár van egy olyan érzésem hogy az elmúlt két év igazából időhúzás volt, hogy minimalizálni tudják az esetleges kárt.
nyekk 2012.06.16. 20:24:04
@zolij: Ezért a bankrendszerért nem kár. Ha a görögök nem rántják magukkal, akkor ez a bankrendszer fog magával rántani bennünket, de előbb-utóbb az egész világot. Ez sokáig tovább így nem fog menni...
zolij 2012.06.16. 20:28:23
@nyekk: sajnos nem ennyire fekete-fehér a történet:)
Anti Anyag (törölt) 2012.06.16. 20:41:36
Mi köze a görögök döntésének a demokráciához? Itt megszűnik a szavazás lehetősége? Átveszik az uralmat a bankok gazdái? Már régen átvették, épp emiatt van most a pánik.
A szokásos liberális hiszti, ha nem rám szavazol, vagy nem az én érdekeim mentén, akkor te nem vagy demokrata és veszélyben a demokrácia. Folyik a rettegés Index szerte is.
Amúgy én drukkolok azért, hogy a görögök végre elkezdjenek valamit, amihez esetleg értelme lehet csatlakozni.
A szokásos liberális hiszti, ha nem rám szavazol, vagy nem az én érdekeim mentén, akkor te nem vagy demokrata és veszélyben a demokrácia. Folyik a rettegés Index szerte is.
Amúgy én drukkolok azért, hogy a görögök végre elkezdjenek valamit, amihez esetleg értelme lehet csatlakozni.
kvpsgb (törölt) 2012.06.16. 20:44:51
Szerintem attól még nem fog szétesni az eurozóna, hogy a görögök kilépnek belőle. Már csak azért sem, mert a "piac" régen beárazta ezt a lépést, ezért nem hiszem, hogy bármi különleges gazdasági vagy politikai következménye lenne.
A görög választók csak a saját országukért és jólétükért felelősek. Marhaság rájuk kenni az EU jelenlegi és jövőbeni problémáit, mert a görög helyzet csak a tünet.
A görög választók csak a saját országukért és jólétükért felelősek. Marhaság rájuk kenni az EU jelenlegi és jövőbeni problémáit, mert a görög helyzet csak a tünet.
Lacka929 2012.06.16. 20:44:58
Nem hiszem, hogy elvennék a mi demokráciánkat. Azt legfeljebb a saját vezetőink vehetik el - akiket meg mi választottunk.
A helótázás meg ordas nagy parasztság.
A helótázás meg ordas nagy parasztság.
Lacka929 2012.06.16. 21:03:51
Ja, és nem a hétköznapi görög emberek felelősségtudatát kellene firtatni, hanem a politikusaikét. Szerintem.
Étteremkritikus · http://legjobbetterem.blog.hu 2012.06.16. 21:35:21
A görögöktől a demokrácia mellett a szavazatvásárlást is örököltük, bár ezt sokan hajlamosak elfelejteni :)
endike · http://barathendre.wordpress.com/ 2012.06.16. 21:47:34
jaj elveszik tőlünk a demokráciát!
csak a hitelt ne vegyék el! mindig legyen hitel, mert hitel egyenlő lyólét!!!!!!!
kétpofára kell habzsolni a hiteleket, az értelmiség is ezt mondja!!!!!
hajrá értelmiség!
csak a hitelt ne vegyék el! mindig legyen hitel, mert hitel egyenlő lyólét!!!!!!!
kétpofára kell habzsolni a hiteleket, az értelmiség is ezt mondja!!!!!
hajrá értelmiség!
Egyedi nicket kell megadnod · http://irkalmanyok.blog.hu 2012.06.16. 22:12:34
"Tőlük kaptuk mindannyian a demokráciát. Most ők is fogják elvenni tőlünk."
Kellett valami hangzatos hülyeség a végére. Ha egy állam csődbe megy, az elveszi a demokráciát a többitől. És ez még címlapot kapott...
Kellett valami hangzatos hülyeség a végére. Ha egy állam csődbe megy, az elveszi a demokráciát a többitől. És ez még címlapot kapott...
patkányarcúáginéni 2012.06.16. 23:07:54
@Egyedi nicket kell megadnod: sok libsi hazugság kap címlapot a zindexen...sunyi, hányadék ez a lap, a "laza" beszólásaikkal egyetemben. persze, nincs sajtószabadság sem, mégis teleokádják a netet.
Putyilov gyári melós 2012.06.16. 23:08:39
"Tőlük kaptuk mindannyian a demokráciát. Most ők is fogják elvenni tőlünk."
A posztíró keményen csúsztat, nem a görög nép veszi el a demokráciát, hanem a kapitalista rendszer. Az a kapitalista rendszer, amely leghatékonyabban diktatúrában, a demokratikus, szociális, állampolgári jogok felfüggesztésével, korlátozásával tudja leghatékonyabban kizsákmányolni a népet.
Ezért fognak az EU nagytőkései, legfőképp az EUt irányító német pénz és iparbárók katona puccsot szervezni Görögországban, ha a görög nép nem az elvárásaik szerint szavaz.
Nem az első ilyen külföldről szervezett puccs lesz ez, se Görögországban, se a világban.
A posztíró keményen csúsztat, nem a görög nép veszi el a demokráciát, hanem a kapitalista rendszer. Az a kapitalista rendszer, amely leghatékonyabban diktatúrában, a demokratikus, szociális, állampolgári jogok felfüggesztésével, korlátozásával tudja leghatékonyabban kizsákmányolni a népet.
Ezért fognak az EU nagytőkései, legfőképp az EUt irányító német pénz és iparbárók katona puccsot szervezni Görögországban, ha a görög nép nem az elvárásaik szerint szavaz.
Nem az első ilyen külföldről szervezett puccs lesz ez, se Görögországban, se a világban.
patkányarcúáginéni 2012.06.17. 00:11:14
elég nagy öngól ez a blog...a reakciók világosak
magyar ember teli szájjal 2012.06.17. 00:19:36
Nem baj, úgyis államcsődöt akar itt Vonától a ballerekig mindenki. Majd legalább most meglátják milyen is az.
Putyilov gyári melós 2012.06.17. 01:00:42
@magyar ember teli szájjal:
Reméljük világcsőd lesz belőle, elértéktelenedik a pénz és az összeharácsolt vagyonok és eljön a világbéke kora.
Más túlélési esélye nincs az emberiségnek, mivel a másik végkimenetel a Föld erőforrásainak további kevesek kezébe való koncentrációja, szociáldarwinizmus, totális elembertelenedés, fasizmus, háborúk, kipusztulás
Reméljük világcsőd lesz belőle, elértéktelenedik a pénz és az összeharácsolt vagyonok és eljön a világbéke kora.
Más túlélési esélye nincs az emberiségnek, mivel a másik végkimenetel a Föld erőforrásainak további kevesek kezébe való koncentrációja, szociáldarwinizmus, totális elembertelenedés, fasizmus, háborúk, kipusztulás
Bandibacsi34 2012.06.17. 01:57:24
@Putyilov gyári melós: Azaaz. vagymondjuk globalista tokee.
@B. Bíró:
Kulonbseget kell tenni:
Demokracia: a tarsadalom jelentos reszenek szava van a kozosseg eleteben (Athen)
Republikanizmus: nem lehet senki sem egyeduralkodo (Romai Koztarsasag)
Jogallam; a torvenyeket betartjak az allam vezetoi is, es nem valtoztatgatjak a napi politikai erdekek szerint
Amugy nincs se tiszta diktatura (egyeduralom), se demokracia, hanem oligarchikus csoportok allando kuzdelme a hatalomert.
@B. Bíró:
Kulonbseget kell tenni:
Demokracia: a tarsadalom jelentos reszenek szava van a kozosseg eleteben (Athen)
Republikanizmus: nem lehet senki sem egyeduralkodo (Romai Koztarsasag)
Jogallam; a torvenyeket betartjak az allam vezetoi is, es nem valtoztatgatjak a napi politikai erdekek szerint
Amugy nincs se tiszta diktatura (egyeduralom), se demokracia, hanem oligarchikus csoportok allando kuzdelme a hatalomert.
ayatollah 2012.06.17. 01:59:25
@Putyilov gyári melós: hány pálinka után kerültél ilyen apokaliptikus hangulatba? irigyellek... :)
Zigomer Trubahin · http://ertedmar.blog.hu/ 2012.06.17. 02:08:28
@еndike: Endike, keresztényként nem gáz, hogy éjjel-nappal fröcsög belőled a gyűlölet?
rosetti 2012.06.17. 03:04:04
Mint ahogy ezt megszokhattuk ezektől a firkásznak sem nevezhető macsakajancsiktól: hatásvadász cím és felvezetés, majd egy tartalmilag szánalmas cikk.
...és egyetértek minden előttem szólóval :)
...és egyetértek minden előttem szólóval :)
reálisan 2012.06.17. 06:35:50
Rossz olvasni az Index-en kiemelt topikokat. Szegény jó Új Péter tudta miért lép ki ebből.
Az egész EU egy torz kreatúra, azért hozták létre Amerikai segítséggel, hogy biztosítsák a liberális együttgondolkodást. Szégyen gyalázat, hogy micsoda hazugságokkal tömik az Európai embereket és milyen törvényeket hozattak a kormányaikkal. Nem szól az egész másról, mint a nem létező antiszemitizmus elleni fellépésről! Gyalázat!
Az egész EU egy torz kreatúra, azért hozták létre Amerikai segítséggel, hogy biztosítsák a liberális együttgondolkodást. Szégyen gyalázat, hogy micsoda hazugságokkal tömik az Európai embereket és milyen törvényeket hozattak a kormányaikkal. Nem szól az egész másról, mint a nem létező antiszemitizmus elleni fellépésről! Gyalázat!
csusz (törölt) 2012.06.17. 09:04:34
Pánikkeltés. Ennyi az egész nyugaton is , kis hazánkban pedig - mint minden mást, amit átvesznek kulfoldrol - alaposan felfújják. Mi lesz ha a gorogok visszatérnek a drachmához ? Semmi, természetesen.
magyar ember teli szájjal 2012.06.17. 09:05:31
@Putyilov gyári melós: Na te meg még annál is hülyébb vagy. Nem baj majd kőbaltával fognak meggyőzni.
sivatagi n. 2012.06.17. 09:11:07
Az összes balost össze-vissza kellene pofozni.
Nem mintha ez segítene az értelmi képességeiken, de kétségtelenül megérdemlik.
Nem mintha ez segítene az értelmi képességeiken, de kétségtelenül megérdemlik.
sivatagi n. 2012.06.17. 09:12:24
A fasisztanáczi görög nép képes keresztül húzni a cionista uzsorások elképzeléseit.
Vejmár!
Vejmár!
Mudizz 2012.06.17. 09:12:56
Minősítsd ezt a blogot itt:
mudizz.com/contents/4fdd83665a780e000300007a
Kedves szerkesztő! Te pedig oszd meg a többi blog-od is a Mudizz-on, vagy illeszd be a Mudizz gombot, hogy a toplisták élére kerülj!
Köszönöm.
mudizz.com/contents/4fdd83665a780e000300007a
Kedves szerkesztő! Te pedig oszd meg a többi blog-od is a Mudizz-on, vagy illeszd be a Mudizz gombot, hogy a toplisták élére kerülj!
Köszönöm.
2012.06.17. 09:28:12
@B. Bíró: Bizony, az ókori görög demokráciának a mai képviseleti rendszerhez a világon semmi köze. Amit ma demokráciaként művelünk, arra legnagyobb hatással a rendiség volt. A parlament a rendi gyűlések öröksége, az uralkodó által kinevezett minisztereket a rendi gyűlés kérte számon, illetve a törvényhozás joga is a gyűlésé lett.
Amióta a parlament választja a kormányfőt, a szerepe értelmetlenné vált, pusztán végrehajtó szerve a kormánynak: szavazógép. Még a szóhasználat is mutatja: X vagy Y párt képviselőjéről beszélünk, nem pedig a választókéról. Megfordult a rendszer: a pártok akaratát képviselik a választók felé, ezért nem érzi senki sem magáénak a korzete képviselőjét. Alapvető hibák vannak a közjogi berendezkedésben, amelyek rövidesen robbanni fognak.
Mellesleg az idealizált módon tanított athéni demokrácia állandóan háborúzott, népirtást rendelt el (a mütilénéiek kiirtását szerencsére időben viszavonták) majd szimplán szétesett a peloponnészoszi háború végén. Arisztotelész a káros, elfajzott politikai rendszerek között említi, joggal.
Amióta a parlament választja a kormányfőt, a szerepe értelmetlenné vált, pusztán végrehajtó szerve a kormánynak: szavazógép. Még a szóhasználat is mutatja: X vagy Y párt képviselőjéről beszélünk, nem pedig a választókéról. Megfordult a rendszer: a pártok akaratát képviselik a választók felé, ezért nem érzi senki sem magáénak a korzete képviselőjét. Alapvető hibák vannak a közjogi berendezkedésben, amelyek rövidesen robbanni fognak.
Mellesleg az idealizált módon tanított athéni demokrácia állandóan háborúzott, népirtást rendelt el (a mütilénéiek kiirtását szerencsére időben viszavonták) majd szimplán szétesett a peloponnészoszi háború végén. Arisztotelész a káros, elfajzott politikai rendszerek között említi, joggal.
töreki 2012.06.17. 09:37:20
A felelősség azoké akik európát ilyen erkölcsi züllésbe taszították! A gazdaság csak annak következménye és azok húzzák belőle a hasznot akik előállították ezeket az állapotokat! Ezt bármelyik népre fogni aljasság mint ahogy az is a nép választotta ezt! Szemen-szedett hazugság mert akinek más volt a véleménye azt egyszerűen eltakarították az útból és nem kapott nyilvánosságot! Aki bármilyen módon bírálni merészelte ezeket a görényeket rögtön fasiszta meg náci lett! Azok pedig akik ténylegesen rosszabbak a náciknál fasisztáknál élősködnek az emberiségen!
töreki 2012.06.17. 09:40:20
Még csak annyit az előbbi kommentemhez, hogy midez a "demokrácia" jegyében történt!
Lajosforras 2012.06.17. 09:46:16
@csusz: mint a mi forintunkkal se lenne semmi,ha az mnb-é lenne a pénzkibocsátás joga és nem pl olajhoz kötött lenne az árfolyam,amiből ha sokat termelnek olcsó a pénz,ha keveset,drága. jó volt az az aranytartalék.:)
a halál kamionja mindenkit elgázol 2012.06.17. 09:56:39
a felelősség egyértelműen a felelőtlen pénzügyi "szakemberek"-é, a yachtokon kurvázó kokainozó bankár yuppiek, brókerek, az elefántcsonttornyukban a tölgyfa asztal mögött görnyedő zsidó nagytőkéseké, akik a megtermelt javak értékét folyamatosan degradáló "pénzügyi manővereik" segítségével a semmiből állítanak elő virtuális pénzt, minek köszönhetően egyre több munkával kell egyre értéktelenebbet termelnünk azoknak akik dolgozunk.
pusztuljanak!
pusztuljanak!
trollhunter89 · http://trollhunter.blog.hu/ 2012.06.17. 10:03:53
@sivatagi n.: "Az összes balost össze-vissza kellene pofozni. Nem mintha ez segítene az értelmi képességeiken, de kétségtelenül megérdemlik. "
Ha nem tetszik valakinek a véleménye, akkor azt meg kell verni? Mekkora ősember vagy már...
Ha nem tetszik valakinek a véleménye, akkor azt meg kell verni? Mekkora ősember vagy már...
Putyilov gyári melós 2012.06.17. 10:09:29
@magyar ember teli szájjal:
A kőbalta legalább látszik, el lehet előle szaladni.
Az egyre jobban koncentrálódó vagyonok viszont a vagyonosok által hozott törvényekkel tesznek rabszolgává, szolgáltatnak ki életedben soha nem látott szociopata milliárdosoknak.
Az USAban a tőke 6o%a a lakosság 1%a kezében van, nálunk a nemzeti vagyon 5o%a kevesebb mint ezer ember kezében koncentrálódik.
És ez a koncentráció a tőke logikájából eredően egyre csak fokozódik, a nagy hal megeszi a kishalat.
A kőbalta legalább látszik, el lehet előle szaladni.
Az egyre jobban koncentrálódó vagyonok viszont a vagyonosok által hozott törvényekkel tesznek rabszolgává, szolgáltatnak ki életedben soha nem látott szociopata milliárdosoknak.
Az USAban a tőke 6o%a a lakosság 1%a kezében van, nálunk a nemzeti vagyon 5o%a kevesebb mint ezer ember kezében koncentrálódik.
És ez a koncentráció a tőke logikájából eredően egyre csak fokozódik, a nagy hal megeszi a kishalat.
Putyilov gyári melós 2012.06.17. 10:24:04
@nemorino:
Igen, a fejlett világban nem demokrácia van, hanem "népképviseleti rendszer" és oligarchikus tőkecsoportok választják ki, hogy melyik pártot juttassák hatalomra.
Amikor eldöntik, hogy ki képviseli a tőke érdekeit a legjobban, akkor vesznek hozzá médiafelületet, 1-2oo ezer propagandistát(politikus, újságíró, internetes agit-proposok, stb) és meggyőzik az embereket, hogy a szavazataikkal legalizálják a döntésüket.
De végül is tökmindegy, hogy kire szavaz az ember, nincs valódi választás, mert az összes párt a tőke érdekeit képviseli. A választás egyetlen tétje, hogy melyik tőkéscsoport legyen az ÁLLAMI ÚJRAELOSZTÁS KEDVEZMÉNYEZETTJE, ki kezelje az állam forrásait, a beszedett adókat, felvett hiteleket.
Igen, a fejlett világban nem demokrácia van, hanem "népképviseleti rendszer" és oligarchikus tőkecsoportok választják ki, hogy melyik pártot juttassák hatalomra.
Amikor eldöntik, hogy ki képviseli a tőke érdekeit a legjobban, akkor vesznek hozzá médiafelületet, 1-2oo ezer propagandistát(politikus, újságíró, internetes agit-proposok, stb) és meggyőzik az embereket, hogy a szavazataikkal legalizálják a döntésüket.
De végül is tökmindegy, hogy kire szavaz az ember, nincs valódi választás, mert az összes párt a tőke érdekeit képviseli. A választás egyetlen tétje, hogy melyik tőkéscsoport legyen az ÁLLAMI ÚJRAELOSZTÁS KEDVEZMÉNYEZETTJE, ki kezelje az állam forrásait, a beszedett adókat, felvett hiteleket.
Sírköves Slomó 2012.06.17. 10:29:30
Emléxem mekkora hiszéria volt 1 éven keresztül a szlovák sajtóban, amikor készültek bevezetni a jurót. Ez mehet félre, abból lesz tragédia, stb.
Vagy 2000ben a számítógépek miatt.
Mind2ből lett egy nagy kupac semmi. Ez lesza drachma bevezetéséből is, amit mi fogunk belőle érezni az meg a semmi a gyök alatt.
Vagy 2000ben a számítógépek miatt.
Mind2ből lett egy nagy kupac semmi. Ez lesza drachma bevezetéséből is, amit mi fogunk belőle érezni az meg a semmi a gyök alatt.
Rive 2012.06.17. 10:38:27
Semmi közük a görögöknek a _mi_ demokráciánkhoz. A demokrácia egy politikai berendezkedés: a grexit európai következményei pedig gazdasági/pénzügyi jellegűek, amit max. az érintett országok politikusai fordíthatnak le itt-ott a helyi demokráciát csorbító intézkedésekké.
Monnyuk nálunk ehhez grexit se kellett, ugye.
Monnyuk nálunk ehhez grexit se kellett, ugye.
Rive 2012.06.17. 12:38:14
@Putyilov gyári melós: a népuralom definició szerint diktatúra. A demokrácia kicsit más.
Putyilov gyári melós 2012.06.17. 13:52:58
@Rive:
Hehe, talán nézz utána.
"A demokrácia szó az ógörög δημοκρατία (demokratia) szóból származik, jelentése a nép uralma. A szó töve a δημος (démosz) nép szó, a κρατειν (kratein) jelentése uralkodni, a ία (ia) pedig egy képző.
A demokrácia lényege, hogy a közösség minden választójoggal rendelkező tagja részt vehet a közügyek eldöntésében, vagyis az önkormányzásban az adott térségben."
Az,hogy a nevünkben hoznak mindenféle népellenes döntéseket a kevesek, a vagyonosok a tőke tulajdonosok javára, NA AZ A DIKTATÚRA!
"A diktatúra olyan politikai rendszer, ahol az állami főhatalom (a kormányzati hatalom) forrása nem a népakarat."
Hehe, talán nézz utána.
"A demokrácia szó az ógörög δημοκρατία (demokratia) szóból származik, jelentése a nép uralma. A szó töve a δημος (démosz) nép szó, a κρατειν (kratein) jelentése uralkodni, a ία (ia) pedig egy képző.
A demokrácia lényege, hogy a közösség minden választójoggal rendelkező tagja részt vehet a közügyek eldöntésében, vagyis az önkormányzásban az adott térségben."
Az,hogy a nevünkben hoznak mindenféle népellenes döntéseket a kevesek, a vagyonosok a tőke tulajdonosok javára, NA AZ A DIKTATÚRA!
"A diktatúra olyan politikai rendszer, ahol az állami főhatalom (a kormányzati hatalom) forrása nem a népakarat."